1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
rubberophanging motor voor
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 23 augustus 2010 11:03 PM

Helaas dreunt de motor door in de carrosserie ,dit is gekomen nadat de motorsteunen zijn vervangen.Ik neem aan dat dit door het omhoog krikken van de motor ,de voorste rubber is gemold.Iemand ervaring voor wat betreft het vervangen van deze rubber?

Mvgr

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 augustus 2010 11:06 PM
  [ # 1 ]

Het kan ook zijn dat de steunen ongelijk belast zijn. Kijk ook eens of de vlampijp niet tegen de carosserie komt. Of de voorraadbol tegen de dwarsbalk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 23 augustus 2010 11:10 PM
  [ # 2 ]

Daar heb je gelijk in ,maar dat alles heb ik ook waarlijk gecontroleerd.Wat ik vreemd vind, wanneer ik op de reserve band steun dat ik de trilling hier ook erg waarneemt.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 augustus 2010 11:18 PM
  [ # 3 ]

Heb je de belaste hoogte van de nieuwe steunen gemeten? Staat de motor achter duidelijk hoger dan voorheen?
Die voorste rubbers zijn trouwens vrij gemakkelijk te vervangen na verwijderen van de radiateur en krik onder de bak. Chyparse heeft ze.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 23 augustus 2010 11:28 PM
  [ # 4 ]

Ja ik heb de boel goed nagemeten ,ook zit de gas stang weer op normale hoogte.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 augustus 2010 11:31 PM
  [ # 5 ]

Als je de horizontale steun van de radiateur (die aan de bovenkant) losmaakt en daarna weer vastzet?
Idem voor bovenste slang.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 23 augustus 2010 11:35 PM
  [ # 6 ]

Hoi ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld ?

Sorry

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 augustus 2010 01:14 AM
  [ # 7 ]

Er loopt een “horizontale” strip van de waterpomp naar de bovenkant van de radiateur. Als de motor iets naar voren gekanteld is kan daar meer spanning op komen. Idem voor de bovenste slang.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 augustus 2010 08:06 PM
  [ # 8 ]

Hoe meet je ongelijke belasting van de motorsteunen ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 augustus 2010 08:21 PM
  [ # 9 ]

De maten meten zoals die in het WPHB staan!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 augustus 2010 08:23 PM
  [ # 10 ]
jantje1948 schreef:

De maten meten zoals die in het WPHB staan!

91mm ? aan beide kanten ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 augustus 2010 08:26 PM
  [ # 11 ]

Kom op mannen!

RTFM

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 24 augustus 2010 08:31 PM
  [ # 12 ]

Het leuke is ,ik heb op de site van de DS club een uitleg gezien van 10 a 11 mm.Gezien vanaf de motorsteun tot aan de beugel waar de steun in valt.Dit lijkt mij meest makkelijke om te meten ,of de motor correcte hoogte heeft.Maar hier gaat het mij niet om maar of er iemand is ,die al eens de voorste rubber heeft vervangen.

Mvg jan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 augustus 2010 08:33 PM
  [ # 13 ]

Jan:

Het vervangen van het voorste rubber heeft niet zoveel voeten in de aarde. Radiateur uitbouwen, traverse uitbouwen en het rubber vervangen. Ook meteen de diabolo-rubbers in de remklauwen vervangen, want daar hangt de hele zooi aan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 augustus 2010 08:34 PM
  [ # 14 ]

Er is een clubartikel geweest, en die spreken van 11mm.
Uit: clubblad Citroën ID/DS Nederland, jr-nr: 27-3, (mrt. 2005), bladvolgnr: 246 :
Er moet een afstand van ca 10 à 11 mm tussen de bovenkant van het huis van de motor-
steun en de onderkant van het ophangoor aanwezig zijn, in gemonteerde toestand (dus met
het gewicht van de motor, rustend op de motorsteun). De S.A. Citroën hanteerde altijd altijd een maat
van 91 mm tussen de fundatie en de onderkant van het oor, in plaats van de eenvoudiger maat van 11
mm. Immers was niet te voorzien, of er ooit nog andere motorsteunen of motorsteunen van andere fabri-
kanten zouden worden toegepast tijdens het schrijven van de documentatie.
Het huis van de ‘normale’ motorsteun voor de DS heeft een hoogte van 80 mm, vandaar dat de nieuwe meetmethode gebruikt kan worden. Monteer dus bij voorbaat het oor op een iets grotere afstand van de bovenkant van het huis, zodat bij
ingezakte motor de afstand van 11 mm gerealiseerd wordt. Het is best handig om voor het losnemen van het
oorvan de oude motorsteun een bankschroefbij de hand te hebben.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 24 augustus 2010 08:35 PM
  [ # 15 ]

Hoi waterman ;bedankt hier heb ik wat aan .

Mvgr Jan

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook