

Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
HEt resultaat is wel erg mooi.
Zo’n luchtfilter valt direct op als je de kap opentrekt, de auto begint er steeds beter uit te zien.
Dit was een leuk klusje, in relatief weinig tijd een mooi resultaat.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat ziet er goed uit!, het luchtfilter is bij mij ook zoiets wat nog moet gebeuren.
Heb je wel iets van hittebestendige lak gebruikt?
Of gaat het met gewone lak ook?
Succes met de restauratie.
Peter.


Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
pavang schreef:Dat ziet er goed uit!, het luchtfilter is bij mij ook zoiets wat nog moet gebeuren.
Heb je wel iets van hittebestendige lak gebruikt?
Of gaat het met gewone lak ook?
Succes met de restauratie.Peter.
Hoi Peter,
Nee hoor, geen hittebestendige lak nodig.
Kan met een gewone spuitbus.
Het ziet er echt mooi uit mits echt alle oneffenheden wegzijn.
Ik ben er denk ik zo’n 6 uur mee bezig geweest om het helemaal glad te krijgen.
Succes ermee.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman
Bram, bij de automaterialenhandel kun je schijven kopen met een soort Scotch Brite materiaal. Daarmee is een stuk metaal binnen no time kaal en je zet het gewoon op een boormachine. Wat met kleinere delen nog beter werkt is een roterende borstel zoals ze gebruikt worden in machientjes waarmee je onkruid tussen tegels weghaalt. Kinzo had zo’n machine waar twee roterende borstels bij zaten met harde kunststof haren inplaats van die staalborstel haren. Dat werkt fantastisch maar helaas bestaat Kinzo niet meer en ik kan ze nergens meer vinden.


Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Han S schreef:Bram, bij de automaterialenhandel kun je schijven kopen met een soort Scotch Brite materiaal. Daarmee is een stuk metaal binnen no time kaal en je zet het gewoon op een boormachine. Wat met kleinere delen nog beter werkt is een roterende borstel zoals ze gebruikt worden in machientjes waarmee je onkruid tussen tegels weghaalt. Kinzo had zo’n machine waar twee roterende borstels bij zaten met harde kunststof haren inplaats van die staalborstel haren. Dat werkt fantastisch maar helaas bestaat Kinzo niet meer en ik kan ze nergens meer vinden.
Hoi Han,
Ik heb van alles gebruikt maar met die middelen is het erg moeilijk om in de smalle randjes te komen.
Vooral de bovenkant van het luchtfilter heeft een paar moeilijke plekken waar je niet goed tussenkomt.
Ik ben er van overtuigd dat de middelen die je noemt goed werken.
Je moet vooral veel geduld hebben en door blijven schuren.
1 klein plekje overslaan en het is lelijk.
De kleur sptuibus komt overigens erg dicht in de buurt van de originele kleur.
De binnenkant van het luchtfilter heeft (meestal) nog de originele kleur, dus is makkelijk te vergelijken.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman
Ik moet mijn filter ook doen want die is zwart gespoten en da’s nie goe.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:Ik moet mijn filter ook doen want die is zwart gespoten en da’s nie goe.
O? Van wanneer is de auto? want na 1970 hoort ie op een niet IE gewoon zwart te zijn..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
1972 heer waterman, dus zwart is ie goed?














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja zeker. Moet gewoon zwart zijn en blijven dus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Geweldig, wat een forum, binnen een paar minuten heb je antwoord!


Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Inmiddels ben ik al een tijdje niet bij de id geweest.
Mijn vader is met de motor aan de slag gegaan en heeft allereerst alle benzineslangen vervangen.
De auto loopt nu erg netjes, het wordt tijd dat er een uitlaat onder komt.
Ik neem het cosmetische gedeelte voor mijn rekening en na het luchtfilter is nu het dashboard aan de beurt. De onderkant van het dashboard is zwart, en volgens mij hoort dat wit te zijn?!!
Maar eerst de bovenkant, alles eruit gehaald en geschuurd, dus zometeen de rest in de grondverf.
Inmiddels heb ik zwarte krimplak besteld en hopelijk kan ik daar morgen mee aan de slag.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman


Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Inmiddels het dashboard helemaal geschuurd en in de grondverf gezet.
Ziet er weer strak uit, nu wachten op de krimplak en kijken of dat wil lukken.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman
Dat lijkt me een hele goede basis waarmee je begonnen bent! Ziet er goed uit allemaal, ik denk dat ik mijn luchtfilterhuis ook eens ga schuren en spuiten; bepaald toch wel heel erg het aanzicht van je motorruimte. Veel plezier en succes nog met het verdere opknappen!




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
MielcitrofielDS schreef:ik denk dat ik mijn luchtfilterhuis ook eens ga schuren en spuiten; bepaald toch wel heel erg het aanzicht van je motorruimte.
‘t is even een werkje, maar erg bevredigend vanwege het directe resultaat.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace


Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Dat is inderdaad wat dit zo leuk maakt, hoewel ik nog moet afwachten hoe het eindresultaat straks is met de krimplak. Ik lees er negatieve en positieve verhalen over.
Ik ga het gewoon proberen. Zodra ik het binnen heb en heb gespoten zal ik het resultaat laten zien.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman