Allo allo ...
Chelleke1971
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 16-10-2010

Gepost: 18 oktober 2010 10:39 AM

Goeiedag, beste citroenliefhebbers ... Wink

Ik ben Michel, ben 39 jaar en woonachtig in het mooie Erpe-Mere in Oost-Vlaanderen.

Sinds 2000 reed ik met een Saxo 1.5 Diesel. Na 10 jaar trouwe en zorgeloze dienst heb ik vorige week besloten om een nieuwe aan te schaffen, namelijk de C3 1.4 HDI (seduction versie met nog enkele extra opties).
Ik verwacht ‘m eerstdaags op mijn oprit ...  Smile
Mijn broer rijdt ook al jaren met citroen, alsook bijna allemaal mijn vrienden rijden ook met citroen. Een echte én hechte citroen-club dus ...  Laughing

Ik hoop dat ik van mijn C3 evenveel geniet zal hebben en plezier zal beleven als aan mijn Saxo’tje.
Ik heb daar uiteindelijk NOOIT problemen mee gehad en dat autootje heeft me dus nooit in de steek gelaten. Enkel kwamen er op het laatste de typische “ouderdoms-kosten” aan. En de nieuwe C3 vind ik wel een leuke wagen ...  love1

Groeten vanuit het verre België !  cool smirk
Michel.

Oost west, Citroen best ...  etuh

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 oktober 2010 03:52 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier Michel! Smile

Profiel  
 
Chelleke1971
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 16-10-2010

Gepost: 30 oktober 2010 12:33 PM
  [ # 2 ]

Goeiedag, beste Citroenliefhebbers ...  Wink

Iets later dan verwacht, ben ik sinds eergisteren in het bezit van mijn nieuwe C3 (1.4HDI).
Ik had toch wel bepaalde verwachtingen naar deze auto toe, rekening houdende met het feit dat ik ervoor met een Saxo (1.5D) heb gereden die inmiddels 10,5 jaar oud was en met bijna 200.000 kms op de teller.

In alle eerlijkheid heeft deze C3 mijn verwachtingen niet ingelost. Integendeel, hij stijgt BOVEN alle verwachtingen uit ...  ohh

Echt een super wagen, teveel positiefs om op de noemen, maar toch enkele zaken die ik graag wil delen.

- De vering is gewoonweg zalig! Daardoor heb je een super rijcomfort. Putjes in het wegdek voel je niet of nauwelijks en verkeersdrempels zijn een feest om over te rijden.
- De isolatie is heel goed. Eens je een muziekje (zelfs heel zacht) hebt opstaan, hoor de je motor niet eens meer draaien. Trouwens, als je naast de auto staat, zou je denken dat er een 1.1 benzinemotortje inligt, zo zacht draait hij.
- De versnellingen gaan heel soepel en het weggedrag is enorm comfortabel. Je hebt een veilig gevoel.
- De muziekinstallatie (radio-cd-mp3-speler, i.c.m. 6 luidsprekers) is van hoge kwaliteit. Persoonlijk zie ik het nut niet in van een (optionele) subwoofer, gezien de reeds strakke, sterke en diepe basweergaves van de aanwezige luidsprekers in de voordeuren. De tweeters bovenaan het dashbord doen ook meer dan behoorlijk hun werk !
- Het verbruik kan ik nog niet veel over zeggen, maar bij diverse controles via de boordcomputer lijkt deze het door de fabrikant aangegeven verbruik zelfs niet nodig te hebben. Ik zit momenteel aan een gemiddeld verbruik van 4,1 liter/100 km na een gemengd parcours van zowel stad als snelweg (in totaal reeds 160 km gereden).
- Zowel de snelheidsbegrenzer (limit) als de snelheidsregelaar (cruise control) zijn zeer handig, maar vooral super simpel in te stellen en super simpel en snel te activeren/deactiveren.
- Er is veel bergruimte en algemeen heb je het gevoel in een ruime wagen te zitten (vooraan). Op de achterbank is er weinig beenruimte, zeker als de voorste zetels volledig naar achter staan, maar ik rij dan ook zo goed als altijd alleen (of maximum met 1 passagier, die dan ook vooraan zit natuurlijk). Maar vooraan heb je dus veel beenruimte (en ik ben niet echt klein van gestalte).

Als ik al 1 minpuntje moet opnoemen, dan zijn het de (buitenste) achteruitkijkspiegels. Deze geven alles behalve een waarheidsgetrouw beeld. Om te parkeren bv. dus iets minder handig. Maar ik heb dat ook al gemerkt bij spiegels van vele andere merken. Blijkbaar zijn de “spiegels van tegenwoordig” niet meer hetzelfde als van vroeger. Fin, ik heb de indruk dat de spiegels vroeger in het algemeen beter waren. Maar goed, zoals gezegd: da’s dan ook het enige minpunt dat ik kan zeggen van deze wagen ...  Smile


Groeten en ondertussen veel rijgenot !
Michel.

Oost west, Citroen best ...  etuh

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 oktober 2010 12:29 AM
  [ # 3 ]

Welkom Michel!

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook