Alkyd op alkyd lost niet op doe het zelf ook altijd als grondlaag, welke verf gebruik je?.
Tip: voor je rubbers deze kun je gewoon schoonmaken met thinner wel voorzichtig werken.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Zowel grondverf als kleur zijn Alkyd basis, dus ik vermoed dat het probleem daarvoor is ontstaan…
Maar ja, vandaag stevig doorwerken om de neus weer in elkaar te krijgen en het slot en raam in orde te maken.. hopelijk kan ik vanavond weer rijden
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MonsieurGrat schreef:En ik hoop met mat juist ook de vorm te accentueren, door weerspiegelingen te elimineren en schaduwen en lichthoek te benadrukken… een idee wat ik al een tijd heb (en nu helaas heel irritant modieus is, net als het wit trouwens) en de situatie nu bod de mogelijkheid dat maar eens experimenteel uit te voeren… persoonlijk ben ik erg onder de indruk van het potentieel dat matzwart op deze dames bied, juist omdat ze heel erg sculptureel van vorm zijn, zonder terug te hoeven grijpen op flauwe trucjes zoals de Duitsers op dit moment alom toepassen
Dat klinkt natuurlijk heel erg interessant, maar voor mij blijft het feit staan dat je een leuke cx eigenlijk behoorlijk hebt gemaltraiteerd door hem met een spuitbus over te blazen. Flauwe trucjes uit Duitsland of niet, het is niet voor niets dat een laklaagje matzwart op een nieuwe BMW zomaar even 2000 tot 8000 euro extra kost. Op straffe van voor (mat)zwartdenkende zeurpiet te worden uitgemaakt, durf ik gewoon wel te zeggen dat ik het resultaat wat ik tot nu toe op de foto’s gezien heb eigenlijk bedroevend vind…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tja, en daar heb je dan ook helemaal gelijk in, en het resultaat is ook verre van ideaal, maar ja, onder de omstandigheden is dit voorlopig het beste wat er in zit. Maar goed, daar zijn we al geweest, nu tijd om vooruit te kijken.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Misschien dat een fotootje in daglicht ook wonderen doet! TL-buizen licht is altijd slecht.
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als je deze CX tzt weer helemaal strak wilt laten spuiten zal hij helemaal kaal moeten. Geen spuiter die anders garatie gaat leveren. Ik voorzie dat dit niet meer gaat gebeuren omdat deze auto een dergelijke investering niet meer waard is.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
hoeveel spuitbussen zijn er nu gebruikt?????????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
in interessante vraag inderdaad.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En schuurpapier?
En primer?
En de elektra-rekening van al die kacheltjes die 24/7 stonden te stoken?
Ja, ik ben inderdaad ook wel benieuwd tegen welk ‘budget’ deze job nu is gedaan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn HY heeft in 2003 bijna 250 euro gekost, maar het aantal vierkante meters tikte in dat geval hard aan.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
waterman schreef:Op straffe van voor (mat)zwartdenkende zeurpiet te worden uitgemaakt, durf ik gewoon wel te zeggen dat ik het resultaat wat ik tot nu toe op de foto’s gezien heb eigenlijk bedroevend vind…
En dat in deze tijd. Met een beetje mazzel stopt de OpperPiet de ZeurPiet in de zak en mag je mee naar de Spaanse zon
Ik denk dat je een punt hebt en Ree ook. We gaan het meemaken. Ik met begrip en een open houding. Tzt denk ik uit ervaring wel te kunnen gaan vertellen, dat de auto goed laten spuiten niet de moeite meer is. Deze auto over laten spuiten voor minder dan 5 k zie ik niet gebeuren. Het ‘proces’ in het denken van Alban en de tijd gaan denk ik wel hun werk doen. Geen punt. Binnenkort weer lekker rijden en zodra de kas het toelaat een gezonde mooie auto ergens vandaan halen. Ik weet er nog wel één ergens in het Zuiden van Frankrijk.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Uiteraad nadat ik achterste stuk plaatdeel erin had gelast had ik diverse adviesen aan Alban gegeven hoe het verder aan te pakken.
Maar wat al zovaak is gemeld het budget liet Alban in de steek.
Zelf had ik alleen de achterdeur en en het achterscherm laten spuiten had denk ik bijelkaar €450,- a €500,- gekost.uiteraard eventjes zo bij mijn overbuurman,en zodra het budget het zou toelaten vroeg of laat de hele auto een keertje onder handen laten nemen.(Dit had ik ook voorgesteld)
Het probleem is inderdaad nu bij een volgende spuitbeurt moet de hele auto tot op het plaatstaal kaal.Om het dan allemaal in financieel in de hand te houden moet je dit al zelf doen.
Wat ik mij nu ook afvraag en anderen ook tegen welke kosten is deze klus nou gedaan?
Of we het wel of niet mooi vinden er is geen weg meer terug voor Alban voorlopig maar rijden zo en hopen dat er vroeg of misschien wat later betere tijden aanbreken.
MonsieurGrat schreef:In eerste instantie de hele kap maar weer opgeschuurd en opnieuw gespoten, al vele malen beter, maar wat ik ook deed, deze laatste plekken boven de grille blijven terugkomen…. Na hevig dubben, en met het oog op de knullige planning, is besloten dat de motorkap moet wachten tot de lente, dan gaat deze er gewoon helemaal vanaf, de schuur leeg, de kap in de beits, helemaal kaal, en dan opnieuw in de primer en de lak…
Kaal maken met schuren zou volgens mij he recept moeten zijn. Door geen beits te gebruiken, krijg je geen krassen van het afkrabben en geen restjes beits in een verse laklaag. Beiden wil je niet. Maar lekker laten zitten, zou ik zeggen en tzt met een andere auto verder gaan. De motorkap opnieuw doen, dat gaat het verschil niet maken denk ik. Gelukkig is de auto in oude toestand vereeuwigd met de oude foto’s en op (het concept van) de nieuwe clubsite. Oeps, nu moet ik misschien wel mee naar Spanje in de zak.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ree schreef:Als je deze CX tzt weer helemaal strak wilt laten spuiten zal hij helemaal kaal moeten. Geen spuiter die anders garatie gaat leveren. Ik voorzie dat dit niet meer gaat gebeuren omdat deze auto een dergelijke investering niet meer waard is.
Gebaseerd op?
Ze is technisch in top conditie, de motor heeft net nieuwe koppakking en thermostaatsensor gekregen, ze loopt als een zonnetje. De hydrauliek is in top conditie, zo ook de rest van het onderstel, dat alleen al maakt haar beter dan menig meisje dat ook heden ten dage nog uit Frankrijk of waar dan ook vandaan gehaald wordt en gerestaureerd wordt.. Daarnaast veronderstel je hierbij dat de wagen haar financiele waarde vastmoet houden.. is voor mij irrelevant in zoverre dat ze nooit meer verkocht gaat worden, tenzij of zij of ik de pijp aan Maarten geven, haar waarde is voor mij simpelweg oneindig, en daar waar en wanneer de middelen dat toestaan ben ik dus van harte bereid er een fortuin op stuk te slaan om haar rijdend en toonbaar te houden.
Overigens, mocht het toch relevant zijn, als ik er tzt idd 5 mille tegenaan kan/moet gooien om de koets echt weer mooi te krijgen, en in het achterhoofd houdende dat ze technisch bijna perfect is en nu nog geen ton origineel op de teller heeft staan dan durf ik te beweren dat ze qua warde de som van de aanschaf en al het werk met gemak op zou kunnen leveren bij verkoop.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Voor at betreft de vraag aangaande wat het me gekost heeft nu:
Dankzij de fantastische hulp van Daan, en creatieve oplossingen in reactie op de beperkte middelen beschikbaar, kom ik al met al uit op zo’n 450 euro, waarvan 130 euro voor de 3 deuren (met als onverwachte bonus de upgrade van de raambediening achter van slingeren naar electrisch) en de rest aan schuurmiddelen, 2 potten filler, zo’n 35 bussen verf (grondverf en de uiteindelijke verf), masking tape, zeil en lijmverwijderaar e.d.
De stroom van de kacheltjes heb ik nog geen idee van, maar dat laat Bert (de eigenaar van de box me nog weten)
Alhoewel de suggestie van Daan aangaande het spuiten bij zijn overbuurman nuttig was, kwam het erop neer dat de voordeur sowieso ook vervangen moest worden, en ik al snel besloot dat ik de linkerpassagiers deur dan net zo goed ook kon aanpakken, en dan kijk je opeens naar twee ker zoveel spuitwerk… besides, drie verschillende stootstrips e.d. dus die moesten of vervangen, of zoals nu gebeurd, er gewoon vanaf.. dus dan komt er nog meer spuitwerk bij… afgaande op de indicatie van Daan hierboven, kom je dan opeens dicht tegen, of ruim voorbij een mille uit, waarbij je dan ook nog eens zou worden geconfronterd met niet 2 (zoals tot voor kort, en in zekere mate nog steeds) maar tenminste 3 varianten wit, met verschillende afwerkingsniveaus.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela