1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
thermostaat is niet aanwezig
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 19 augustus 2010 09:52 AM

Hallo,

mijn DS 20 1970, heeft geen thermostaat, is dit vanwege de LPG intallatie? zal ik een nieuwe aanschaffen en monteren of zo laten? de motor loopt verder goed.

grtn

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 19 augustus 2010 10:28 AM
  [ # 1 ]

Heb je goed gekeken?
In de slang van de radiateur naar de kwpomp?
Als hij inderdaad niet aanwezig is, dan zou ik er een plaatsen, het gaat binnenkort weer lekker winteren.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 19 augustus 2010 11:00 AM
  [ # 2 ]

is moeilijk te missen…

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 28 augustus 2010 10:50 AM
  [ # 3 ]

nieuwe thermostaat aangeschaft maar nu…
hoe moet deze geplaatst worden? op het huis met rubber ring dan slang erover? past niet in het huis.
of eerst in de slang duwen met rubber ring?

heeft iemand een foto?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 28 augustus 2010 08:07 PM
  [ # 4 ]
heinrich schreef:

nieuwe thermostaat aangeschaft maar nu…
hoe moet deze geplaatst worden? op het huis met rubber ring dan slang erover? past niet in het huis.
of eerst in de slang duwen met rubber ring?

heeft iemand een foto?

Dit is hem….

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 28 augustus 2010 09:48 PM
  [ # 5 ]

zo te zien moet er een rubbere ring om de thermostaat en dan vast zetten met een slangenenklem?
rubbere ring en pakking zijn meegeleverd.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 28 augustus 2010 09:53 PM
  [ # 6 ]

De thermostaat duw je in de slang en zet deze met een klem, ligarex, etc ( of anders) gewoon vast. Weet je zeker dat je de goede thermostaat hebt, voor zover ik weet is er geen rubber ring nodig.

Mede omdat de thermostaat niet in het huis van de waterpomp past moet ie in de slang, echter je moet dan wel de juiste slang hebben ( met de verdikte kop erop).

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 28 augustus 2010 09:54 PM
  [ # 7 ]
heinrich schreef:

zo te zien moet er een rubbere ring om de thermostaat en dan vast zetten met een slangenenklem?
rubbere ring en pakking zijn meegeleverd.


dat klinkt als een thermostaat voor een cx of zoiets
bij een therm. voor een ds/id heb ik nog nooit een rub.ring en pakking gezien !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2010 10:59 AM
  [ # 8 ]

ik ook niet. Er is wel een serie die de thermostaat in waterpomp had met een circlip.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 augustus 2010 11:30 AM
  [ # 9 ]

Ja, de DS23.

Citroen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 30 augustus 2010 11:33 AM
  [ # 10 ]

Hoi ik lift even mee,ik heb de zelfde thermostaat als hier op de foto.Maar als ik in de boeken kijk zie ik een ander type ,een soort rond tonnetje ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2010 11:45 AM
  [ # 11 ]

Die past ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 30 augustus 2010 01:28 PM
  [ # 12 ]

Oke bedankt, dan weet ik dat ook weer.

Mvrg jan

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 september 2010 10:51 AM
  [ # 13 ]

Hallo,

die thermostaat wat regelt die eigenlijk ?

Dat staat toch los van bv een watertemperatuurmeter ?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 september 2010 01:17 PM
  [ # 14 ]

Die regelt de watertemperatuur; de meter meet diezelfde temperatuur.
Let er wel op dat er een gaatje in de rand zit (1 á 2 mm) zodat het water altijd een beetje kan doorstromen. Anders bereikt het warme water nooit de thermostaat, weet ik uit ervaring.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 september 2010 01:49 PM
  [ # 15 ]

De thermostaat is een klep die zich opent bij een bepaalde temperatuur en die zit bij automotoren in de aanvoer naar de radiateur, waardoor de koude motor eerst het koelmiddel in de motor zelf rond laat pompen en pas als de temperatuur is bereikt gaat de thermostaat open en zal het koelmiddel, meestal koelvloeistof genoemd, gaan circuleren via de radiateur zodat het teveel aan warmte aan de langs stromende lucht wordt afgestaan.

Daardoor zal de motor snel op temperatuur komen en minder snel slijten, want de slijtage is bij een koude motor vele malen hoger dan bij een motor die op werktemperatuur is.

De thermostaat is dus een zeer belangrijk onderdeel en die zou ik er niet zomaar uit halen.

Ugh

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook