Cnix
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 21 oktober 2005 07:41 PM
Profiel  
 
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 21 oktober 2005 08:02 PM
  [ # 1 ]

Een soort van vertaling:

Het was op 21 juli laatstleden.

Tegengehouden op de kant van een weg van brede campagne maar weinig bezocht. 0h30.
Warnings, vuren van positie en stopborden. Het zicht: 800 m, niet bomen, rechte lijn.

Enkele minuten later, een bestelwagen (een JUMPER!) rollend vrij snel komt heftig in CX door de achterkant, met een verschuiving van 30 cms binnen alleen maar. CX bevindt zich in de andere richting weer terwijl Jumper zijn wedloop in het veld beëindigt.

Ik me herinner niet meer niets, noch de schok zelf. Dit zal me door een getuige gerelateerd worden, die op de plaatsen is aangekomen, enkele momenten later. Ik zou nooit deze getuige genoeg bedanken, die heeft gestopt, heb voorkomen de hulp me latend spreken om me te vermijden om kennis te verliezen, terwijl ik werd uitgeworpen en dat ik verlengd in de sloot, met met name een open breuk van tibia was.

SAMU en de brandweerlieden hebben me de eerste zorgen ter plaatse, twee uur tijdens, vervolgens me emmené naar een beschikbaar ziekenhuis gebracht, hetgeen niet duidelijk was. Ik ben aanvankelijk in ARGENEUIL, aan 50 kms van daar, naar 5h van de ochtend, vervolgens werd verricht naar 9h. zullen volgen in dienst 5 dagen van réanimation “geland”.

Resultaat van de wedlopen?  De open breuk van tibia, verdubbelt breuk van péronné, 4de aan 11e gebroken kust, gebroken schouderblad, percement en épanchement van ple. Drie overgang naar het opératoire blok. Ik me ga erover goed weg: de auto wordt voor tot de dossiers van de zetels verpletterd. Ik had “er kunnen blijven”.

De bestuurder van de bestelwagen had een lichte verwonding aan het voorhoofd. Hij ging goed en heeft geen zorgen vereist maar hij liep niet recht en is aan de getuige weggegaan: het is niet ernstig ik heb de gewoonte… Hij heeft echter geweigerd om “in de ballon” en eveneens de bloedheffing te blazen geweigerd: hij werd “gevuld”, maar men zal niet weten aan welk niveau…

Een maand is het lang, mijn vakantie, deze van mijn vrouw en mijn kinderen idem, de voorbereiding van de terugkomst foutus in de lucht, en een berg van werk in achterstand.

En ik word de verontwaardiging gewekt. Niet per wraak want ik weet dat iedereen wij een connerie kunnen doen. Behalve dat er connerie en connerie is. “De tegengestelde” bestuurder werd bijeengeroepen maar hij heeft zijn vergunning behouden want de prefectuur heeft verzoek tot afhaling niet gevalideerd dat het administratieve door de politieagenten wordt uitgevoerd… Drie dagen later zag mijn vrouw dezelfde rollende bestuurder aan levendige gang in mijn dorp, aan het stuur van een nieuwe bestelwagen van verhuren…

Ik word omdat de verontwaardiging gewekt als ik rollend om 200 op autoweg was genomen, hetgeen me zeer vaak en onder veiligheidsomstandigheden aankom die ik meer van mening ben dan optimaal, ik geloof dat mijn vergunning me direct zou teruggetrokken worden.

Ik word de verontwaardiging gewekt omdat “de Verkeersveiligheid” zet op hetzelfde niveau de alkohol en de snelheid. Maar u kunt door rollende mec om 50km/h gedood worden die, niet door rollende mec om 200 op een verlaten autoweg wordt gevuld.

Ik word de verontwaardiging gewekt omdat ik had “er kunnen voorbijgaan” voor eveneens bêtes en afschuwelijke redenen tegelijkertijd (de alkohol).

GAYSSOT en SR foutent van gu… van de automobilisten en culpabilisent ze onophoudelijk om een maximum ervan van fric te trekken. De alkohol en de drugs zijn de enige echte plagen van de weg, en de drugs is niet aantoonbaar terwijl zijn gevolgen slechter kunnen zijn dan de alkohol.

Ah, is het erg waarschijnlijk, mec zal waarschijnlijk een oordeel en een intrekken van vergunningen… hebben in 2002. intussen, zal hij misschien voor een bon gedood hebben, en ik zou misschien van mijn kant een direct intrekken van vergunningen gehad hebben omdat ik om 180 op de autoweg zou gerold zijn.

Daar is diep bedroeft voor de lengte. CX niettemin goed heeft me beschermd aangezien ik nog in leven (met krukken, een staaf in tibia, enz…) ben maar ik doen walgen omdat zij in voortreffelijke stand was: binnenste leer (volledig maken foutu), een opgeladen visserij van enfer, banden voor nieuw en clim van de zelfde ochtend. Ik voor het mechanisme heb het gehouden maar natuurlijk zoek ik een ander… CX Turbo!

Ziehier qcq heeft de foto van een echte noodlanding-test… door de achterkant en CX me tenslotte goed tegen dit JUMPER beschermd die zelfs niet heeft geremd en niettemin foutu geweest.

Begroetingen citroënnistes.

Vincent

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 21 oktober 2005 09:03 PM
  [ # 2 ]

Godsammekraake zeg, die gast van die Jumper mag van mij afgefikt en uitgepist worden. Van dat soort types kun je nooit te weinig hebben.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 oktober 2005 12:38 AM
  [ # 3 ]

Die plaatjes komen me bekend voor ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook