1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Versierselen
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 01:01 AM

Bij het topic over de airco en de luchthapper ben ik erop gewezen dat mijn DS uit 1967 (tweede neus) verschillende bijzondere uiterlijke kenmerken heeft. Sommige daarvan zijn het logisch gevolg van het feit dat deze auto als Amerikaan is geboren. Andere versierselen zijn naderhand aangebracht en enkele daarvan heb ik er weer vanaf gehaald.

Laten we ze even langslopen. In de huidige staat tref ik de volgende onderdelen aan die volgens Jan de Lange niet op een franse DS thuis horen:

- Kentekenplaathouder voorzijde (lijkt UK)
- Clignoteurs voorzijde (USA)
- Luchtinlaat-rooster (al geïdentificeerd als Bitos Colibri)
- Bumper met gaten (voor de airco)
- Aluminium plaatjes op voorschermen
- Clignoteurs achterzijde (USA)
- Kofferdeksel handgreep
- Kofferdeksel ornament
- Achterlichten (USA)


Inmiddels van de auto afgehaald, maar nog wel in mijn bezit zijn:

- Losse uitzet-zijruitjes voor bestuurder en passagier
- Jalouzie voor achterruit (al geïdentificeerd als Gradulux)
- Wieldoppen met spaken


En zelf aangebracht zijn:

- Vouwdak (Tudor Riviera)


Natuurlijk ben ik benieuwd naar alle details en achtergrondinformatie. Ook de franse site http://www.nuancierds.fr heb ik al afgespeurd en daar kom ik mijn auto maar liefst 3x tegen, hetzij niet steeds even positief.
Het zal een scherp forumlid niet ontgaan dat deze auto nodig aan een plaatwerkrevisie toe is. Dat kost veel geld en om deze reden heb ik bijvoorbeeld de airco in de verkoop gedaan. Het is echter ook een gelegenheid om te bezinnen welke onderdelen weer terug mogen komen op de auto en welke niet. Hoe ik daar ook in ga beslissen, ik zou het leuk vinden als de accessoires die het niet gaan redden naar een andere DS in actieve dienst kunnen overgaan.

Afbeelding Bijlagen
Vooraanzicht.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 01:05 AM
  [ # 1 ]

Voorzijde

Afbeelding Bijlagen
KentekenplaathoudeUK.jpgClignoteurUSA.jpgBitosColibri.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 01:07 AM
  [ # 2 ]

Zijkant en bovenkant

Afbeelding Bijlagen
Vouwdak.jpgVoorschermkapje.jpgClignoteurAchterUSA.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 01:08 AM
  [ # 3 ]

Achterzijde

Afbeelding Bijlagen
KofferklepOrnament.jpgAchterlichtUSA.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 oktober 2010 01:12 AM
  [ # 4 ]

Gradolux = Gradulux?
Het boek van Jan de Lange heeft het niet altijd bij het juiste eind. In een ander topic zijn vanavond al genoemd: ‘L’album de la DS’ en ‘DS le grand livre’ als mogelijke informatiebronnen.

Citroen!

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 01:37 AM
  [ # 5 ]

Gradulux is aangepast. Bedankt voor de aanwijzing.

Ik bezit zelf alleen het boek van JdL (mooi boek !) en ben ook niet zo bedreven in het lezen van frans.
Wie weet wil en kan een forumlid dat de door jou aangehaalde franse standaardwerken in de kast heeft staan mij een stapje verder helpen.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 oktober 2010 01:15 PM
  [ # 6 ]

Wat is jouw bedoeling wil je er een franse uitvoering van gaan maken of wil je alleen de meest aanstootgevende items verwijderen,en de rest laten zitten
Wat betreft de airco,ik zou als het enigzins mogelijk is deze in de auto laten zitten,het is echt een meerwaarde voor de auto.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 03:33 PM
  [ # 7 ]

Ik zou alles laten zitten maar dat is persoonlijk.
Vind het een mooie wagen!
@Peter3l: Je hebt een PM!

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 03:42 PM
  [ # 8 ]

Eerlijk gezegd weet ik nog niet wat ik wel en wat niet ga behouden. De input die ik via dit forum krijg laat ik daar zeker een rol bij spelen. Zoals eerder gezegd rij ik al 8 jaar schaamteloos, maar tegelijkertijd ook met veel plezier vrijwel dagelijks op deze manier rond. Het is leuk om te lezen dat mensen het aardig en bijzonder vinden dat de auto er zo uitziet, maar het is ook een teken aan de wand dat niemand zegt of schrijft ‘zag mijn DS er maar zo uit’.
Tuurlijk ben ik aan deze auto gehecht geraakt, maar als iemand een andere DS te ruil heeft met soortgelijke specificaties dan zou ik dat serieus overwegen. Waar hebben we het dan over ? DS21 uit 1967 in pallasuitvoering (volgens kenteken), met tweede neus en dito dashboard, groen systeem, 123 ontsteking, in 2005 gereviseerde motor, 5-bak, airco, leren interieur, Continental Edison radio, schuifdak, harde met RX behandelde bodem en chassis, én nieuw gespoten velgen.
Komt u maar.

Wat de airco betreft: dat geeft inderdaad meerwaarde aan de auto, maar deze meerwaarde moet ik wel gaan omzetten in geld, want anders is mijn hobbybudget niet toereikend voor een behoorlijke plaatwerkrevisie. En geloof me, dat laatste is nu echt nodig. We hebben het niet over een blaasje hier en daar, maar over gaten waar je met je complete hand doorheen kunt. Ik ben al een paar keer gematst bij de APK, maar dat lukt natuurlijk niet tot het einde der tijden.
Het schijnt dat er voldoende vraag is naar goede, complete en vooral werkende airco’s. Die van mij heb ik net een onderhoudsbeurt laten geven en ombouwen naar R134a. Volgens de aircospecialist is de installatie in uitstekende staat. Als deze airco nou fijn op een andere DS zijn bestaan voortzet dan zijn we allebei tevreden.
Redelijk toch, of zie ik iets over het hoofd ?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 oktober 2010 03:53 PM
  [ # 9 ]

Hoeveel zou een airco installatie moeten opbrengen,dat bedrag zal natuurlijk een goede aanbetaling wezen op een plaatwerk revisie ,maar zal de lading natuurlijk niet dekken.

Heb je weleens overwogen om deelrestauraties te doen,dan kan je de uitgavens een beetje spreiden,en je kunt de airco behouden.

Maar wat zit er nou op je motorkap voor ding?

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 03:53 PM
  [ # 10 ]

Nou ik moet zeggen dat ik al je mooie accessoires zó op mijn DS zou monteren hoor!
Ik hou daar wel van. Al past het niet helemaal bij een simpele Dsuper.

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 04:36 PM
  [ # 11 ]

Daan, ik denk ook in termen van een goede aanbetaling. Evenwel heb ik begrepen dat discussies over geld en verkoop niet op dit forum thuishoren. Dat kan beter via PB’s en Marktplaats.
Over dat ding op de motorkap bestaat inmiddels een apart draadje. Kijk maar bij ‘Luchthapper’.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 oktober 2010 04:46 PM
  [ # 12 ]
Peter3L schreef:

en om deze reden heb ik bijvoorbeeld de airco in de verkoop gedaan.

Als je ‘s zomers in de provence op vakantie gaat krijg je daar spijt van!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 oktober 2010 04:51 PM
  [ # 13 ]

Natuurlijk krijg je daar spijt van. Helemaal omdat ik zeker weet dat de opbrengst gaat tegenvallen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 oktober 2010 10:43 PM
  [ # 14 ]

Wederom bedankt voor uw opbouwende reacties, maar de aircoverkoop is geen impulsieve daad hoor. Sinds ik een open dakje heb staat de airco zelden meer aan. Verder ga ik niet met de DS op vakantie naar Zuid-Frankrijk, dus iemand die dat wel doet zal er meer plezier van hebben dan ik. Tja, en wat betreft de opbrengst: als die inderdaad tegenvalt dan laten we de airco er mooi in en dan spaar ik gewoon nog even verder.
Ik heb geen haast met de verkoop want hij zit me niet in de weg, maar ik heb een sportief voorstel. Mocht ik in de zomer van 2011 de airco nog niet verkocht hebben, dan laat ik het apparaat zitten in de auto en zal ik het netjes melden op het forum.
Het topic ging eigenlijk over de andere attributen. De airco-perikelen had ik al op een ander draadje in de groep gegooid.

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 21 oktober 2010 01:44 AM
  [ # 15 ]

Een onderdeel waar ik wel best tevreden over ben is de kentekenplaathouder aan de voorzijde. In tegenstelling tot de bumper is die niet van RVS maar van verchroomd staal. Dik staal, dat wel, maar dat heeft niet kunnen verhinderen dat er roest doorheeen komt. Weet iemand of deze dingen nog ergens te koop zijn ?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook