Hallo allen! Maar eens even voorstellen.
eriktenburen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 11-06-2010

Gepost: 17 augustus 2010 11:12 AM

Hallo forummers,

Laat ik mij ook maar eens even gaan voorstellen aangezien ik nu ook dagelijks aan het rondzwerven ben hier.

Erik uit Amsterdam en werkzaam in ICT, sinds 15 maand in het bezit van een 1992 ZX 1.4i Avantage. Gekocht van jawel een oud vrouwtje (onderbuurvrouw) nadat er niks uit de APK kwam met 102000km op de teller.
In korte tijd de km stand naar 135000 km geholpen met weinig onderhoud, alleen 2 voorasjes en een liter olie. Sinds Januari doet hij het wat rustiger aan ivm reizen openbaar vervoer.

Dat zoveel kilometers voor een 18 jaar oude auto niet optimaal is is de afgelopen maanden gebleken.

In Maart begon hij koelvloeistof te lekken, ik ben zelf best handig maar alles is de eerste keer. Mede omdat ik wist dat er nog meer dingen aanzaten voor de apk (aflopend in Juli), heb ik hem alvast naar een kleine citroen specialist/garage gebracht voor de koeling en alvast een apk zodat ik wist welke punten er gedaan moesten worden.
Uiteindelijk een lijst voor de APK ontvangen en de koeling kon hij niet maken omdat die slangen niet meer aan te komen was en de sloop ze waarschijnlijk ook niet heeft. Shit, zonder koeling heeft het allemaal geen zin meer!
Alles of niks dus, naar de sloop en jah hoor daar lag nog een keurig slangetje(incl verbiding naar kachelradiator). Na eeen middagje nieuwe koelslang er in en probleem opgelost. nu de APK lijst.

- Banden achter
- Rem verschil achter
- Stabilisatie stangen
- Fusee kogels
- Reactie arm
- uitlaat midden en eind.
- Rubbers voorwile ophanging.

Het was inmiddels april, ik had nog drie maanden. Na veel klussen en de meeste dingen zelf gedaan te hebben (behalve reactie arm en fusee kogels) is hij op 23-07-2010 goedgekeurd voor de APK! Mooi net 2 dagen voor mijn vakantie.

Terug van vakantie komt hij niet meer van zijn plek. Hij heeft bij koude motor altijd wel eens wat in gehouden in de winter meer als in de zomer. Maar sinds een paar weken is hij 2 keer flink ontregelt geweest en bij thuiskomst was het gedaan. Hij wou stationair lopen maar bij elke aanraking van het gas was het einde verhaal. Ok balen, niet opgeven zie het als een krachtmeting, de aanhouder wint. Nadenken, Citroen-forum, die russische website waar de haynes handleiding online staat!

Conclusie: Gasklephuis

Naar de sloop, gasklephuis opehaald, injectie gereinigd terug geplaatst en rijden!
het is al stukken beter maar niet zoals gewenst. Hiervoor zal ik nu een nieuw topic openen, alle hulp is welkom!

Het is bijna een levensverhaal geworden maar daarvoor is het dan ook een gastenboek.

Gr Erik

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 augustus 2010 12:42 PM
  [ # 1 ]

Welkom en veel plezier met je auto!

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook