49 van de 79
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 13 november 2010 06:45 PM
  [ # 721 ]

De inbussen hebben we proberen te laten schrikken, na een belletje met Daan. maar dat mocht niet baten Sad

De zijstukken van de achterbumper… ah, kijk, ik had maar een bout aan elke zijde gevonden.. nu ja, ding wordt gewoon afgeplakt… zeker nu 1 van de bouten in tweeen ligt en er dus niet meer uit wil, da’s voor een andere keer… maar handig om te weten waar ze zitten Very Happy dank dank

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 13 november 2010 06:46 PM
  [ # 722 ]
Mark Gielen schreef:

Alles is los te krijgen, die afgebroken bout gewoon met een linkse tap eruit draaien, en de deur vanavond nog ff in de kruipolie zetten en dan rustig wachten tot morgen, dit heeft zijn tijd nodig.

Mark

kruipolie zit er op, dus dat gaan we even afwachten….

een linkse tap?? sory, ben totaal geen klusser… vreemd genoeg,.. dus even geen idee…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 13 november 2010 06:47 PM
  [ # 723 ]

tja, net te laat en blijkbaar ergens gemist dat de hele auto aan de beurt was Surprisedops: sorry!

wb de imbussen; misschien dan toch de scharnierpennen er uittikken. Van de achterdeur kan je erbij terwijl de deur er nog inzit. Als de deuren eruit zijn kan je een stuk beter bij de imbussen

edit, tjee ik ben gewoon te langzaam..

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 november 2010 07:11 PM
  [ # 724 ]

Was aan het kijken met je plamuur maar je gooit er te veel harder in dit gaat later bloeden zoals ze dat noemen als je niet op past komt dit straks door je lak heen kan meteen maar ook een tijdje duren maar het komt er door tenzij je het isoleerd vraag even na bij de spuiter waarmee je het kunt isoleren
Of gewoon minder harder (ken het probleenm zelf ook )
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 13 november 2010 09:03 PM
  [ # 725 ]

ah, oke, ik heb gewoon vrolijk de instructies gevolgd, 2% verharder, dit is ook nog maar een redelijk dunne laag, morgen komt er een tweede laag overheen. Maar minder dan 2% dus, gaan we proberen… dank voor de tip… gaan toruwens zelf spuiten, doelstelling is een eindresultaat dat er toonbaar uitziet en een jaar of 2 a 3 meekan, intussen hopen we de fondsen te kunnen regelen om tegen die tijd de dame door professionals onder handen te laten nemen…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5501
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 november 2010 09:23 PM
  [ # 726 ]

Een aardig projectje zie ik!

Vraag met welke soort schuurpapier ga de plamuur te lijf? Ik hoop toch niet te grof, anders krijg je diepe krassen in de plamuur.

Profiel  
 
Gepost: 13 november 2010 09:50 PM
  [ # 727 ]

Staat die plamuur er ook niet ontzettend grof op? Het is een hels karwei om dat straks weer een beetje glad te krijgen hoor, altijd proberen om zo glad mogelijk te werken.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 november 2010 09:53 PM
  [ # 728 ]

[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]

Dat viel mij ook al op.

Lijkt er meer op dat er een stucadoor aan het werk is geweest Laughing  Wink  .

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 november 2010 10:35 PM
  [ # 729 ]
Mark Gielen schreef:

Alles is los te krijgen, die afgebroken bout gewoon met een linkse tap eruit draaien, en de deur vanavond nog ff in de kruipolie zetten en dan rustig wachten tot morgen, dit heeft zijn tijd nodig.

Mark

Een bout breekt nooit zomaar afbetekent dat de bout echt vast zit.
Als dit gebeurt kom je met een linkse tap ook niet ver.Deze breek geheid ook, ik gebruik het bijna nooit.

Volgens mij heeft het ook geen zin om het schsrnier in te spuiten met kruipolie want de olie komt echt niet achter het scharnier en op het inbusboutje hoor.

Voor het rechter achterportier kan Alban beter het scharnier doorslijpen(deur is toch al verloren)hebben we met linksachter ook gedaan en eigenlijk geldt dit ook voor het rechtervoorportier.
Gewoon de weg van de minste weerstand volgen.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 13 november 2010 11:02 PM
  [ # 730 ]

Voorzover het niet al te laat is…. Wat het portier betreft, imbus in het gat drukken, één of twee goede klappen met de hamer erop en dan pas draaien, dan zit ie pas echt goed in het gat namelijk!

Anyway, succes ermee!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 13 november 2010 11:10 PM
  [ # 731 ]

je moet niet een dag wachten met die plamuur, zodra het wat hard is gelijk schuren! als je te lang wacht schuur je je ongeluk.
gewoon korrel 80 dan 120, 220, 360 enz

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 november 2010 11:12 PM
  [ # 732 ]

Oeps haal ik zelf het linker en rechter achterportier doorelkaar heen,bedoelde natuurlijk het linker achterportier

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 november 2010 11:19 PM
  [ # 733 ]

Tip: Plamuur VEEEL minder dik aanbrengen. Dit wordt VEEEL schuren…..

Citroen!

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 14 november 2010 03:36 AM
  [ # 734 ]
DriverD schreef:

Tip: Plamuur VEEEL minder dik aanbrengen. Dit wordt VEEEL schuren…..

En een slechtere hechting, plamuur droogt door de warmte die het zelf opwekt (combinatie van de 2 componenten), veel warmte is slechtere hechting.
je kan beter meerdere dunne lagen aanbrengen.

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 14 november 2010 11:50 AM
  [ # 735 ]

Nou, we gaan weer aan de bak. Eerste lagen plamuur zien er goed uit, beter in ieder geval dan ik had verwacht. Nu eerst eens kijken of die vermaledijde deuren er uit krijgen.


Dames en heren, nog geen plannen vandaag, of zijn ze in de regen verloren gegaan, toog naar Amsterdam Noord, maken we er een mini meet van. Wink

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
 
49 van de 79
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook