Pas op met ex-lease wagens uit Badhoevedorp!
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 25 oktober 2005 10:43 PM

De op Marktplaats adverterende firma pretendeert in zijn nieuwsbrief de service te vergroten maar hiervan is mij bij aankoop niets gebleken.
Ook reageren ze niet op mijn klachten:

Klacht aan ................... te Badhoevedorp

20-10-2005

Beste Anne,

Helaas was ik te laat thuis om nog te bellen maar aan de hand van je vraag hedenmiddag over de tevredenheid heb ik de volgende opmerkingen en constateringen:

Bij de proefstart bij mijn eerste bezoek aan de wagen is door je verkoopcollega toegezegd dat de rammel die vanonder de motor hoorbaar was bij de APK verholpen zou worden, dit is niet gebeurd en de rammel zit er nog net zo in.

Ook is besproken dat de banden vervangen zouden worden en dat dit een kostenpost voor .................. zou zijn van € 35,- p/st hetgeen gezien de bandenmaat en de geldende tweedehandsprijzen een profieldiepte van minimaal 4mm betekent.

Bij de overdracht bleken er nog steeds zeer versleten banden op te liggen waarvan het zelfs dubieus was of er niet sprake zou zijn van een AC-1 vermelding voor alle wielen.

Weer een andere verkopende collega zag dat de voorbanden inderdaad te ver onvoldoende waren om mij daarmee op pad te sturen en zegde toe een paar andere banden te laten plaatsen.

Bij het bandenbedrijf aangekomen lagen twee nagenoeg versleten banden voor mij klaar met net aan 2mm profiel. Omdat daar op de brug zichtbaar werd dat de twee achterbanden nog beroerder waren als de voorbanden (beroerder is APK-afkeur in dit geval!) is besloten de klaarliggende banden achterop te leggen.

Ik ben daar dus weggereden met 4 stuks nagenoeg versleten banden die .................... bij lange na geen € 35,- p/st hebben gekost.

De geplaatste “nieuwe” voorruit is van een zeer waarschijnlijke B-kwaliteit, er zit een hinderlijke oneffenheid in het zichtveld van de passagier.

Bovendien zou er volgens jullie advertentie op Marktplaats sprake zijn van een warmtewerend glas en een verwarmde voorruit, beide is niet het geval.

Bij de thuisreis bleek na een lichte spiegelverstelling aan de bestuurderskant de spiegelophanging los te zitten, hier is een gedeelte afgebroken.

Bovendien houd de wagen tijdens het rijden op gas in, zo rond 2000RPM

Gistermiddag is geconstateerd dat zeker 1 voorwiellager (RV) is versleten.

Ik hoor graag van je hoe dit wordt opgelost,

Met vriendelijke groet,

Er bleken twee wiellagers defect.
De rammel uit de klacht zou wel eens een defecte katalysator kunnen zijn. Verder zijn het spatscherm en de motor-onderplaat dermate beschadigd dat ze vervangen moeten worden.
Bij het vervangen van de ruit vroegen ze mijn groene kaart!!
Ze rekenen € 200,- “eigen bijdrage” bij aflevering, dit zou hun kosten voor een nieuwe APK en “andere” banden moeten dekken.

Bij de afleveringsproefrit had ik wel gemerkt dat het een en ander niet in orde was maar had € 500,- aanbetaald…...het leken mij geen figuren die dat evenzo vrolijk terug zouden geven en heb de wagen meegenomen.
Nu kan ik alles redelijk zelf oplossen maar voor iemand die dit niet kan is dit geen aanrader!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 25 oktober 2005 11:07 PM
  [ # 1 ]

Wat moet ik hier nou mee?

 

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 25 oktober 2005 11:14 PM
  [ # 2 ]

Uuuhhhh, als je bij een proefrit constateert dat de banden niet goed zijn, verwacht je toch nieuwe? en geen banden met minimaal profiel?

Anders beding je een navenant lagere prijs en laat zelf nieuwe monteren….

Grt,


Gert

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 26 oktober 2005 12:16 AM
  [ # 3 ]
René van Maren schreef:

Wat moet ik hier nou mee?

Mijn bedoeling is een waarschuwing te geven aan mensen die op dit forum zoeken naar problemen van alle aard alvorens een C5 aan te schaffen.
Die mensen zijn wellicht geholpen met de persoonlijke ervaringsgegevens die ik heb beschreven.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 26 oktober 2005 12:19 AM
  [ # 4 ]

Maar ik begrijp echt niet waarom je die auto hebt meegenomen als er nog zoveel aan mankeerde.. Bovendien is het voor mij nieuw dat je een aanbetaling doet voordat je een proefrit maakt. Rare zaken allemaal en ook vreselijk vervelend dat een verkoper niet netjes zijn werk doet.

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 26 oktober 2005 12:41 AM
  [ # 5 ]
voge schreef:

Maar ik begrijp echt niet waarom je die auto hebt meegenomen als er nog zoveel aan mankeerde.. Bovendien is het voor mij nieuw dat je een aanbetaling doet voordat je een proefrit maakt.

Goed geconcludeerd Voge!

Vandaar mijn waarschuwing…..doe dat vooral niet bij deze firma!

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 26 oktober 2005 02:32 AM
  [ # 6 ]

Het is een keuze die je maakt ex-lease van de handel voor een zeer lage prijs en geen service of van de dealer voor veel geld met ‘echte’ service.
Het hoogste prijsverschil tussen handel en dealer wat ik heb gezien was voor een 3 jaar oude C5 Break bij de dealer voor de dubbele prijs!

Mijn advies als je bij de handel koopt wagen goed bekijken, gewoon zoveel mogelijk afdingen en dan zo meenemen en alles zelf regelen.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 26 oktober 2005 02:42 AM
  [ # 7 ]
snah1954 schreef:

Vandaar mijn waarschuwing…..doe dat vooral niet bij deze firma!

Wel een waarschuwing, maar de naam van de fa. blijft onbekend Rolling Eyes
Dit snap ik niet.

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 26 oktober 2005 09:49 AM
  [ # 8 ]

Pas op met ex-lease wagens uit Badhoevedorp!

Phritz schreef:

Wel een waarschuwing, maar de naam van de fa. blijft onbekend Rolling Eyes
Dit snap ik niet.

Het bekendmaken van de firmanaam in dit forum leek mij niet verstandig.
De firma in kwestie zou juridische stappen kunnen ondernemen tegen mij maar ook tegen de beheerder van dit forum.
Een beetje zoeken op Marktplaats levert al snel het antwoord.
Bovendien is het mogelijk om mij een e-mailtje te sturen met de vraag.

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 26 oktober 2005 10:04 AM
  [ # 9 ]

Als je ACC Overveen bedoelt, maak je dan niet druk. Gewoon noemen die naam. Toets de naam in op Google en je snapt wat ik bedoel….

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 26 oktober 2005 12:12 PM
  [ # 10 ]

Waarom koop je zo’n wagen als er van alles mis mee is Rolling Eyes
Kijk, als er nou kleine dingetjes op zitten zoals bv versleten banden, kapot spiegeltje ed ja dan zou je nog kunnen overwegen om hem te kopen maar dan wel voor een lagere prijs en dan zelf die dingen fixen. Ik ga er eigenlijk maar nooit van uit dat een handelaar dat soort dingen goed maakt.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 27 oktober 2005 12:50 AM
  [ # 11 ]

Ex-leasebakken uit BAD-hoevedorp

M&M schreef:

links laten liggen.

Mmmm, rechts laten liggen mag ook…...laten liggen in ieder geval, er zijn betere adressen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook