




Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Helaas dreunt de motor door in de carrosserie ,dit is gekomen nadat de motorsteunen zijn vervangen.Ik neem aan dat dit door het omhoog krikken van de motor ,de voorste rubber is gemold.Iemand ervaring voor wat betreft het vervangen van deze rubber?
Mvgr





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het kan ook zijn dat de steunen ongelijk belast zijn. Kijk ook eens of de vlampijp niet tegen de carosserie komt. Of de voorraadbol tegen de dwarsbalk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Daar heb je gelijk in ,maar dat alles heb ik ook waarlijk gecontroleerd.Wat ik vreemd vind, wanneer ik op de reserve band steun dat ik de trilling hier ook erg waarneemt.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je de belaste hoogte van de nieuwe steunen gemeten? Staat de motor achter duidelijk hoger dan voorheen?
Die voorste rubbers zijn trouwens vrij gemakkelijk te vervangen na verwijderen van de radiateur en krik onder de bak. Chyparse heeft ze.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Ja ik heb de boel goed nagemeten ,ook zit de gas stang weer op normale hoogte.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je de horizontale steun van de radiateur (die aan de bovenkant) losmaakt en daarna weer vastzet?
Idem voor bovenste slang.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Hoi ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld ?
Sorry





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er loopt een “horizontale” strip van de waterpomp naar de bovenkant van de radiateur. Als de motor iets naar voren gekanteld is kan daar meer spanning op komen. Idem voor de bovenste slang.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoe meet je ongelijke belasting van de motorsteunen ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De maten meten zoals die in het WPHB staan!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:De maten meten zoals die in het WPHB staan!
91mm ? aan beide kanten ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kom op mannen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Het leuke is ,ik heb op de site van de DS club een uitleg gezien van 10 a 11 mm.Gezien vanaf de motorsteun tot aan de beugel waar de steun in valt.Dit lijkt mij meest makkelijke om te meten ,of de motor correcte hoogte heeft.Maar hier gaat het mij niet om maar of er iemand is ,die al eens de voorste rubber heeft vervangen.
Mvg jan














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan:
Het vervangen van het voorste rubber heeft niet zoveel voeten in de aarde. Radiateur uitbouwen, traverse uitbouwen en het rubber vervangen. Ook meteen de diabolo-rubbers in de remklauwen vervangen, want daar hangt de hele zooi aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er is een clubartikel geweest, en die spreken van 11mm.
Uit: clubblad Citroën ID/DS Nederland, jr-nr: 27-3, (mrt. 2005), bladvolgnr: 246 :
Er moet een afstand van ca 10 à 11 mm tussen de bovenkant van het huis van de motor-
steun en de onderkant van het ophangoor aanwezig zijn, in gemonteerde toestand (dus met
het gewicht van de motor, rustend op de motorsteun). De S.A. Citroën hanteerde altijd altijd een maat
van 91 mm tussen de fundatie en de onderkant van het oor, in plaats van de eenvoudiger maat van 11
mm. Immers was niet te voorzien, of er ooit nog andere motorsteunen of motorsteunen van andere fabri-
kanten zouden worden toegepast tijdens het schrijven van de documentatie.
Het huis van de ‘normale’ motorsteun voor de DS heeft een hoogte van 80 mm, vandaar dat de nieuwe meetmethode gebruikt kan worden. Monteer dus bij voorbaat het oor op een iets grotere afstand van de bovenkant van het huis, zodat bij
ingezakte motor de afstand van 11 mm gerealiseerd wordt. Het is best handig om voor het losnemen van het
oorvan de oude motorsteun een bankschroefbij de hand te hebben.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Hoi waterman ;bedankt hier heb ik wat aan .
Mvgr Jan