oww ja, er is op onverklaarbare wijze wite primer op delen van het rubber terecht gekomen hier moet ik dus nog even wat op bedenken…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Schuurpapiertje doet wonderen
Ik ben benieuwd naar het resultaat…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Geen klachten gehad van de bovenburen?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
je gaat igg de planning van maandag wel redden en bent nu deukloos en egaal 1 kleur, wel apart een matzwarte CX maar niet mijn persoonlijke smaak maar die verschillen gelukkig van mens tot mens
Verder is de straat zo te zien ook gekleurd.
Mark
CX 2000 pallas ‘78














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:Geen klachten gehad van de bovenburen?
Of van de woningbouw….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Elke grote luxe auto die een beetje een hippe uitstraling heeft is mat zwart. In dat opzicht past deze cx helemaal in het huidige straatbeeld.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Die blaren… heb je goede primer gebruikt? Ik vraag mij overigens af of mat niet veel moeilijke te spuiten is dan glans.
Als ik heel eerlijk ben dan denk ik dat je met ander materiaal wat slechts een fractie duurder is en vrijwel dezelfde inspanning een mooier resultaat had kunnen krijgen.
Ree, idd, schuurpapier doet wonderen, maar ook maar zoveel…..
De buren waren juist heel vriendelijk en nieuwsgierig op 1 van de commissarissen van de vereniging van eigenaren na (“deze boxen mogen niet als werkplaats gebruikt worden, ik moest de deur van mijn balkon op 7!!! hoog sluiten vanwege de herrie…”), die ik subiet naar de eigenaar van de box heb doorverwezen, en “nee dit is niet gebruiken als werkplaats, maar hobbyruimte ” niet meer gehoord of gezien
De straat is inderdaa erg vies, en de garage deur ziet bleek, maar dat lost zich ook wel weer op…
Mark, origineel is vaak mooier, maar ik denk dat juist de CX een interessante basis kan zijn voor dit soort verbasteringen, net als die van Sans-Pareils bijvoorbeeld, alhoewel die dan weer misschien teveel plastic heeft naar mijn smaak, maar er zit voor mij ook wel een grens aan. Moet bekennen dat ik ook hele wilde ideeen heb gekregen de afgelopen dagen, over hoe je een wage als deze smaakvol kunt moderniseren en opschonen qua belijning… maar da’s voorlopig voor binnen de grenzen van mijn hersenpan
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MonsieurGrat schreef:op 1 van de commissarissen van de vereniging van eigenaren na (“deze boxen mogen niet als werkplaats gebruikt worden, ik moest de deur van mijn balkon op 7!!! hoog sluiten vanwege de herrie…”), die ik subiet naar de eigenaar van de box heb doorverwezen, en “nee dit is niet gebruiken als werkplaats, maar hobbyruimte
” niet meer gehoord of gezien
En je vind het nog leuk ook? Joh, weet je wel even dat je een milieudelict begaat en dat je daar een enorme partij gezeik mee kan krijgen als die vent van de VVE een rondje gaat bellen? Nu lach je nog, maar dan piep je wel anders. Echt, een auto spuiten en plaatwerken in zo’n ruimte, dat kan echt niet meer anno 2010.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Patje, misschien wel, maar goed met spuitbussen is het probleem dat die lak meen ik sowieso snel dof wordt, zeker in de buitenlucht, en ik hoopte dat zo te ondervangen.
En ik hoop met mat juist ook de vorm te accentueren, door weerspiegelingen te elimineren en schaduwen en lichthoek te benadrukken… een idee wat ik al een tijd heb (en nu helaas heel irritant modieus is, net als het wit trouwens) en de situatie nu bod de mogelijkheid dat maar eens experimenteel uit te voeren… persoonlijk ben ik erg onder de indruk van het potentieel dat matzwart op deze dames bied, juist omdat ze heel erg sculptureel van vorm zijn, zonder terug te hoeven grijpen op flauwe trucjes zoals de Duitsers op dit moment alom toepassen
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
@Waterman, je zult ongetwijfeld gelijk hebben, maar ik ben in deze afgegaan op noodzaak en het feit dat de eigenaar van de box het ding aanbood…
Van de andere kant, een auto op straat wassen is tegenwoordig ook een milieudelict, en werd rondom deze bok de hele week driftig gedaan… inclusief door de heer commissaris, dus ik vermoed dat ie het al lang en breed goed vond en blij was dat ik de toezegging deed de volgende dag gereed te zijn met schuren…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alban, ik heb beroepsmatig zeer veel met de Amsterdamse milieucontroleurs te maken (gehad) en waarschuw je enkel. Dit zijn géén grappen en als ze willen ben je verschrikkelijk de lul. Eigenaar en vve akkoord of niet, JIJ doet het dus JIJ bent de sjaak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Waterman, zoals gezegd, dat neem ik zonder meer van je aan…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Die blaren komen er omdat je bovenlaag de onderlaag oplost, waarschijnlijk zit er goedkope lak (misschien alkyd?) op je motorkap en wordt dat opgelost door de lak uit je spuitbus.
daar ben ik ook bang voor.. misschien wat gemist bij het strippen en schuren
vandaar dat we haar in de lenteeraf halen en helemaal terugstrippen, hopelijk lost dat het op… En hoop doet leven
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela