ja precies….
We gaan het morgen proberen met een inbussleutel die dezelfde diameter heeft… als ik die heb…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Knap graddus! Ik heb zitten denken en denken.
Onderste scharnier? Met een drevel van de juiste maat van onder naar boven meppen. De deur zit al, toch? Dan is het raadzaam de drevel even te buigen, zodat deze niet tegen de kromming van de deur dreunt.
Als je een verbindingsstukje gebruikt uit een bitsetje in plaats van een inbussleutel heb je precies de juiste diameter. Daarmee kan je de scharnierpen precies een stukje naar binnenslaan.
Als je dan dat verbindingsstukje met de drevel doorslaat heb je ook een lekker aangrijpingspunt voor de drevel om de pen de rest van het traject door te slaan, in plaats van dat je alleen maar het randje van de scharnierpen hebt om tegen te meppen.
Groet
Yke
Zit er op….
Dus, tijd om een lijstje te maken wat we morgen gaan doen….
1. Scharnier overzetten
2. Plamuur bijschuren
3. Auto en garage stofvrij maken
4. Afplakken
5. (mits er tijd is) grondverf….
Het is inmiddels officieel, vrijdag gaan we niet meer halen als datum om haar gereed te hebben, vrijdag zal ik nodig hebben om mijn huis in orde te maken voor een avondje pokeren ter ere van mijn verjaardag (niet dat we er altijd een excuus voor nodig hebben, maar de datum kwam toevallig zo uit…) dus zal al lang blij zijn als ik haar zaterdag of zondag in elkaar kan zetten… hopen dat we dar ook nog hulp voor kunnen vinden, altijd handig om een extra paar handen te hebben op dat soort momenten… Houd mijn hart nu al vast, alleen al de koplampen jagen me doodsangsten aan….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Dag 5 zit er op….
Scharnier vervangen op de linker achterdeur:
Helaas kreeg ik de bouten die het tweede deel op zijn plek houden er niet in, lijkt dat de gaten van het moerplaatje dichter bij elkaar zitten dan die in het scharnier zelf, maar in ieder geval wordt de onderzijde van de deur nu gesteund, en da’s het belangrijkste:
Verder een foto van de achterklep zonder sierstrips en slot (gisteren uren bezig geweest die er af te krijgen)
Tenslotte het laatste schuurwerk gedaan en plamuurwerk. t is niet perfect, zal het ook niet meer worden, maar stukken beter dan de grote deuken die er zaten…:
Morgen stofvrij maken, afplakken en grondverf op spuiten (vandaag eindelijk een spuitbus pistool gevonden )
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat moet echt wel stukken beter kunnen Alban! Besef dat elk kuiltje extra opvallend wordt zodra het gespoten is. Ik zou er toch echt wat extra tijd in steken.
Vraagje, waarom ga je niet met een compressor aan de slag? Volgens mij kun je die, incl. spuitmateriaal, gewoon huren. Hoe ga je de spuitruimte aanpakken? De huidige temperaturen zijn niet echt geschikt voor spuitwerk.


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je dat zo gaat spuiten had je al dat werk net zo goed kunnen laten vrees ik.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]
Mee eens en dan ook nog zwart oei oei oei
maak alstublieft nog een keer plamuur aan en strijk die gaten dicht
dan pak je een lange rechte lat van 40 cm doe daar je schuur papier aan en schuren en herhaal dit tot alles VLAK is.
jammer dat ik in de achterhoek woon want het begint me gewoon te jeuken.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Waar woont de T.S? Heb nog wel wat tijd en schuur ervaring.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Amsterdam.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Jammer. Dat is 2 uur rijden. Had graag geholpen als ik de foto’s bekijk.
Wel durf om het zo aan te pakken.
tziet er op de foto ruwer uit dan het is… maar morgen ochtend nog een laatste poging doen….
overigens ben ik de eerste om te erkennen dat het verre van perfect is, schoonheidsprijzen zal het nooit winnen, verwacht ik ook niet te kunnen bereiken, en ja ik irriteer me er zelf ook dood aan, maar ik weet dat ik zelf dingen nooit goed genoeg vind, althans, zeer zelden. Ik moet me erzelf keer op jkeer aan herinneren dat dit de eerste keer is dat ik het doe en al doende dus moet leren, maar van de andere kant, ik ben een stuk verder gekomen dan ik tot nu toe verwacht had… ben er aan begonnen met de wetenschap dat met hetzelfde gemak, de auto definitief verloren had kunnen gaan, en in de wetenschap dat als de economische wind bijdraaid ze een complete behandeling moet en zal krijgen waarbij rigoreus al het plaatwerk dat ook maar enigzins te slecht is (dus in iedergaval alle deuren en het volledige rechter achterpaneel) vervangen wordt en ze gewoon netjes in een fatsoenlijke glanzende jas lak komt te staan…
De ruimte word warm gehouden met twee kacheltjes, wanneer de deur open is hangt er een stuk zeil om de warmte binnen te houden
Compressor huren was een optie die ik me veel te laat realiseerde, dwz, nadat de ver reeds gekocht was, te meer omdat er al een compressor in die ruimte staat ... sinds de koppakking er uitklapte is het budget echter letterlijk op, en er zijn de afgelopen maanden een paar stevige financiele klappen gevallen, terwijl ik van mijn fotografie momenteel geen cent binnenhaal, alleen de fotografen met een solide klantenbasis van voor de crisis lijken hier in amsterdam momenteel een beetje te kunnen overleven. Heb de afgelopen twee maanden kromgelegen om te zorgen dat ik in ieder geval iets kon doen om de schade te beperken… dus om nu alsnog een spuitpistool met beker te huren of kopen en verse verf te kopen is helaas out of the question
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
over dat schuren, rechte lat is een leuk idee, maar dat paneel loopt bol in alle richtingen dus een lange rechte lat zorgt voor een afgevlakt vlak in die bolling, ik heb juist vooral geprobeerd die bolling door te trekken
Citro-Power, was mooi geweest, maar zo gaan die dingen
Overigens begint er nu toch wat tijdsdruk te ontstaan, ik heb de ruimte nog op zijn hoogst tot maandag, heeeel misschien dinsdag, en vrijdag heb ikzelf geen tijd, dus morgen moet het schuurwerk af en als het ook maar in de verste verte mogelijk is de grondverf er op…een hele dag gaat sowieso op aan de kleur spuiten, en die neus en sloten etc er weer op, dat zal ook niet in een uurtje gedaan zijn, overigens is dat iets waar ik zeker nog hulp bij kan gebruiken, ben als de dood dat er alsnog (mocht dat nog niet gebeurd zijn bij het demonteren) iets afbreekt ofzo dat essentieel is voor het bevestigen…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
lol, stom woordje trouwens, dat overigens, en trouwens trouwens ook, maar goed
Ik probeer me zo min mogelijk te haasten, loop dan ook al twee dagen achter op mijn eigen (overoptimistische) originele planning, en dat nemen we dan maar voor lief ik neem de tijd om dingen zo goed te krijgen als ik kan, misschien zat ik er tegen de avond gewoon te veel doorheen, morgen een verse dag, met frisse moed, er gewoon weer tegen aan
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
MonsieurGrat schreef:over dat schuren, rechte lat is een leuk idee, maar dat paneel loopt bol in alle richtingen dus een lange rechte lat zorgt voor een afgevlakt vlak in die bolling, ik heb juist vooral geprobeerd die bolling door te trekken
..
Wat voor korrel schuurpapier gebruik je?
Aan de foto te zien zal ik het nog eens plamuur dun opzetten. Daarna met plank en 600 schuren. Als dat “vlak” is na schuren met waterproof 1000/1200.
Met een plank schuren kun je trouwens ook prima door rondingen komen.