Zo te horen het plan van de pluskabel trekken toch slimmer dan leek. Zou graag willen weten waar ik die tussen moet aansluiten. Welke fouten zijn dan uit te sluiten en te testen?
Groeten Geert




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deze moet je aansluiten tussen de plus van de accu en aan de zwarte stekker.
zet er voor de zekerheid even een zekering tussen.
dan je met de bediening kijken of deze het doet.(wel de auto op contact zetten )
en de orginele plus kabel niet in verbinding laten staan met de nieuwe plus!!!!!!!!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
zwarte stekker bij de weerstanden? Of zwarte stekker aan de motor?
Begrijp dat de orginele stekker er niet aan moet blijven zitten dan?
Hoeveel anmpére moet ertussen? Of kan een korte test zonder zekering?
Druksensor gister ook vervangen, metertje doet het weer! Was half uurtje werk. Las dat sommigen de motorsteun los maakten om er bij te komen, maar dat was bij mij niet nodig gelukkig!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daar waar je eigenlijke plus aan hoord te zitten
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Alle standen werken. De weerstanden dus ook.
Alleen krijg geen 12V bij de motor. Als ik elektrisch schema bekijk zou er dan alleen nog een relais stuk kunnen zijn. Denk de goede gevonden te hebben achter de versnellingspook. Stekkers onder het groene kapje onder reservewiel zitten goed.
Is er niemand die aan de hand van mijn geposte foto´s denkt dat ik een transistorkast heb achter mn dashboardkastje? Zie foto hieronder.
Zijn relais goed te testen en zo ja hoe. Het betreft hier volgens mij één met 3 pootjes. Aan de binnenkant een spoeltje die een armpje om moet trekken en zo contact maken. Er zitten 3 draden aan waarvan in niet weet welke waarvoor is. Rood, Zwaart en mauve (bijna wit, officiele kleur volgens manuals)
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Geert




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je de auto op contact zet dan moet je de relais horen tikken 1 keer en contact eraf ook weer zoniet kapot en als hij klikt moet er op de enkele pool stroom komen te staan zoniet kapot neem aan dat er op de relais tekentjes staan. Dus op een van de draden die naar de relais toegaan mooet stroom staan als je haar op contact hebt staan en er ook weer 1 uitgaan met stroom de overgebleven draan is de min .
succes groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Staat het niet in de vraag baak zoja welke bladzijde kan alleen maar 4 polige relais vinden voor de aanjager.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Amioloog schreef:Is er niemand die aan de hand van mijn geposte foto´s denkt dat ik een transistorkast heb achter mn dashboardkastje? Zie foto hieronder.
Dat zijn de computers voor injectie en ontsteking Geert.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
F.SvM schreef:Staat het niet in de vraag baak zoja welke bladzijde kan alleen maar 4 polige relais vinden voor de aanjager.
Die driepolige die ik vermoede voor de ventilatie klikt niet. Heb het ook even laten testen bij de elektronicazaak. Die zei ook dat de relais stuk is.
Kan het nog zijn natuurlijk dat ik de verkeerde heb, maar deze doet het in iedergeval ook niet (12V 10W 3polig)
Staat er in de vraagbaak ook waar de fysieke lokatie is? Heb een keer een overzicht op het forum gevonden, maar die was serie2.
Heb een engelse “hayen” en een franse “revu techniek”. Daar heb ik geen fysieke lokaties gevonden van de relais. Als ik het elektrisch schema volg en ik ga van min naar plus kijken kom ik als één na laatste de fuse tegen en als laatste de relais. Nu alleen nog vinden waar die zich bevindt.
Mooi dan weet ik dat ik niet bij die kastjes hoef te kijken de injectie doet het prima!!
groeten Geert





























Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij hoort een transistorkastje bij een traploze ventilator. En die heeft geen weerstanden…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij een serie 1 zit het relais voorin bij de accu. Op de wielbak.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Die pluskabel naar de ventilator heeft ook een stekkerverbinding onder het reservewiel, onder het afdekkapje. Die al gechecked?
hier even een poging de pagina van in haynes waar de ventilator op staat.
De relais bij de accu werken beiden, maar dat heb ik getest door ze te wisselen. Ze werken beiden, maar dus op één stekker. er is dus een prbleem in de bekabeling van één van de twee stekkers.
Weet nog even niet hoe ik ga controlleren waar het mis gaat.
Het posten van pdf wil niet op het forum.. misschien andere mogelijkheden?



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Uploaden via bijvoorbeeld:
http://www.flickr.com
http://www.photobucket.com
http://www.picasa.com
Hoewel, er is geloof ik ook een policy op het forum dat niet zomaar ingescande PDF’s geplaatst mogen worden…
Way out in the water, see it swimming.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die driepolige die ik vermoede voor de ventilatie klikt niet. Heb het ook even laten testen bij de elektronicazaak. Die zei ook dat de relais stuk is.
Kan het nog zijn natuurlijk dat ik de verkeerde heb, maar deze doet het in iedergeval ook niet (12V 10W 3polig)
De kabels bij het relais dat “stuk"is komt daar wel stroom op te staan als je de auto op contact zet zo niet dan moet je dus de kabels tussen de relais en het contact slot/zekeringen nakijken of de massa van het relais.
niet over al te gelijk gaan kijken dingen stuk voor stuk uitsluiten snap je nu waarom ik meteen al zij trek een nieuwe plus draad!!!!! dit was alleen maar om uit te sluiten.
Misschien ook wel de oplossing
nogmaals succes en tot de volgende vraag.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.