21 van de 33
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2010 09:07 PM
  [ # 301 ]

helemaal mee eens. Bij de CX van graddus loste dat al een boel op. Dikke plus draden, nette massadraden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 08 december 2010 10:53 PM
  [ # 302 ]

Hmmmmm… vanavond begon het stotteren weer toen ik naar m’n klushokje in Kudelstaart reed. Daar even het massapunt bovenop het deksel van de V-snaren verwijderd en de draden direct op het centrale massapunt aangesloten.

Daarna verliep de terugrit weer stottervrij, zou dat nou het verschil gemaakt hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2010 11:32 PM
  [ # 303 ]

Het zou heel goed kunnen. De bedrading is toch wel erg belangrijk. Zijn de plusdraden ook ok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 december 2010 01:28 PM
  [ # 304 ]

Ik zie maar 1 plusdraad, die naar de LPG compu loopt. Die is goed. Hoe dan ook, mijn vriendin neemt morgen de auto mee naar Utrecht, ben benieuwd of het stotteren dan ook wegblijft.

Ik begin er overigens behoorlijk klaar mee te raken. Er zijn leukere dingen dan ‘s avonds in de sneeuw met verkleumde handen draadboompjes te maken…  Confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2010 01:37 PM
  [ # 305 ]

Bij de CX van graddus heeft Marcel S. een extra plusvoeding in de computer gesoldeerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 december 2010 02:11 PM
  [ # 306 ]
fluidphreak schreef:

Ik begin er overigens behoorlijk klaar mee te raken. Er zijn leukere dingen dan ‘s avonds in de sneeuw met verkleumde handen draadboompjes te maken…  Confused

Zorg dan ook dat je alleen ‘s zomers mankementen hebt Laughing

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 december 2010 11:03 PM
  [ # 307 ]

De CX rijdt nog steeds mooi op LPG, ik verklaar haar voor gefixed voorlopig.

Nu ook netjes gewassen en met Pallas wieldoppen voor de winterbanden:

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 december 2010 06:32 PM
  [ # 308 ]

Zo, weer terug van wintersport. Zaterdag 18 december vertrokken we om 5 uur ‘s ochtends. De sloten waren vastgevroren, iets dat ik nog niet had meegemaakt en ik had ook geen slotontdooier in huis. Met m’n slaapdronken kop probeerde ik toch of ik beweging in het slot kon krijgen, resulterend in een afgebroken sleutel. Mooi begin… Gelukkig had ik nog de reservesleutel. Het andere slot opgewarmd door er een flesje warm water tegenaan te houden, en de verdere vakantie de auto gewoon niet meer op slot gedaan. Ik weet niet of jullie je het nog herinneren, maar heel Europa lag vol met sneeuw op die zaterdag. Het was niet de vraag OF we zouden stranden, maar meer WAAR. Na Amsterdam uitgeglibberd te zijn, konden we best goed doorrijden tot Maastricht, maar in Belgie waren de wegen echt slecht begaanbaar. Vol met sneeuw en slechts twee sporen die een beetje sneeuwvrij waren. Ook nog de nodige ongelukken gezien. Gelukkig was het in Luxemburg mooi gestrooid, en eenmaal in Frankrijk op de autoroute was de weg perfect. Weet je ook weer waarvoor je betaalt!

Uiteindelijk kwamen we om zeven uur ‘s avonds in het bergdorpje aan. De auto deed het overigens perfect: het LPG-probleem lijkt met het verbeteren van dat massapunt echt de wereld uit te zijn.

De terugreis was vergelijkbaar. Het had juist gesneeuwd in de Alpen, dus we moesten voorzichtig door de sneeuw de berg af rijden, en daarna sneeuwde het tot Lyon. Vanaf daar konden we goed doorrijden via Reims en Brussel (omdat Luxemburg helemaal onder de sneeuw lag) en waren uiteindelijk om tien uur ‘s avonds weer in Amsterdam.

Als het flink gedooid heeft hier ga ik even goed de pekel overal vanaf spuiten. Ik baal wel behoorlijk van het afbreken van m’n (originele) sleutel. Weet iemand of je serie 1-sleutels nog kan nabestellen? Er staat namelijk wel een nummer in.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 december 2010 07:34 PM
  [ # 309 ]

Mooie foto’s! Serie 1 sleutels kun je gewoon bij de sleutelmaker bestellen; hij bezorgt dan het juiste model en slijpt dat aan de hand van je andere sleutel af.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 december 2010 07:40 PM
  [ # 310 ]

Ja, zo kom ik ook aan m’n reservesleutel. Maar het is een heel klein sleuteltje dan, niet zo’n mooie als de originele…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 december 2010 07:42 PM
  [ # 311 ]

Hey man, goed dat je heen en weer bent gekomen zonder problemen met het lpg!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 december 2010 08:24 PM
  [ # 312 ]
fluidphreak schreef:

Ha! Een serie 1 naast een 1 serie. Met welke rij je liever naar de Alpen? Nou, ik weet het wel…!

Fijn dat het goed gegaan is! Ik heb nog steeds zulke motiverende prikkels nodig om ook naar LPG te gaan…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 december 2010 08:38 PM
  [ # 313 ]
par eXeMple! schreef:

Ha! Een serie 1 naast een 1 serie. Met welke rij je liever naar de Alpen? Nou, ik weet het wel….

Ik ook: de bmw. Rijdt veel beter en gaat niet stuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 december 2010 09:48 AM
  [ # 314 ]
waterman schreef:

Hey man, goed dat je heen en weer bent gekomen zonder problemen met het lpg!

Ja, dankzij jouw tips! Smile

waterman schreef:

Ik ook: de bmw. Rijdt veel beter en gaat niet stuk.

Die BMW is van een vriend van mij die ook mee was. Op de terugweg reed hij over een rots heen. Gevolg: defecte stuurbekrachtiging. Overigens vind ik het rijden als een skelter. Geef mij maar een CX. En om Jeremy Clarkson te citeren: “There is only space in the back for amputees”. Of “Yes, your children will fit in the back. But you’ll have to cut off their legs first.” Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2010 10:12 AM
  [ # 315 ]

Als je met je CX over een rots rijd zit er een punt in het subframe en gaan de deuren niet meer open.

Om met Clarkson te spreken: Been there, done that… Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
21 van de 33
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook