1 van de 23
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Citroen c35 camper.
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 03 oktober 2010 04:56 PM

Gisteren zijn Alex en ik bij een citroen c35 camper wezen kijken, Lucas wilde mee, Marco en Sohail later ook dus het begon al aardig op een daguitje te lijken.

Eerste onderneming was al de heenreis, de c35 stond in Zeeland, in het dorpje Serooskerke vlak bij Middelburg. Wat een uithoek van Nederland zeg.
Lucas Alex en ik in de Prius, Sohail en Marco schoten er vandoor met de c5 v6 van Marco.

Daar aangekomen was team Prius toch eerder bij de c35, volgens Marco waren we al druk op zoek naar een stukje metaal waar geen plamuur of roest zat. Gezien de leeftijd heeft de bus best wel wat plekken, veel plamuur op de a-stijl en dorpels die best wel wat nieuw blik nodig hebben, de balken en bodem lijken aardig heel. Eerste grote probleem is dat de dame niet wil starten. Met de kabels aan de C5 lijkt ze al iets happiger, maar starten ho maar… Daar kwam Sohail dus in het verhaal kijken! Motorkap er af (in t interieur ) en vonk nakijken.. De vorige eigenaar bleek nog een set nieuwe bougies te hebben en die zijn er meteen maar ingedraaid. Wat een ouwe meuk zeg die er in zat Vooral de achterste was in verregaande staat van ontbinding, je kan er ook niet makkelijk bij.

Iedere bougie die er in ging zorgde voor een aanzienlijke verbetering.. Van lopen op 2 poten naar lopen op 3 poten naar..
Jaja, lopen op 4 poten! Steeds beter eigenlijk. Tijd dus voor de eerste testrit, Lucas, Alex en ik moesten natuurlijk wel even een rondje rijden. We kwamen met een grote glimlach op het gezicht terug. Wat overleg, overpeinzingen, onderhandelingen later was de bus overgeschreven en kon de reis huiswaarts in colonne beginnen, 0-100 in circa 10 minuten en een top van 105… Cruise snelheid was zo rond de 87 km/uur volgens de navigatie in de c5. Dan zijn die snelwegen toch wel erg lang hoor, volgens Marco. 

Zo’n uitstapje zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een hapje eten bij een wokrestaurant. In Hazerswoude dorp hebben we echt super gegeten. Bus stond netjes langs de kant.
Toen we wilden wegrijden sloeg echter het noodlot toe. Niet starten en de c35 stonk wel flink naar benzine. Alexander had het geprobeerd, Maarten, Lucas… Niemand kreeg hem aan de praat. Af en toe heel laf op 2 poten een paar seconden en dan was het weer afgelopen met de pret.
Toen moest natuurlijk Sohail het ook even proberen. Nja, de gevolgschade zien jullie hieronder op de foto. De klap was echt fenomenaal. De echo tussen de gebouwen ging nog een paar keer heen en weer.
Citaat van Marco:

Ik heb heel wat kanonsschoten gehoord als demo, dit deed er echt niet voor onder. Daar kan het gemiddelde stukje belgisch vuurwerk nog wat van leren

Aangezien nu iedereen op de parkeerplaats van de Wok toch wel kwam kijken en zich afvroeg welke terrorist er een aanslag probeerde te plegen(het was Sohail maar), zijn we toch maar gestopt met de pogingen en is de ANWB gebeld.
Die vriendelijke man kwam na ongeveer een uurtje aanrijden en trok meteen de verdelerkap open. Contactpuntjes bleven open staan en stonden absoluut niet goed en daardoor geen vonk. Hoe simpel kan het zijn. kloddertje vet en 2 minuten met zijn schroevendraaier pielen liep de bus weer super!

De ANWB man riep nog: Jullie hebben geluk met mij als grijze anwb’er. De vacuum meter op het dashboard vond hij ook erg retro-leuk. Laughing

Daarna starten lopen en het laatste stuk richting huis, alleen wel veel herrie door de open middendemper.

Camper neergezet en met de stille Prius Lucas en Alex thuis gebracht.

Om 11 uur ‘s ochtends stond ik bij Lucas voor de deur, om kwart voor 3 ‘s nachts was ik weer thuis.

(sommige delen tekst zijn van Marco gestolen)

Wat filmpjes:

Op naar huis: http://www.youtube.com/watch?v=ddNtzFZ8R5s
Het gaat wel lekker: http://www.youtube.com/watch?v=ydp_dtEzBr0
90 km/h op de snelweg http://www.youtube.com/watch?v=VcCLAobpFPI
En nu zonder demper:  http://www.youtube.com/watch?v=94GMdqiXUjc


Wat foto’s:
startpogingen:

Droog sleutelen:

De binnenkant:

90km/h

Na de harde knal:

Wachten op de ANWB met autodrop en dubbelfris.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 oktober 2010 05:09 PM
  [ # 1 ]

Gefeli ermee en veel plezier met het opknappen ervan… Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 oktober 2010 06:41 PM
  [ # 2 ]

Het was inderdaad een enorme knal, een wonder dat de politie niet kwam kijken Smile
Verder is het een mooie camper, afgezien van de punten die even aangepakt moeten worden.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 03 oktober 2010 06:43 PM
  [ # 3 ]

Leuk project!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 oktober 2010 06:59 PM
  [ # 4 ]

succes!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 oktober 2010 07:00 PM
  [ # 5 ]

Leuk projectje!

Dat wil ik ook ooit een keertje doen, een ouwe camper kopen en rondzwerven in Frankrijk!

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 03 oktober 2010 07:09 PM
  [ # 6 ]

Veel plezier met jullie camper, tof ding SmileMag wel iets positiever over Zeeland woon er met veel plezier salut

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 oktober 2010 08:00 PM
  [ # 7 ]

Onwijs leuk! En qua binnenwerk ziet ie er nog netjes uit!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 oktober 2010 08:35 PM
  [ # 8 ]

Van harte met jullie aankoop. En natuurlijk heel veel plezier volgend jaar met de Garbage Run.
Maar waarom willen jullie ‘m opknappen? Hij lijkt mij goed genoeg voor de rit naar Noorwegen. Toch?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 03 oktober 2010 08:44 PM
  [ # 9 ]

De APK is verlopen, dat mag natuurlijk niet Wink

Net even bij de camper geweest. Starten en lopen Mr. Green
Koelkast doet het ook op gas, net als de gaspit.

DS rijder schreef:

Veel plezier met jullie camper, tof ding SmileMag wel iets positiever over Zeeland woon er met veel plezier salut

Eeeeeeehhhhh….......... Je kan er mooi duiken? Mr. Green

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 oktober 2010 08:53 PM
  [ # 10 ]

Ah oh, je maakt ‘m dus ‘APK fähig”. Wink
En als de gaspit het doet kun je eigenlijk al wokken. Hmmm, Wokkie vind ik wel een gepaste naam voor het vehikel. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Alex_C35
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 03-10-2010

- C35 Camper 2.0 benzine
Gepost: 03 oktober 2010 09:02 PM
  [ # 11 ]

Daaag salut ,
Heb toch maar de stap gewaagd om me hier aan te melden tussen de die-hard citrofielen Smile
Alex

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 03 oktober 2010 09:39 PM
  [ # 12 ]

He, zie ik daar een bekende camper tongue wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 oktober 2010 09:41 PM
  [ # 13 ]
MaartenH schreef:

Koelkast doet het ook op gas, net als de gaspit.

Kijk eens aan, dat wist ik nog niet, koelkasten die op gas werken, heb me even via Google bijgeschoold Smile

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 03 oktober 2010 09:49 PM
  [ # 14 ]

Het ding heeft zelfs een 2 sterren vriesvak, kan er in ieder geval een doos bitterballen mee.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 oktober 2010 09:50 PM
  [ # 15 ]

koelkasten op gas is niet abnormaal in camping wereld Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
1 van de 23
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook