Onze Waterman heeft een verleden als ‘Verseau’. Die krijgt ‘maltraitement’ prima verzonnen.
Nou, nu nog een set van die onvolprezen Albanfoto’s van ‘Fierce Creature’ (jaja, nu in één keer goed met dank aan Jim). Neem ze in het schemerdonker ergens bij de Rembrandttoren. Dan lijkt het net de Batmobile in Gotham City .
Oh en niet te snel aan het wassen gaan. Dat vindt verse lak niet fijn. Voordat je het weet, is alles weer wit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Alban,jouw liefde voor je auto gaat boven alles,prima toch en hoe je het doet dat maak jij uit en niemand anders denk.
Wat is zonde als jij jouw auto op deze manier op de weg houdt prima.

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Maltraiteren staat gewoon in de Van Dale overigens

Totaal aantal Berichten: 6508
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb met een mengeling van bewondering en verbijstering dit topic eens in zijn geheel doorgelezen.
Bewondering, omdat ik hier zelf nooit aan begonnen zou zijn, zeker niet in zo’n korte tijd en onder deze omstandigheden. Maar je leert zo wél een hoop over je auto en dat is altijd nuttig. Plus: het is leuk om te doen, ik denk nog altijd meer alle vormen van genoegen terug aan the making of de CX 2008 van Citromobile… Ook al deden we het spuitwerk destijds (godzijdank) niet zelf.
Verbijstering, omdat ik niet anders kan dan het met waterman eens zijn. De witte Collette was er in mijn ogen beter aan toe. Ik had haar dan nog eerder met schoolbordverf of met een roller onder handen genomen. Maar een auto die in een staat verkeert zoals jij schetst, had ik origineel gelaten en desnoods weggezet tot de middelen een echte restauratie toelieten. Een deel van de waarde (in taxatietermen) van een auto wordt bepaald door de mate van originaliteit. Ik ben dus erg benieuwd wat deze exercitie daarmee doet. Voor wat het waard is, want je doet haar niet meer weg. (zeg je nu)
Maar wat dondert het dat de watermannen en Mulders van deze wereld dit niet kunnen aanzien, zolang de eigenaar blij is met het resultaat en trots is op zijn auto…:
daan schreef:Alban,jouw liefde voor je auto gaat boven alles,prima toch en hoe je het doet dat maak jij uit en niemand anders denk.
Wat is zonde als jij jouw auto op deze manier op de weg houdt prima.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
MonsieurGrat schreef:
........Zoals gezegd, Collette gaat nooit weg, ze al er ooit vast en zeker een zusje of twee bijkrijgen, maar ze zal kosten wat het kost blijven, dus dat komt helemaal goed…
Wat nou Monsieur ? Na deze behandeling wil zelfs de sloop ‘r niet meer hebben ?
Sorry, flauw….....
Ach, een kunstenaar is pas echt een kunstenaar als hij iets teweeg brengt. En dat is gelukt
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mulder, als ik haar niet bijna dagelijks nodig had gehad, of te wel, als er geld zou zijn geweest voor een tweede auto, dan was dat ook zeker gebeurd, maar wat hier op het forum niet te zien is, is hoe uitgebreid de schade aan de rechterflank eigenlijk wel niet was… hoe dan ook, ze rijdt, en dat is voor nu in ieder geval het allerbelangrijkste….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
mkatgert schreef:Maltraiteren staat gewoon in de Van Dale overigens
tja, ik ken een groot deel van de Dikke, maar helemaal uit mijn hoofd is nooit gelukt, was goed op weg, maar toen ntdekte ik het leven buiten de bladzijden van naslagwerken en mythologische geschriften….
Maar ja, zo leer je toch elke dag weer wat, en dat blijft bijzonder leuk
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Robin Visser schreef:Ach, een kunstenaar is pas echt een kunstenaar als hij iets teweeg brengt. En dat is gelukt
Mooi gezegd! En met de roofzucht van het kabinet op subsidiegelden hebben we dat hard nodig! Het begint een waar filosofisch draadje te worden…
Alban, je hebt een keuze gemaakt, goed of niet goed, maar je mag trots zijn op je doorzettingsvermogen. Ook ik had het, net als anderen in dit draadje, anders gedaan. Maar wij hebben wellicht wat meer middelen (hoewel ook niet onbeperkt, want dan had ik wel een SM gehad… ) tot onze beschikking.
Ik hoop Collette binnenkort een keer te zien. Ik wil pas (ver)oordelen als ik haar gezien heb.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Robin Visser schreef:Ach, een kunstenaar is pas echt een kunstenaar als hij iets teweeg brengt. En dat is gelukt
Hij heeft zeker iets teweeg gebracht…...... Een dag niet lezen veroorzaakte een achterstand van 5 pagina’s reply’s
MonsieurGrat schreef:
De deuren moeten nog even netjes uitgelijnd worden (Daan, we bellen binnenkort maar weer eens voor een afspraak)
Er vloog zoveel voorbij aan allerlei voor en tegens op en aanmerkingen dat ik alles nog maar een keertje en nu op mijn gemak IPV op het werk door heb gelezen.
Het afhangen van de deuren is geen probleem kom binnenkort maar weer eens langs ben uiteraard zeer benieuwd hoe jouw Batmobiel is geworden.
harry45 schreef:Alkyd op alkyd lost niet op doe het zelf ook altijd als grondlaag, welke verf gebruik je?.
Tip: voor je rubbers deze kun je gewoon schoonmaken met thinner wel voorzichtig werken.
Sorry Alban ik bedoelde akrylaat verf, ipv alkyd verf, het voordeel van akrylaat is dat je met 2K lak hierover heen kan zonder dat de ondergrond opbrandt.
Mocht je tzt besluiten om jouw dame van een definitieve laklaag te voorzien laat mij het dan even weten
wellicht kan ik je helpen om jouw dame strak en gespoten te krijgen in de spuitcabine in de garage van Cor waar ik zelf bezig ben, ( kijk maar even bij Femme Fatale Meije Blanc ) het spuiten is niet gratis, maar het zal je enorm meevallen als je de verf zelf koopt en de dame spuitklaar oplevert. jouw oorsponkelijke kleur is EWT 088 standaard.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
In dat geval had ik de auto met Grafitti laten bewerken door een paar creatieve geesten..
Kun je nog doen trouwens.
Zoals die er nu bij staat heeft niets met kunst te maken.
Vreselijk.
Jeroen
Ik heb het hele stuk gelezen en voor je met het spuiten begon vroeg ik me al af hoe je zoiets in die box voor elkaar zou gaan krijgen. De meningen van anderen zijn niet meer dan ze zijn, een mening. Als jij er happy mee bent dan is dat het enige dat telt…
Een beetje mosterd na de maaltijd maar…was het wellicht niet goedkoper om de auto (gedeeltelijk) zelf te wrappen? Een paar mooie pics van je eigen werk op de witte achtergrond zou het wellicht erg goed gedaan hebben. Het was ook wat minder definitief geweest.
Veel auto’s die je in matzwart ziet rijden zijn ook gewrapt. Het goed spuiten van die kleur is namelijk idd erg moeilijk en daardoor erg kostbaar.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Carwrappen is ook duur. Mijn Berlingo gewrapt, moet ongeveer 2.000 EUR kosten. Gezien de financiele situatie van Alban, lijkt me dat geen optie.
Way out in the water, see it swimming.