Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
nog geen lamme arm van het schudden?????
ziet er al aardig uit ben benieuwd naar morgen.
slot zit aan de binnen kant een schuifje overheen deze weg schuiven en het slot kan er uit.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hehe, ik vind het er nu al heel vet uitzien! Die drank had je gewoon even nodig man!
Oh ja, alsnog felicitaties…
Lamme arm van het schudden? Nee hoor, ik schud heel wat af zo van dag tot dag en gisteren met pokeren natuurlijk ook stevig doorgeschud
par eXeMple, idd, ik denk dat mat zwart, zeker nu ze gestript is, staat ze erg goed, morgen gaan we het hopelijk zien
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Goed bezig, Monsieur
De meeste vlekkerigheid is te voorkomen door nat-in-nat te spuiten. Plan je spuitpad dusdanig dat je niet met de natte verf langs opgedroogde verf komt, want dat blijf je zien.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Inderdaad, en dat valt niet mee met sneldrogende lak en grote oppervlakken.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
F.SvM schreef:nog geen lamme arm van het schudden?????
ziet er al aardig uit ben benieuwd naar morgen.
slot zit aan de binnen kant een schuifje overheen deze weg schuiven en het slot kan er uit.
Om dat schuifje weg te kunnen duwen kun je een lange schroevendraaier gebruiken om te duwen; meestal gaat het wat moeizaam door het antiroest spul wat in de deur gebruikt is. als je die schuif weg hebt kun je het slotje door het gat in de deur naar buiten pielen en vervangen door je andere slot.
wat is je vraag over het raam? Als het raam niet ondersteund wordt, dan denk ik dat de nylon kogels aan het eind van de armen die aan de raammotor zitten niet in de rail aan de onderkant van het glas vallen, óf het komt omdat de draad eindjes van de motor niet in de gaten van de deur vallen. dan zakt de motor naar de bodem van de deur..
die draadeindjes, als je er één in het juiste gat weet te krijgen zie je de ander ook vanzelf. In ieder geval éérst die kogels in de rail anders lukt he niet meer. Poeh, moeilijker uit te leggen dan even laten zien.. Wendela heeft altijd mooie foto’s bij de hand.
misschien als ze meeleest..?
Oh ja, doe handschoenen aan, je snijdt je makkelijk aan het staal van de deur, hartstikke scherp! Succes!

Totaal aantal Berichten: 11826
- Xantia TD SX
Hoe houd je de luchtvochtigheid onder controle? Ik heb namelijk gemerkt dat matzwart behoorlijk kan gaan ‘wolken’ als je in een vochtige omgeving werkt…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
yke schreef:Wendela heeft altijd mooie foto’s bij de hand.
Ik ben in Nederland en dat soort foto’s staan thuis in Frankrijk op de externe harde schijf. Als je het niet erg vindt, ga ik niet mijn eigen deur opentrekken om foto’s te maken.
He Alban nog van harte,
Maar nu ik er over nadenk klopt het inderdaad van die deur,die ruit ligt onderin.Ik heb ooit de ruit losgehaald en eigenlijk nooit meer teruggezet.
Even denken omdat het een elektrisch bediende ruit is,en jij natuurlijk geen elektrische ramen achter hebt zal de montage wat moeilijker verlopen.
Trouwens de oude deur heb je natuurlijk ook nog,lijkt mij een prima voorbeeld,hoe het een en ander zit.
Kijk, dank voor de tips, en de felicitaties…
Het probleem met het raam is dat ik maar 1 bout op het motortje kon vinden, terwijl ik vermoed dat er 2 meer op horen… maar we gaan als het spuiten klaar is nog even verder kijken…
Voor wat betreft de vochtregulering: ‘t is een oplossing van niks, we hebben achter in de garage twee “kacheltjes staan, deze zijn voorzien van blazers die constant de lucht naar voren blazen, richting de openstaande deur (zeil gespannen om de hitte binnen te houden, maar er ontstaat voldoende overdruk om de vochtige lucht goed af te voeren, kacheltjes staan 24 uur per dag aan en houden de ruimte bijzonder aangenaam en droog, ik krijg er zelfs droge ogen van, knipper me een ongeluk… om over de droge keel en lippen maar te zwijgen
Morgen ochtend nog even verf bijhalen en dan de motorkap en het dak opnieuw spuiten, en de afscheiding tussen de twee tonen zwart wat scherper aan zetten.. nu, douche, Saint-Saens en een rokertje, en dan lekker tukken
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gefeliciteerd Alban! En wat ziet ze er gaaf uit in het matzwart, ben heel benieuwd naar het eindresultaat Succes met de rest van het spuitwerk!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Een echte ‘fears creature’ wat mij betreft. Cool. Ben benieuwd. Straks hebben we nog 2 van die mat zwarte beesten bij de clubritten om s’heren wegen onveilig te maken !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
“fierce’ toch… ?
maar een echt zwart beest wordt ‘t zeker !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
fonetisch hetzelfde, spelling anders, soort woord anders, in deze context moet het inderdaad ‘fierce’ zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Bon, een kleine update
Vandaag de motorkap en het dak opnieuw gespoten, en de scheiding tussen de twee soorten zwart iets meer aangezet…de motorkap bleef echter telkens blaren of adres tonen:
In eerste instantie de hele kap maar weer opgeschuurd en opnieuw gespoten, al vele malen beter, maar wat ik ook deed, deze laatste plekken boven de grille blijven terugkomen…. Na hevig dubben, en met het oog op de knullige planning, is besloten dat de motorkap moet wachten tot de lente, dan gaat deze er gewoon helemaal vanaf, de schuur leeg, de kap in de beits, helemaal kaal, en dan opnieuw in de primer en de lak… over het algemeen is de lek in ieder geval goed dekkend, en redelijk strak, als ze helemaal in elkaar zit en gewassen is kan ik pas echt een oordeel vellen, alhoewel vlekkerige plekken op dak en de flanken welhaast onvermijdelijk lijken, maar goed, ‘t is dan ook maar tijdelijk
Vervolgens ben ik maar begonnen om de deurgrepen e.d. terug te monteren:
Morgen gaan we verder, alles weer in elkaar draaien, zo goed en zo kwaad als het gaat, ik had bijv. de lijsten rond de achterste ramen verwijderd, en die krijg ik er niet meer goed op, waarschijnlijk mis ik ook een paar van de plastic steuntjes waar ze op moeten :S
Oww, btw, dit is hoe de werkplaats er van buiten uitziet als ik er bezig ben: