4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
GuyTDI’s DS21 pallas
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 november 2010 05:07 PM
  [ # 46 ]

Jantje , heb na wat zoeken op het forum hier inderdaad vastgestelt dat de traiterleiding dood is en dat het in de praktijk een beproefde methode is om deze te vervangen door 8mm benzineslang , dus dat gaan we nu doen.

remaccu is die kleinere ‘trommel’ op m’n linkse chassisbalk ? Zo ja , verloekt ... De accumulatorbol is nog maar pas vervangen , dacht ff uit de LHM elende uit te wezen. Is er een manier om dit te testen ? Het is echter wel zo dat alles extreem onder de olie hangt dat de schijven en blokken onder de olie zitten , maar ik ga ervanuit dat dit er niets mee te maken heeft gezien dat wanneer ik dóórtrap de remmen vooraan gelijk loeihard in de ankers gaan. Ik ga eerst ff proberen met ontluchten als er nieuwe blokken op zitten.

Waterman , misschien een rare vraag maar BX , XM , Xantia , C5 , C4 (achteraan ...) en nog wat modellen kan je enkel naar binnen forceren met een speciale PSA tool of een aftermarket tooltje.

Moet ik ff op zoek naar een goede DSboer ...

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2010 05:14 PM
  [ # 47 ]
GuyTDi schreef:

Waterman , misschien een rare vraag maar BX , XM , Xantia , C5 , C4 (achteraan ...) en nog wat modellen kan je enkel naar binnen forceren met een speciale PSA tool of een aftermarket tooltje. ...

Dat klopt: die auto’s hebben namelijk het handrem-mechanisme op de klauw zitten. Bij een DS is dat een aparte remklauw met eigen remblokjes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2010 05:34 PM
  [ # 48 ]

Guy, als alles onder de olie zit bij de remmen kan dat ook de oorzaak zijn van slecht remmen. Eerst maar de treiterslang (daar had jij ook een mooie term voor!) vervangen en alles weer vetvrij maken.
De remaccu kan je op de volgende manier testen: Wagen starten en omhoog laten komen. Motor uit en daarna contact weer aan. Dan mag je hydraulique lampje pas na zo’n 20 keer remmen aangaan. Je hebt dus 2 voorraadbollen. De gewone die op de drukregelaar zit en de remaccu op de chassisbalk. Die bedient alleen de voorremmen. Als die kapot is kun je normaal gesproken wel remmen, want je hebt een drukvoorrad in de hoofdbol, maar als je tegelijkertijd stuurt kun je te weinig remdruk krijgen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 november 2010 06:53 PM
  [ # 49 ]

Jantje , dacht dat niemand het had gezien , alleen had het traitOr niet, traitEr moeten zijn :p

anyways , ik ben een beetje in de war , ik lees hier dat zo’n (vervang)leiding 1m a 1m10 moet zijn , maar hier loopt die achterste leiding , dus de enige ‘rubberen’ die op de regelaar zit , naar een kunststoffen Y-stukje waar ook alleen rubberen leidingen op toe komen (waarvan inderdaad 1 naar het reservoir) , maar dat stukje van de regelaar tot het Y-stukje is hooguit 40 a 50cm ?  Confused:

Heb inmiddels het werk van reprofair wat beter bekeken , ik ben er toch niet echt tevreden mee (wat afwerking betreft dan ...) Ik weet dat ik niet veel kan verwachten van mensen die ‘bandwerk’ doen , maar hun hebben de toevoerleidingen gewoon onder het voorspatbord doorgepropt en het daarmee verwrongen , de verdamper zit M.I. niet deugdelijk bevestigt , de slang tussen het luchtfilter en het keelstuk is niet aangepast zodat deze geforceert zit en de carterontluchting kan gewoon niet aangesloten worden , de slangen van de gastoevoer en koelvloeistof zijn vind ik niet netjes weggewerkt ...

Binnen 600km ongeveer moet ik er terug langs , ze zeiden dat dat normaal was om hem opnieuw te regelen , daarna pas om da X aantal tijd. Dat ga ik dan ook doen , maar denks niet dat ze mij daarna er nog zullen zien ...

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2010 07:07 PM
  [ # 50 ]

Het is treiter (treiteren=a nasty form of teasing!) Zo heet hij omdat je er zo moeilijk bij kan. Op een brug van onder af is het een fluitje van een cent. Maar als hij kapotgaat bij -10 in het donker kun je je er wel iets bij voorstellen.Ik denk dat de lange leiding die jij bedoelt de leiding is van het reservoir naar de pomp. De treiterslang is inderdaad hooguit zo’n 40 cm.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 03 november 2010 08:54 PM
  [ # 51 ]

ik weet wat treiteren is maar ik doelde op het engelse traitor ofte , verrader (van een anders perfect goeie DS) :p

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 04 november 2010 09:11 PM
  [ # 52 ]

Vandaag redelijk wat gedaan gekregen , lek is opgelost en was inderdaad de treiterleiding , alleen was die geen 8mm zoals ik hier las , maar 10mm ... Het is in elk geval opgelost, das wat telt.

Ik moet morgen in ieder geval ZEKER remblokken zien te fiksen daar ik een weekendje naar Sedan ga , dat wordt nog een probleem vrees ik . De xenonkit was dus NIET plug & play , dat had zo geweest als ik de lampen als de grootlichten had gemonteerd ... Verder heb ik m’n alternator gefikst , een aanvaardbaar alternatief gefabriceert voor de rubber slang die normaal tussen de carb en luchtfilter zit gezien die geforceert zat , het ziet er gebeunt uit maar t’is tenminste degelijk gemonteerd en de carterontluchting kan zo toch worden aangesloten .

Verder heb ik het achtermistlicht gekauft , dat is reeds gemonteerd aan de trekhaak , allen moet ik dat morgen nog aansluiten ... Tijd begint te korten , hopelijk vind ikop tijd remblokken !

To do lijstje (langleve onderwijsvakanties ...) is uitgedunt geraakt to do nu :

-Carb uitmesten + verse pakkingen overal , gelijk tussen kop en collector een verse pakking monteren
-Voorruit omhoog krikken
-LPG LED-indicator wegwerken in het dashboard waar normaal de temperatuurmeter zit (optie die ik niet heb)
- Als LPG/benzine schakelaar ga ik een parkeerverlichtingsknop inbouwen , kwestie het esthetische niet te verknoeien met moderne schakelaartjes enzo
- Temperatuurklokje inbouwen onder het dashboard , lijkt me geen overbodige luxe !

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 04 november 2010 11:12 PM
  [ # 53 ]
waterman schreef:

Kijk, hier een spruitstuk zoals ik dat op mijn rally-DS had:

http://www.losson.com/citroen/moteur-ds-competition/zoom.php?url=moteur-6

Hier trouwens nog een spagetti uitlaatspruitstuk. Vreet ,zo lijkt het, ook iet minder ruimte.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 november 2010 12:10 AM
  [ # 54 ]

Dit spruitstuk zit wel op het oud type motor…

Citroen!

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 05 november 2010 12:23 PM
  [ # 55 ]

Max ,

Bedankt voor de foto , op dit moment ben ik daar zeer tevreden mee voor ideetjes op te doen , maar zoals gezegd wordt hier , t’is een oud type motor en de eerste regel bij het bouwen van een 4takt spruitstuk is dat alle buizen dezelfde lengte moeten hebben en das schijnbaar niet het geval op die foto. Zoals ik het kan uitdokteren is de beste optie de prent van waterman. Naar wat ik vond op het net is dat trouwens een fabrieksspruitstuk dat in late rally DSen werd gebruikt.

Verder heb ik al en hoop van het to do lijstje kunnen weg schrappen , word later up gedate met fototjes.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 05 november 2010 03:31 PM
  [ # 56 ]
GuyTDi schreef:

De xenonkit was dus NIET plug & play , dat had zo geweest als ik de lampen als de grootlichten had gemonteerd ... !

Zit ik ook aan te denken, H4 duo, heb je namelijk ook in de gele kleur (3000K).

Welke heb jij de set gekocht?

ik vond deze van Pilot op internet:

http://www.nltuning.nl/virtuemart/pilot-xenon-hid/pilot-bixenon-h4/
(219,-)
of:
http://www.auto.led-champ.nl/pilot-xenon-set-classic/h4-pilot-xenon-duo-set-classic-line
(169,-)

Verder heb je de B-merken op o.a. marktplaats voor rond de 70,-

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 05 november 2010 11:57 PM
  [ # 57 ]

Lampen die ik heb zijn van maxxpro en waren een 195€ maar wel H1 , niet H4. Ik heb tevens mistlichten (ook H1) in de hoofdlampreflector zitten , daardoor is het resultaat niet helemaal wat ik had gehoopt , maar ‘t werkt toch al beter dan de originele overdekte theelichtjes Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2010 12:03 AM
  [ # 58 ]

Die “mistlichten” zijn geen mistlichten maar grootlichtlampen. Voor het beste zicht monteer je een nieuwe H4 koplamp-unit ( te koop bij chyparse in NL) en zet je daar een set H4 Bi-xenon in. Ik betaalde voor een set H4 bi-xenonlampen slecht 80 euro.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 07 november 2010 08:55 PM
  [ # 59 ]

wat zijn de meedraaiende lampen dan ? Lijkt me logischer dat dat de verstralers zijn en de kleine reflectortjes in de grote lampen mistlichten ... Niet ?

Ds heeft zich prima gedragen na 600km ardennen en frankrijk dit weekend , paar mooie prentjes genomen ook Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 november 2010 09:26 PM
  [ # 60 ]

De meedraaiende lampen zijn de verstalers. De kleine reflectortjes in de grote lampen zijn het grootlicht.

Citroen!

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook