230 van de 862
« Eerste  < Vorige 228 229 230 231 232 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
Gepost: 13 november 2010 03:37 PM
  [ # 3436 ]

Die laatste is een erg vroege Tjerk, hier zitten de uitstroomopeningen nog in het dashboard boven de radio. Als je goed kijkt zie je ze zitten.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 november 2010 04:47 PM
  [ # 3437 ]
Tjerk schreef:

Een prachtige Super voor weinig, ook mooi hoe de verstralers in de stootblokken verwerkt zitten!

Dit is toch 1 van mijn favoriete kleuren gimme

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 november 2010 05:05 PM
  [ # 3438 ]
jmmj schreef:

deze aanschaffen en dan ook nog een GTi Automaat kopen, dan kan ik van 3 auto’s mijn Ultieme CX gaan frobelen Smile

Zou je je handbak willen inruilen voor een 3 traps automaat?

Daar zou ik denk ik toch nog eens goed over nadenken Wink
Maar ja, als je echt graag automaat rijdt dan zijn de nadelen het vast wel waard.

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 13 november 2010 05:34 PM
  [ # 3439 ]

Mooie auto die bruine
Jammer dat hij in het buitenland staat

Ben wat aan het rondkijken naar een mooie CX of GS

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 13 november 2010 05:41 PM
  [ # 3440 ]
Tjerk schreef:

Nog een erg mooie Super, dit keer een diesel.

Jammer dat de A-stijlen heeeel ver weg zijn!! Foto 2!!

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 13 november 2010 05:50 PM
  [ # 3441 ]
Arjan Verkade schreef:
jmmj schreef:

deze aanschaffen en dan ook nog een GTi Automaat kopen, dan kan ik van 3 auto’s mijn Ultieme CX gaan frobelen Smile

Zou je je handbak willen inruilen voor een 3 traps automaat?

Daar zou ik denk ik toch nog eens goed over nadenken Wink
Maar ja, als je echt graag automaat rijdt dan zijn de nadelen het vast wel waard.

Zonder een seconde te twijfelen! Ik heb een paar weken rondgereden in de 25 GTi Automaat van Dr Theo (bleu magnetic uit 1987, degene die op de CX-clubwebsite voor EUR 1750,- te koop staat) en vond dat op zoveel vlakken een (nog) prettigere rij-beleving dan mijn handbak! Een automaat past zo perfect bij het concept van de CX (moeiteloos en snel glijden in comfort en zonder stress) dat ik bijna niet begrijp waarom de CX ook met handbak is geleverd. De automaat is verrassend snel, verrassend leuk (schokvrij als het rustig gaat, maar met kick-down onverwacht leuk spelen als je op wilt schieten). Qua verbruik scheelde het hoegenaamd niets ivm mijn non-automaat met dezelfde motor (1:10 is haalbaar als je rustig en lange afstanden rijdt, 1:9 als het sneller gaat of als er veel korte stukjes bijzitten) en het veel als nadeel genoemde hoog-in-de-toeren-bij-snelwegsnelheden heb ik totaal niet als hinderlijk ervaren: ik rijd op de snelweg eigenlijk altijd 140 op de teller als dat mogelijk is, dat heb ik ook met die automaat gedaan, en bij die snelheid vind ik het geluid en de toon van de motor niet hinderlijk, of iig niet hinderlijker dan in mijn handgeschakelde GTi. Mijn XM is bij die snelheden zeer veel stiller, maar in vergelijking met een andere CX vind ik het verschil verwaarloosbaar. Als ik veel in Duitsland zou zitten, en dus regelmatig hogere kruissnelheden zou kunnen halen, dan zou ik de drietrapsautomaat als nadeel ervaren, maar in NL, bij 140 max met zo nu en dan uitstapjes naar boven, is er niets aan het handje.

Helaas is de auto van Theo uitgevoerd in een kleur (bleu magnetic) en een interieur (visgraat, zwart dashboard) die me niet aanspreken, anders had ik mijn dame zonder pardon ingeruild!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 november 2010 05:57 PM
  [ # 3442 ]

Ach ja,het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur, en over smaak valt natuurlijk niet te twisten.

Het grootste nadeel wat je nog niet opgenoemt is, is de extra slijtage slag voor de motor. Wat natuurlijk weer extra (duur) onderhoud kan betekenen.

Als er een keer een aubergine CX 25 GTi automaat te koop staat komt die hier vast wel voorbij Wink

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 13 november 2010 07:01 PM
  [ # 3443 ]

Ik heb ook niks te klagen over de automaat. Ja, het is een drietraps, oke. Maar de bakken hebben een heel lange levensduur, bijv ivt de viertraps op de XM en het rijdt super ontspannen. En welke extra slijtageslag voor de motor bedoel je? Met een automaat heeft een motor i.h.a. minder te lijden. Tenzij je doelt op het met hoge snelheid en dus zeer hoge toerentallen rijden met deze specifieke combinatie. Maar wie doet dat nou?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 13 november 2010 07:10 PM
  [ # 3444 ]

@Jmmj;

Leuk dat je het hebt over de SF-97-ST CX 25 GTI automatic van dr. Theo….
Dat is namelijk mijn oude CX!!!
Deze heb ik een aantal jaren geleden geruild(!!) tegen mijn zwarte TRD TURBO 1 omdat ik veel minder kms ging maken….Had oorspronkelijk een zwart lederen interieur maar dat vond ik niet mooi en heb toen dat VIP interieur uit de TRD gemonteerd.

Heb er met heel veel plezier mee gereden en is een super betrouwbare auto geweest. Heb er zelfs mijn gestrande ‘87 BX 19 GTI (motor compleet vast gereden aan het Comomeer in Italie) destijds mee opgehaald uit Lugano in Zwitserland. Was wel een hele kluif voor haar, vooral de koeling had het heel erg zwaar. Niet zo gek als je bedenkt dat er ruim 1500 kg achter hing!

Heb er weinig kosten aan gehad (behalve een kachelradiateur, uitlaatspruitstuk (was gescheurd na het halen van de Bix) thermostaat en 4x banden en remmen) Liep verder als een trein en ondanks haar kilometers met gemak tegen de 200 km/h.

Wat ik niet snap is dat de kilometerstand in de advertentie niet klopt met hetgeen wat er destijds bij mij op stond. Heb de auto weggedaan met 520.000 km op de klok (geen typfout) Dus hoe dat precies zit weet ik ook niet…...

Van de 3 CXen die ik ooit gehad heb (22 TRS, 25 TRD TURBO 1 en de GTI) was dit toch echt de meest fijne!!

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 13 november 2010 07:21 PM
  [ # 3445 ]

Hey wat leuk om te horen! Ik ben, zoals ik al schreef, erg enthousiast over de dame. Heb jij dat skiluik er ook in gemaakt, wat een super handige aanvulling is dat zeg!

Die kilometerstand heb ik zelf voor Theo afgelezen toen hij die advertentie aan het maken was, ik heb dus OF een fout gemaakt bij het aflezen (wie verwacht er nou een 5 op de eerste positie?) OF er is op een gegeven moment een ander klokkenhuis ingezet. Ik zal het Theo vertellen, dan wordt dat aangepast!

Profiel  
 
Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 13 november 2010 08:32 PM
  [ # 3446 ]

Er moet volgens mij een ander klokkenhuis in gezet zijn. Maar ondanks de kilometerstand reed de auto destijds nog gewoon erg goed. Toen ik haar geruild heb tegen de TRD was de bak en motor verder nog nooit open geweest, wat volgens mij alleen maar pleit voor de duurzaamheid van zowel de 3-traps automaat alswel de 2500cm³ motor. Het is idd een fijne combinatie om mee onderweg te zijn, al vond ik het geluid zoals jij al zegt boven de 140 vervelend worden. Het voordeel vond ik dan wel weer dat je altijd het idee had genoeg power te hebben door de verhoudingen van de 3-traps bak. (zie ook onder mijn naam bij CX GTi)

Heb er nog altijd spijt van haar toen weg te hebben gedaan. Het was namelijk ook de auto die ik had waarmee ik mijn huidige vriendin voor mijn date heb opgehaald (zij vond het een verschrikkelijke auto) En het was ook de auto waarmee ik destijds een baan heb gekregen. Mijn baas was ook auto liefhebber en reed een Triumph TR6 en een Daimler Double Six. Aangezien ik toen net 21 was en een CX reed zat ik eigenlijk al gebakken!!

Heb de auto overigens destijds ook nog laten taxeren bij Citro-Klassiek. Die kwamen op een bedrag van toen 3000 € uit. Wat gezien de kilometerstand en -toen nog- een keiharde bodem en verder weinig tot geen roest gewoon netjes genoemd mag worden!

Mocht je echt serieuze interesse hebben in de auto, denk ik dat je er een eerlijke maar vooral technisch goede CX aan koopt!

Maar goed, nu weer On-Topic!

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 13 november 2010 10:30 PM
  [ # 3447 ]

Was deze goedkope break al voorbij gekomen!?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 november 2010 10:47 PM
  [ # 3448 ]

Hier wordt echt een heeeeel zeldzaam exemplaar aangeboden, zonde om hem te slopen voor onderdelen, maarja die zijn dan wel zo goed als nieuw uit 2002 Laughing

link

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 november 2010 11:17 PM
  [ # 3449 ]

Nog even wat reflectie over de automaatbak. Ik heb een paar weken in de Prestige automaat gereden die bij Gerd de Jong te koop staat. Ik vind ook dat het perfect bij het karakter van de CX past. Met 5-bak wordt het iets meer een “scheurauto”: ik merk dat ik vaak op de linkerbaan rij en mensen aan het inhalen ben met mijn eigen GTi, terwijl ik in de Prestige die neiging nooit had. (Is ook heel leuk en ik prefereer mijn eigen GTi zeker.)

Maar harder dan 120 rijden wordt toch minder comfortabel, terwijl in de GTi 160 nog best goed te doen is qua geluidsniveau. Door de bakverhouding van de automaat kun je wel leuk tussensprinten als je 110 rijdt. Al bij al is de hoogste versnelling van de automaat te vergelijken met de 4e van een 5-bak denk ik.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 november 2010 10:31 PM
  [ # 3450 ]

Voor 600 piek een 91er break op frituurolie!? Horse

Heftige velgen, heftige prijs!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
230 van de 862
« Eerste  < Vorige 228 229 230 231 232 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook