




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De binnenunit van de airco in de balk onder de stoelen? Lijkt me geen fijn plan: Daarin heb je (te) weinig ruimte, het wordt er heet en deze balk draagt ook bij aan de stijfheid van de auto.
Citroen!
OK, slecht plan dus.
Iemand bekend met dit product van Top Cool? Is een elektrische airco die achteraf in te bouwen is.. En hij kan nog verwarmen ook! (wellicht interessanter op dit moment )
p.s. denk dat de inbouw van een standaard radiator het probleem gaat leveren nietwaar??
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet eruit als een lichte airco, waarbij het pompje/compressortje electrisch aangedreven wordt. Overigens zitten condensor en verdamper NIET bij dit kitje.
Citroen!
Viel mij ook op.. Waardeloze startkit. En ik zie ze ook niet bij de overige producten. Als je ze instructie bekijkt zouden ze het waarschijnlijk wel moeten hebben. Dus voor degene die interesse heeft kan het interessant zijn hier in te duiken. Houd ik me ondertussen aanbevolen voor mocht ik ook ooit zover ben
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Compressor trekt 20A, dus een vermogen van zo’n 250W. De normale airco voor een DS is al gauw enkele kW’s!
Het zal dus niet erg veel doen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat is uit te breiden Even goed de website bekijken… Maarruh: ik laat het zien. Hoop dat iemand er iets aan heeft.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Het besproken systeem berust op het Peltier-effect, en niet op de klassieke verdamper / condeensor cyclus.
Een Peltier-element is een uit halfgeleider en metaal samengestelde “plaat”. Andere vormen zijn mogelijk. Als er spanning op wordt gezet, wordt het element aan één kant heet en aan de andere kant koud.
Zo heb je dus geen compressor nodig, wel twee gesloten circuits en dus twee pompjes, nl. één voor het circuit dat de warmte afvoert, de ander voor het aanvoeren van de warmte uit de te koelen ruimte. Vul de leidingen met koelvloeistof en pompen maar. Het werkt ook nog!
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Ben nu toch wel benieuwd naar dit systeem aan het worden. Heb het contactformulier ingevuld voor aanvullende informatie aangezien ik niet helemaal snap hoe het moet worden aangesloten. Ik houd jullie op de hoogte.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De site is ook niet veel soeps. Plaatjes zijn niet klikbaar. Product is niet goedkoop, trekt veel stroom en belooft weinig koeling.
Citroen!
Ben ik het helemaal mee eens. Maar gaat me meer om het principe en of het mogelijk toepasbaar is in een DS. Is dat wel interessant voor hier of zeggen jullie: laat maar gaan…?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Interessant? Ja, waarom niet. Zelf zou ik het niet kopen, maar daar mag ieder zijn eigen mening over hebben natuurlijk!
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een originele af-fabriek airco in een DS is leuk, maar verwacht er zeker geen prestaties van als bij een moderne auto. Het koelt de auto wat af, het wordt er echter niet koel/koud.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inderdaad: een moderne auto heeft een airco van ongeveer 5000W. De DS airco presteert wel wat minder, maar zeker niet beroerd. Volgens het keuringsrapport van het aircostation werd bij mijn DS na het opnieuw vullen een temperatuurreductie gehaald van 9 graden, bij een buitentemperatuur van 29, ofwel 20 graden binnen. Dat is echt wel een merkbaar verschil hoor.
Maar goed, stel dat de DS airco 2500W koelvermogen biedt, dan is het nog 10x zoveel als de aangeboden set. Ik zou er niet aan beginnen. Gewoon een echte kopen of met de raampjes open rijden.





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dito!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.