

































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk dat Alban even langs het idee moet kijken dat je met een plank rechte vlakken gaat schuren, het doel is gewoon om oneffenheden die je er altijd blijft volgen door het schuurpapier aan te drukken met je vingers wel weg te krijgen.
Citro-Power, zou ik na moeten kijken, tot nu toe veel gedaan met een machine, op ongelukkige stukken na, heb variaties gekocht van redelijk grof tot het allerfijnste dat ik voor het ding kon vinden
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
graddus schreef:Ik denk dat Alban even langs het idee moet kijken dat je met een plank rechte vlakken gaat schuren, het doel is gewoon om oneffenheden die je er altijd blijft volgen door het schuurpapier aan te drukken met je vingers wel weg te krijgen.
waar met de hand geschuurd gebruik ik niet mijn vingers, maar blokjes om het papier aan te drukken
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Met een schuurmachine krijg je een auto nooit 100% strak. Plankje, schuurpapier erom, aan de achterkan eventueel vast nieten en dan schuren. Je kunt heel goed de lijnen van de koets volgen met een plankje. Beginnen met korrel 600. Als het strak oogt zonder oneffenheden alles afschuren met waterproof 1000/1200. De gehele auto trouwens met 1000/1200 waterproof voor een mooi resultaat.
tja, we gaan morgen eens kijken wat we er nog van kunnen maken
Maar 100% zal ze zeker niet worden, maar alles is beter dan de 25% waar ze zich afgelopen week nog bevond, met drie verschillende kleuren deuren, een koets met een joekel van een deuk in het achterscherm, verschillende modellen en dikten sierstrips en een huid die meer leek op een sinaasappelschil dan een gespoten plaat metaal
en dat zal ik met pijn in het hard aan zien, en beschouwen als de ideale garantie om zeker te weten dat ze uiteindelijk ooit door een prof helemaal overgedaan wordt
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
bon, ‘t is een lange dag geweest, mijn lijf schreeuwt om ontspanning, en mijn hoofd zuist van de zorgen en angsten en hopen en ideeen en joost mag weten wat nog meer, dus tijd voor Saint-Saens en een lange douche gevolgd door een dik kussen en hopelijk een beetje nachtrust, dar kom ik al de hele week niet aan toe… tot morgen jongens…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Nou succes weer morgen. Kan me voorstellen hoe je je voelt. Ook vanuit Leeuwarden is Amsterdam te ver om even de handen uit de mouwen te komen steken, sorry.
Misschien ten overvloede: spuitbussen heel goed schudden, langer dan je denkt dat nodig is. En zorg dat ze ook goed op temperatuur zijn. Doos op/naast/voor de kachel zetten.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heel Veel Succes vandaag en tot vanavond.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Way out in the water, see it swimming.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je recht bent voel er dan eens met je linker vlake hand overheen of andersom dan kun je het beste alle oneffenheden voelen.
Pak anders een lamp en houd die er langs kun je alle hobbels en bobbels mooi zien .
nogmaals succes.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






























Totaal aantal Berichten: 11826
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat laatste liefst met een nat oppervlak, zodat ‘t glimt. Moet je eens kijken hoe oneffen de boel vaak nog is als alles glad lijkt!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk dat het allemaal een beetje water naar de zee dragen is. Alban heeft bedacht dat hij het zo gaat doen en zo doet hij het. Het resultaat zullen we binnenkort wel mogen aanschouwen.
bon, vanochtend nog dik 4 uur bezig geweewst met dat godvergeven p[lamuurwerk:
daarna de auto zo goed en zo kwaad als het ging stofvrijgemaakt, vochtige doek, droge doek, perslucht en ontvetter, en het hele hok waar ze instond…. Eerst met de bezem, daarna met water en perslucht…
afplakken was een feest
Primer erop, ja, spuitbussen, ‘t is niet anders, maar heb er nu al de pest over in… maar goed, een mens moet wat… Nu net eindelijk klaar, zo meteen eten, dan naar huis en voorbereiden voor morgenavond, zaterdag gaan we kijken hoe het er voor staat…. hopen dat we nog een beetje kunnen slapen…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Succes man… Respect in ieder geval. ‘t Komt vast goed!
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als die primer droog is wel nat schuren natuurlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste