3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
GuyTDI’s DS21 pallas
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 31 oktober 2010 01:03 AM
  [ # 31 ]
GuyTDi schreef:

- Als LPG/benzine schakelaar ga ik een parkeerverlichtingsknop inbouwen , kwestie het esthetische niet te verknoeien met moderne schakelaartjes enzo

hee grappig daar dacht ik ook een tijdje aan…hoor het graag als dat inderdaad makkelijk gaat met een originele schakelaar..middenstand op parkeer schakelt niks, is dat wel bruikbaar dan voor middenstand B/G, of moet je er dan toch nog iets bij knutselen?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 oktober 2010 09:13 AM
  [ # 32 ]

Heb ook zo’n parkeerlichtschakelaartje (in gebruik als parkeerlichtschakelaartje): lijkt me niet erg betrouwbaar om de brandstoftoevoer te schakelen na 40 jaar.

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2010 10:38 AM
  [ # 33 ]

Ik gebruik die schakelaartjes ook voor het schakelen tussen lpg en benzine. Werkt prima hoor. Die schakelaartjes zijn altijd als nieuw van binnen omdat niemand ooit dat parkeerlicht gebruikt Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2010 02:30 PM
  [ # 34 ]

Kijk, hier een spruitstuk zoals ik dat op mijn rally-DS had:

http://www.losson.com/citroen/moteur-ds-competition/zoom.php?url=moteur-6

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 31 oktober 2010 02:36 PM
  [ # 35 ]

@ vlietmansje , t’is maar een stuurstroompje hoor Smile lukt vast wel. Voor de benzine & gas samen verzin ik nog wel wat , ik heb nog een functie vrij op m’n lichthendel aan het stuur Wink

Waterman , zoiets had ik in gedachte maar dan compacter en de 4 in 2 in lengte houden grofweg zoals de originele uitlaat , ik wil de koppelcurve niet dramatisch gaan wijzigen. Zoals ik reeds zei , t’hoeft geen raceapparaat te worden (anders had het een 4 in 1 geweest met een drawtrough turbo geweest :p )

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 02 november 2010 05:23 PM
  [ # 36 ]
waterman schreef:

Ik gebruik die schakelaartjes ook voor het schakelen tussen lpg en benzine.

@waterman: hoe zit dat dan met middenstand..of heb jij die gewoon niet whistle

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
Kees B
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010

- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Gepost: 02 november 2010 06:26 PM
  [ # 37 ]

Mijn B/G schakelaar werkt hetzelfde als een parkeerlichtschakelaar.
Middenstand: geeft geen spanning door.
Bij overschakelen van LPG naar benzine ga je gelijk van de G stand naar de B stand, het duurt dan even voordat er benzine in de carburateur komt en de motor weer oppakt. Dus het liefst doen als je een flinke snelheid hebt….
Overschakelen van benzine naar LPG: van de B stand naar de middenstand tot de motor begint te sputteren, dan door naar de G stand en de motor pakt vrijwel direct weer op.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2010 06:34 PM
  [ # 38 ]
askii schreef:
waterman schreef:

Ik gebruik die schakelaartjes ook voor het schakelen tussen lpg en benzine.

@waterman: hoe zit dat dan met middenstand..of heb jij die gewoon niet whistle

0 = middenstand. Dus. Die schakelaar heeft een 1-0-1 schakeling. Ofwel: aan- niets - aan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 02 november 2010 11:44 PM
  [ # 39 ]

@kees b en @waterman: dankdank. De korte vraag was eigenlijk of een normale B/G schakelaar in middenstand ook niks schakelt, ik was misschien niet helemaal duidelijk. Uit de antwoorden blijkt desalniettemin dat dat inderdaad zo is, dus de toevoer zal zich hetzelfde gedragen met die 1-0-1 van de parkeer. Wilde ik even checken, omdat die middenstand soms even handig kan zijn met starten, en inderdaad voor het leegrijden zoals kees beschrijft. Ik weet weer genoeg!

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 november 2010 08:27 AM
  [ # 40 ]

Zo ik ben de auto gister bij reprofair wezen halen. Héél even kreeg ik sterk m’n twijfels. De DS stond op dezelfde plaats waar ik hem achter liet op de brug dus er was geen testrit mee gemaakt ...

De monteur die alles installeerde was ( zijnde Belg ) prima verstaanbaar , maar de baas sprak Brabants en das wat anders ... Na wat vertalingsfoutjes zei die gewoon vlakaf dat er geen testrit mee was gebeurt , maar dat ie graag ff meereed voor de zekerheid . Op benzine niks verschil met voorheen (correcte keelstuk gebruikt) , toen op gas werd ik ff niet lekker , niks power , pruttelen , niets willen doen bij volgas. Baas heft hem onmiddelijk binnen gezet en opnieuw afgestelt. Nieuwe testrit en de DS grijns verscheen op m’n gezicht. Heeft inderdaad niet zoveel power als op benzine , maar werkt perfect !

Toen over de Belgische grens heen m’n eerste keer LPG getankt (was ook een ervaring), 62 liter voor 40€ nogwat , ik ben een tevreden mens Smile Ik fiks vanavond prentjes van de inbouw. Ben niet zo bekend met LPGinstallaties maar ziet er allemaal degelijk werk uit Smile

Als iemand nog zo’n parkeerlichtschakelaartje heeft liggen , let me know ! Ik heb ook nog een analoog temperatuurmetertje gevonden dat redelijk mooi in het interieur kan passen , dat ga ik onder het dashboard monteren omdat ik daar niks van aflezing over heb , niet dat ik twijfel aan m’n DS maar tegen dat het lampje aangaat is het meestal te laat. Weet iemand waar de sensor zit op m’n 21 motor?

Na al dit goede nieuws durf ik niet anders dan aan m’n gigantisch LHM lek te beginnen ... Gister bij reprofair 1liter bijgegooit en 80km later in Antwerpen deden de voorremmen het weer niet meer (of toch niet onmiddelijk ...) wordt er een beetje moedeloos van ... Dadelijk loop ik naar de winkel voor een litertje of 10 remmenreiniger en dan kunnen we alles mooi poetsen en op zoek naar m’n lek

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 november 2010 11:09 AM
  [ # 41 ]

Sensor voor watertemperatuurmeter hoort in de waterpomp (nu zit daar waarschijnlijk een messing plug).
LHM-lek zou de retourslang van de hogedrukregelaar kunnen zijn: De zogenaamde treiterslang.

Citroen!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 03 november 2010 03:10 PM
  [ # 42 ]

Als je remmen er als eerste mee ophouden, zou ik beginnen met het zoeken van de lekkage bij de remklauwen en de remaccu. Als de lekkage elders is, moeten de remmen er juist als laatste mee ophouden.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 november 2010 03:28 PM
  [ # 43 ]

heb de voormiddag al gespendeert met inbouwen van xenonlicht set en het vervangen van de flexibele luchttoevoerbuizen , die waren zo gaar als wat ... heb er gelijk het links spatbord af gehaald voor meer plek.

Ik heb de auto omhoog gezet, vooraan aan de kokerbalken ondersteunt met assteunen en daarna de auto laten zakken (iets wat ik trouwens elke stop van langer dan 30 minuten doe), er spoot een straal LHM ter hoogte van de accumulatorbol naar beneden weg. Er is dus zeker een groot retourlek daar in de buurt. Zoals hier geopperd zit ik vermoedelijk nog met een probleem , want de stuurbekrachtiging werkt bijna altijd maar het eerste wat uitvalt zijn de voorremmen. De blokken zijn wel gevaarlijk hard versleten dus ik vermoed dat de zuigers lekken omdat ze op hun einde zijn ...

Zijn de remzuigers gewoon te bedienen (induwen en klaar) of is het met een speciale tool te bedienen ? Moet toch gebeuren dan doe ik dat gelijk ff ...

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2010 03:30 PM
  [ # 44 ]

Gewoon induwen en klaar, die remzuigers. Er zit geen mechaniek achter ofzo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2010 03:44 PM
  [ # 45 ]

Je lekkage: vrijwel zeker de treiterslang. Die loopt van de achterkant van de drukregelaar naar een stalen retourleiding die tegen de binnenkant van de linker voorsnip zit, ter hoogte van de accu.
Ook is vrijwel zeker de remaccu overleden. Daarin zit normaliter een drukvoorraad voor zo’n 20 keer remmen. Die zit ook tegen de binnenkant van de linkervoorsnip, ter hoogte van de versnellingsbakbediening.
Je zou ook eens het retourslangetje van de remservo af moeten halen om te zien of die niet veel interne lekkage heeft. Met en zonder ingetrapte rem controleren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook