Dat maakt niet zoveel uit, het gaat er om dat je niet een directe verbinding naar massa maakt want mogelijk is dat iets teveel voor de meter.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Overigens nog een vraagje van een heel andere aard. Rondom zitten verschillende sloten, en dus verschillende sleutels. Wel is het zo dat ik met de sleutel van het linkerportier ook kan starten (toevallig?). Is er geen nieuwe 4-delige slotset te krijgen waarbij het startslot ook vervangen wordt, zodat ik alles met 1 sleutel kan bedienen?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
chyparse.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
een filter tussen de pomp en de carb. kan zeer zeker voor vapout lock zorgen. heb daar zelf in afrika ooit veel last van gehad. haal het filter weg of plaats hem voor de pomp op een koelere plek

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Op het moment wil de dame niet meer starten. Het omdraaien van de sleutel resulteert normaal gesproken in het branden van een lampje ergens op het dashboard. De startmotor slaat wel prima rond bij het indrukken van het knopje…. Iemand een idee?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Heb je een vonk?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb het telefonisch vernomen dat de auto niet start en dat het laadstroom indicatielampje niet brand bij het aanzetten van het contact. Ik zal zaterdag even op onderzoek uitgaan… De laatste keer dat ik er in reed ging tijdens het rijden dit lampje knipperen, zonder dat dit haperingen van de motor veroorzaakte.








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Starmotor draait mbv knopje: accu is dus niet leeg.
Geen lampje op dash na omdraaien sleutel: geen contact, mogelijk slot stuk of draadje los, waardoor geen plus op de bobine dus geen vonk.
Probeer het eens met een extra draadje van accu-plus rechtstreeks naar bobine-plus.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Vanaf het startrelais is de kabelboom over 40 cm weggesmolten.. Ik heb het vergane gedeelte weggehaald en vervangen… Starten lopen… Wanneer ik echter de sleutel op ‘0’ zet dan blijft het laadstroomindicatie lampje branden en de kabelboom bij het startrelais wordt weer erg heet… Waarschijnlijk de oorzaak van het doorbranden. Ben bang dat het een linea recta naar de garage wordt..
AZ schreef:Vanaf het startrelais is de kabelboom over 40 cm weggesmolten.. Ik heb het vergane gedeelte weggehaald en vervangen… Starten lopen… Wanneer ik echter de sleutel op ‘0’ zet dan blijft het laadstroomindicatie lampje branden en de kabelboom bij het startrelais wordt weer erg heet… Waarschijnlijk de oorzaak van het doorbranden. Ben bang dat het een linea recta naar de garage wordt..
En daar stond je weer…

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Volgende week woensdag gaat ze naar de garage…












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
koppel de accu even af. zo weet je zeker dat ze niet uitfikt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ja heb ik gedaan. De wagen had al zomaar weggebrand kunnen zijn ipv 40 cm kabelboom…

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Volgens de specialist is de spanningsregelaar kapot of verkeerd aangesloten. Bij het uitzetten van het contact ging het laadstroomindicatielampje branden en werden de kabels gloeiend heet in de omgeving van de accu. Na het verwijderen van het rekje met spanningsregelaar dat aan de accu hangt en het terugplaatsen is het probleem plots verdwenen. Lijkt me erg onbetrouwbaar en brandgevaarlijk op deze manier. Kan het zijn dat er een relais ofzo bleef hangen in de spanningsregelaar? En dat deze dan verantwoordelijk is voor het smelten van de kabelboom?