15 van de 38
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Het vervoeren van een DS en het vervolg daarop, het is een mooie dame geworden.
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 december 2010 09:45 PM
  [ # 211 ]

Na heel wat graafwerk en het de grond in drukken van beton, ben ik vandaag eindelijk met het spuitwerk gereed gekomen. Het rechter achterscherm lag al weken te wachten op het laatste laagje lak en in de komende zeer koude week na de kerst zal ik wat meer aan de dame freubelen en wat minder onder de grond vertoeven. Mijn vrouw noemt me tegenwoordig ‘caveman’. Ik heb er een derde krik bij, deze keer een exemplaar dat 50 ton kan tillen, hij weegt zelf 27 kg en kan dus bijna 40 godinnen tegelijk optillen of een complete WW2 tank.

Wat de DS betreft hunker ik naar het voorjaar want dan gaan we met madame rijden. Ik zoek nog wel wat onderdelen, ik heb een draadje in het gezocht subforum geplaatst. Die onderdelen zijn natuurlijk allemaal nieuw te koop, maar ik moet wel wat geld overhouden voor de benzine, dus ff uitkijken met uitgeven.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 december 2010 11:22 AM
  [ # 212 ]

Hoi Han,

Als je goede gebruikte DS-onderdelen zoekt, kan je terecht bij http://www.huubintzandt.nl of gewoon bij het magazijn van de club. Kom maar een keertje langs.

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 december 2010 12:46 PM
  [ # 213 ]
Han S schreef:

Het is net alsof er bier in die krik moet Laughing
Of: hij doet het niet zonder bier (de bediener natuurlijk…)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 december 2010 11:11 PM
  [ # 214 ]

Bert, je begreep wel dat het biertje er bij staat om een indruk te geven van de afmetingen? Maar de baas lust er ook af en toe wel een hoor en als je trek krijgt kom je maar eens langs, is altijd op voorraad. Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 december 2010 11:12 PM
  [ # 215 ]

Heren, mag ik u verzoeken om weer ontopic te gaan? Dank u Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 december 2010 11:16 PM
  [ # 216 ]

Hij kan 38 DSsen tillen waterman, maar on topic: vandaag de vierde laag lak op het rechter achterscherm gespoten en dat spuiten lukt steeds beter.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 januari 2011 09:08 PM
  [ # 217 ]

Vandaag een nieuwe oliedrukzender opgehaald, twee nieuwe buitenspiegels, een gebruikte binnenspiegel en ik heb een sloop Pallas gevonden met zo goed als nieuwe midden sierlijsten, die ik er af mag halen tegen een redelijk bedrag. Het zwarte lederen interieur haal ik er misschien ook uit. We gaan hopelijk binnenkort genieten van een proefrit, ik heb er zin an.

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 14 januari 2011 10:06 AM
  [ # 218 ]

ik zeg foto’s!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 januari 2011 11:07 AM
  [ # 219 ]

Komt voor elkaar, volgende week.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 januari 2011 08:31 PM
  [ # 220 ]

Jongens, nou was ik vanmiddag aan het knoeien met de ruiten in de portieren, geen probleem daarmee, maar ik vraag me af hoe dat op slot gaan van de portieren werkt met de inliggende deurklinken.

Ik heb nog een binnenklink van een oude ID, heb ik al een jaar of 40 in een doosje liggen met allerlei andere oude DS spulletjes en bij die oude klink druk je het palletje waarmee je van binnenuit het portier opent naar voren waarbij een ander palletje er onder schiet en hem dus blokkeert.

Bij mijn inliggende klink deuren zitten vier mooi verchroomde binnendeurklinken met dezelfde palletjes, maar als je dat spul naar voren drukt blokkeert het niet. Dat doen ze alle vier. Ik vermoed dat je met die binnenhandles als je ze naar voren drukt, iets in het slotmechanisme beweegt waardoor ze van buitenaf niet meer kunnen worden geopend.

Op de voorportieren zal hetzelfde gebeuren als je met de sleutel het portierslotje draait. Ik moet even uitvogelen hoe dat precies werkt en hoe dat moet worden afgesteld, maar misschien is er iemand die dat precies weet en kan zeggen hoe en wat.

Mijn dank (bij voorbaat) is 1.74 meter en het bier staat koud voor als je in de buurt bent. Koffie is zo gemaakt en thee ook.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2011 08:36 PM
  [ # 221 ]

binnenklinken voor verzonken buitengreep deuren zijn inderdaad anders. Bij die latere verzonken grepen zit er inderdaad een blokkeersysteem IN het slot.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 januari 2011 09:11 PM
  [ # 222 ]

Kijk, dat is een snelle reactie, bedankt daarvoor Yuri. Ik ga dat morgen even allemaal uitvogelen hoe dat werkt. Woensdag belooft het droog weer te worden en dan ga ik de sierstrips van de sloper verwijderen zonder beschadigingen te maken en ik overweeg om het lederen interieur mee te nemen. Mocht dat te ver beschadigd zijn dan maak ik dat gewoon nieuw.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 januari 2011 06:40 PM
  [ # 223 ]

Die portiersloten zijn eigenlijk best wel heel slim ontworpen. De binnenportierklinken zijn verschillend zoals ik gisteren al zei, er zit geen blokkeerpalletje in en als je dat duimpalletje zoals bij de oudere typen naar voren drukt gaat er een dingetje in het portierslot in een bepaalde stand waardoor de handgreep aan de buitenkant blokkeert.

Het is gewoon een kwestie van goed afstellen, zowel de buitengreep als de binnengreep. Die stangetjes moeten op de juiste manier worden vastgezet en dan werkt het prima. SPAM gaat daar ook nog mee te maken krijgen straks. Je kunt die boel het beste afstellen als de ruiten er nog niet in zitten, je kunt er dan beter bijkomen.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 18 januari 2011 07:22 PM
  [ # 224 ]

Gaat leuk worden Laughing

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 februari 2011 11:39 AM
  [ # 225 ]

Verder met de godin, ik had nog een paar electrische probleempjes. Op het dashboard zit uiterst rechts een schakelaartje met een controlelichtje er naast en als ik die indrukte dan vloog de meest rechtse (vanaf de voorkant gezien)10A zekering er uit en viel de verlichting aan de rechterzijde uit.

Dus de boel open gemaakt en meten. Er gaat een zwarte draad vanaf die schakelaar en die ben ik gevolgd. Hij gaat naar links en gaat via de binnen dakgoot naar achter en maakte 100% massa, nul ohm dus.

En verdomd, met een spiegeltje en een lamp kon ik net zien dat hij klem zat tussen de goot en een van die montageplaatjes, waarvan de rand door de isolatie was geperst. Beetje slordig gemonteerd, dus boutje/moertje gelost, draad er onder vandaan, stukje verschoven en isolatietape er omheen, probleem opgelost. Deze draad is dus voor een mistachterlicht, kan ik die ook monteren.

Nu heb ik nog één electrisch probleempje, of eigenlijk twee, maar de een is niet de moeite waard. De schakelaar met het pijltje naar links en het andere pijltje naar rechts is voor de parkeerverlichting en er zat aan een kant op de B stijl zo’n klein parkeerlampje, maar die heb ik niet teruggezet omdat ik mooie gladde Pallas plaatjes daar op heb gezet. Dus dat boeit me verder niet zo. Een ander probleempje is dat de binnenverlichting niet werkt, niet met de dashboardschakelaar en niet met de deurcontacten, maar dat ga ik ook wel weer oplossen. Er staat wel spanning op de binnenverlichtinglampjes, ze krijgen dus geen massa via de deurcontacten en schakelaar.

De stoelen en de bank zijn nog als nieuw en die heb ik in de cockpitspray gezet, wel buiten de auto want dat meurt als een bunzing de eerste dagen. Het hele interieur ligt er nu dus uit en ik vraag me af waar ik van die wollige isolatie vandaan ga halen wat onder de matten hoort. Iemand een tip?

Een ander klein probleempje is de kleur van de vloerbedekking, de zetels zijn zwart kunststof en de portierbekleding is ook zwart. De auto is Vert Charmille, dus donkergroen en daar moet dus een mooie rijke vloerbedekking bij die goed kleurt bij zwart en groen, maar ook niet al te besmettelijk is. In mijn groene XM (ex XM) zit lichtgrijze vloerbedekking, maar ook de stoelbekleding is lichtgrijs en dat staat wel prima. Ik dacht ook aan donkerrood, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Wat de sceptici van mijn funderingstechnieken betreft (als het even mag): het huis staat nu op de gewenste hoogte, er staat 92 ton aan hydraulische vijzels onder en is nog geen milimeter gezakt.

Bedankt voor de aandacht en voor jullie komende adviezen.

Profiel  
 
 
15 van de 38
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook