3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
verdwijnend koelwater
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 20 april 2007 08:18 PM
  [ # 31 ]

Precies deze plek bedoelde ik om te kijken naar een evt. scheur in het motorhuis. Bij mij zat ie ter hoogte van en aan rechterzijde van de koelwater aftapplug op het motorblok. Het aandraaien van de startmotor kan geen oorzaak zijn van een evt. scheur. Verder blijf het lassen van gietijzer altijd een hekel punt. Mocht er prake zijn van een scheur, dan kun je het beste opzoek naar een nieuw (onder)blok.

Succes!

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 april 2007 01:20 AM
  [ # 32 ]

Dat vind ik wel heel drastisch….
gietijzer is lastig te lassen dat wel,maar het is te lassen.
Bovendien bestaan er genoeg tweecomponentenmaterialen die zowel vullen en elastisch zijn en niet worden aangetast door temperatuursschommelingen en of olie/koelwater..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wally.s
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 23 april 2007 10:11 PM
  [ # 33 ]

vandaag eens goed er een blik op geworpen, maaaarrrr er zit geen motorplaatje meer op Sad , verder ook de plek rond de startmotor schoongemaakt en een goed bekeken maar niets te zien wat op een scheur of barst lijkt , ook niet lekkagesporen.

ik denk dat ik het hier ook niet hoef te zoeken..

2cv “1971
cx 25 prestige aut
2cv 1976
AK-B ‘70
Dyane 1971
Dyane4 1973
dyane 1974
dyane 1983
Ami 8 1972

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 09 augustus 2010 02:29 PM
  [ # 34 ]

aftapkraantje verwijderen

weet iemand of het aftapkraantje aan de radiateur er met schroefdraad gemonteerd is of is deze gesoldeerd. ik heb kleine lekkage uit het kraantje en durf niet te hard aan te draaien

23ie

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 09 augustus 2010 02:37 PM
  [ # 35 ]

gesoldeerd; dus niet aan draaien!

Koelwater aftappen, de boel goed schoonmaken en opnieuw solderen…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2010 03:17 PM
  [ # 36 ]

Let op. Via dit kraantje loopt ook de overstort van de vuldop! als de radiator te vol is gaat het via dit kraantje naar buiten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 09 augustus 2010 04:19 PM
  [ # 37 ]

het gaat niet via de vuldop, na 2 weken vakantie (frankrijk 2 DS’s gespot, waarvan 1 NL) was het niveau gedaald. Niveau staat tot halverwege het expansietankje. Het lekt echt uit het kraantje.

23ie

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2010 05:17 PM
  [ # 38 ]

OK. even met een waterpomp tang IETSJE strakker zetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 09 augustus 2010 07:39 PM
  [ # 39 ]

is het nog een optie om het kraantje open te draaien en de spindel daarmee te verwijderen?

23ie

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 augustus 2010 10:48 AM
  [ # 40 ]

spindel ? leg even uit.
Het kraantje is niks meer dan een staafje met schroefdraad met aan het eind een punt die in een zitting komt en daarmee het gat in de radiator afdicht.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 10 augustus 2010 11:27 AM
  [ # 41 ]

met spindel bedoel ik staafje met schoefdraad,
ik heb deze nog niet geopend omdat ik anders moet aftappen.
kan dit staafje worden verwijderd om de punt (afsluiting) te inspecteren?

23ie

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 augustus 2010 11:46 AM
  [ # 42 ]

ja volgens mij wel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 14 augustus 2010 08:47 PM
  [ # 43 ]
bogaard77 schreef:

Ik doe er altijd vloeibare pakking bij

Werkt perfect inderdaad, siliconen vergaat op den duur door de hitte en daar kreeg ik ook last van, natte voeten als gevolg. Even ter plekke een bypass gemaakt en kon op een sloperij nog een compleet goed werkende kraan uit een voiture sleutelen want de oude sloot ook inwendig niet meer goed.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 18 augustus 2010 06:28 PM
  [ # 44 ]

nou ik heb hetzelfde probleem. mijn DS 20 1970, aangeschaft in februari “verbruikt” ook water… ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik de thermostaat mis… of is deze verplaatst ivm LPG intallatie???
er zit geen scheur in t blok, de kachel lekt niet. olie en uitlasgas prima, dus…
-ontzichtbaar lek radiator
-idem aftap kraantje
-wort eruitgejoekeld door slechte vuldop (zwakke veer)
of….
op het huis van de waterpomp, waar de slang met de thermostaat hoort te zitten (volgens onderdelenboek) zat ook een soort lijm of zo. misschien een scheur in het huis.

in ieder geval wazige toestand geen thermostaat.

tipt en tricks welkom

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 augustus 2010 07:05 PM
  [ # 45 ]

LPG installatie? Kijk ook eventueel de verdamper eens na op lekkage (intern). Het is niet de eerste keer dat deze lekken aan het koel gedeelte.Of koppel de slangen effe af en rij op benzine een tijd,kijk dan of het koelvloeistof niveau nog zakt.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook