






Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Dat ding is super!
Maar hoezo 105 PK?
Mijn 1.6 heeft er 88 meen ik.?
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
De S6 variant (zonder kat maar met een of ander vaag EGR systeem) is multipoint met een vuile GTI achtige injectie. Blok is vrijwel gelijk aan het blok dat in de 205 1.6GTI is gebruikt. Dat type TRI werd geloof ik onder andere in Griekenland als 1.6 GTI verkocht. Latere modellen van de TRI hebben een monopoint injectie motor gekregen met katalysator, dat blok zit ook in jouw TGI. Die 105PK TRI is echt een heel apart BXje, licht, zuinig en vreselijk vinnig!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Punaxio, jouw TGI is een monopoint injectie, en als ik het goed heb begrepen (maar ik ben geen injectie-specialist), is de “vuile” 16 TRi een multipoint injectie. Dat scheelt een hoop pk’s en fun.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jup, multipoint, geen kat, stortkokerinjectie
Het is een tof beestje!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
misschien off-topic maar kan je een multipoint eenvoudig op de tgi zetten dan? (met het laten zitten van de kat uiteraard) en haalt ie dan ook de gastest?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gastest haal je met een gezonde injectiemotor altijd wel.
Het technisch overzetten van het multipoint systeem is makkelijk, dat is een kwestie van uitlaatspruitstukken wisselen. Maar je zult ook de draadboom en de motorcomputer moeten vervangen en dat is best een klusje. Bovendien heb je dan alleen multipoint, ik geloof dat de 105PK motor ook nog een andere nokkenas heeft én je blijft met die katalysator zitten die ook in het vermogen drukt. Ik denk niet dat je er heel veel effect van zult hebben als je alleen de multipoint overzet.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
voor een dergelijk grappige uitvoering is die prijs niet eens heel gek hoor (toch)
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
XBXG schreef:Begrijp me niet verkeerd: ik zou het heel tof vinden als zo’n mooie GT naar Nederland komt, maar het hele distributieriemverhaal is wel iets om rekening mee te houden.
Hij blijkt nu ook al een tijdje stil te staan, dus er zal wel meer als alleen de DB-riem vervangen moeten worden

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ja, zoals bij elke goedkope BX. Tel er maar zo 1000 euro bij op. Om mee te beginnen












Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Dit is niet altijd het geval,ik rijdt nu al 1,5 jaar voor zo’n 200 euro aan onderhoudskosten,en daar zitten nog 2 nieuwe banden ook bij in!
Met z’n vieren in je Eendje.

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Da’s de uitzondering die de regel bevestigt
dat is natuurlijk afhankelijk van of je het zelf doet welke onderdelen je gebruikt en de technische staat van de voiture (maar dat is een inkopper)
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
OliZX schreef:Al surfend op het net kom ik deze BX ambulance van Heuliez in Duitsland tegen:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=de&id=133523883&pageNumber=1&tabNumber=1
Een BX met Peugeot-kont…
bijna hetzelfde alleen een dichte achterruit (kon het niet laten even te posten)
http://www.youtube.com/watch?v=tK77CcYKilo
hier nog een sport op video te koop aangeboden (kan alleen geen frans helaas)
http://www.youtube.com/watch?v=j4C6xYd-968
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!












Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Hilko16TZI schreef:Da’s de uitzondering die de regel bevestigt
Er zit zo langzamerhand wel het een en ander aan te komen,wat laswerk aan kopse kanten van dorpels en uitlaat ophangbeugeltje,hoogteregelaar voor sputtert af en toe wat tegen en de fuseekogels zijn aan vervanging toe.
Zit er wel over te denken om de BX weg te doen,of te ruilen tegen een AX,dus als er mensen zijn die wel eens wat groters willen rijden PB me!
Met z’n vieren in je Eendje.

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Wegdoen
Palmpjes horen zo langzamerhand in het museum thuis!