
























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
25trd schreef:Was deze Limo al voorbij gekomen?
Bumpers kloppen niet en asbak ook niet….... Ook komt de kleur van het interieur icm met het type CX en het bouwjaar mij vreemd voor, maar dat kan aan mij liggen.
Wel een apart kleur voor een Limo!
Kleur, interieur en asbak doen inderdaad een oudere serie 1 vermoeden. In 1984 waren al die interieurs volgens mij lichtgrijs. Geen idee of de latere serie 1 Limousines ook kale bumpers hadden, de eersten sowieso wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
bxsport schreef:Nelis Infra schreef:Iemand nog een Serie 2 GTi, met airco én schuifdak? Schuifdak ziet er op de foto’s nog aardig uit! Maar je weet natuurlijk nooit hoe het er echt uit ziet… Hoewel een schuifdak natuurlijk een recept voor roest-rampspoed lijkt, persoonlijk vind ik het één van de allergaafste opties. Het is alleen zo jammer dat het bijna altijd ellende inhoudt… [offtopic] zijn er eigenlijk forummers met nog een ‘werkend’ schuifdak? [/offtopic]
ja hoor mijn schuifdak in de 22trs werkt perfect!
Ook geen roest / lekkages? Hoe heb je dat gedaan, preventief onderhoud gepleegd?
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gewoon zorgen dat de afwatering gangbaar blijft, lijkt me…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Daarnaast begreep ik onlangs van Herman Heffener dat, doordat er geen ‘stopbeveiliging’ is wanneer je het dak sluit, het motortje het schuivende gedeelte eigenlijk te ver doorduwt als je de schakelaar niet precies op tijd loslaat, waardoor het schuifdak eigenlijk te ver kan worden doorgeduwd en aan de achterzijde soms niet helemaal netjes dichtzit (omhoog komt). Hierdoor kan er regenwater in de bak lopen. En aangezien de roestpreventie aan de binnenzijde van het dak niet bepaald geweldig is…
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar het klinkt in ieder geval plausibel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
En toen ik laatst de Roestende Rooie omhoog wipte bij een Citroen dealer, wist de beste man mij daar te vertellen dat de afwatering van die schuifdaken er voor zorgde dat de lijsten van de voorruit gingen roesten, omdat daar het water naartoe wordt geleid. Lijkt me ook geen fijn plekkie om te lassen / repareren…
Way out in the water, see it swimming.


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Blijven we een beetje ontopic jongens.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nelis Infra schreef:En toen ik laatst de Roestende Rooie omhoog wipte bij een Citroen dealer, wist de beste man mij daar te vertellen dat de afwatering van die schuifdaken er voor zorgde dat de lijsten van de voorruit gingen roesten, omdat daar het water naartoe wordt geleid. Lijkt me ook geen fijn plekkie om te lassen / repareren…
Lijkt me bovendien niet kloppen want als ik me niet vergis lopen de voorste afvoerkanaaltje weliswaar door de A-stijlen maar van daaruit helemaal naar de voorste wielkasten.
Sorry, nu weer on topic…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mooie prestige:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vreselijk, al die overbodige tierelantijntjes verzieken volledig het ontwerp.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die stripjes voor en achter bedoel je? Tsja. Hetzelfde geldt voor de Turbospoiler en eigenlijk de gehele serie 2 met alle kunststof lompheid. Aloude discussie. Smaken verschillen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Als het belasting verhaal niet speelde dan had ik misschien deze rode TRD gekocht
Mooi rood is niet lelijk




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ziet er heel mooi uit. Het enige wat mij niet helemaal bevalt, is de vermelding “in nieuwstaat, VOOR Z’N LEEFTIJD”. Het is mij al vaker overkomen dat Fransen in advertenties hun waar als nieuw, perfect of zonder gebreken aanprijzen, bij navraag luid roepen dat het echt zo is, maar als dan ter plekke een heel andere staat blijkt, verzuchten: “ja, maar voor z’n leeftijd…”. Perfect is dus niet altijd perfect en nieuw niet altijd nieuw. En foto’s tonen niet altijd alles. Omdat we hier op het forum zo van avontuur houden, zou ik zeggen: als hij je bevalt, spring in de auto en rijd er naartoe!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Model 1987 kan in 1986 voor 21-11-1986 gemaakt zijn en dan kun je wel vrijstelling vragen met een verklaring van het conservatoire citroen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
RensKorevaar schreef:Ziet er heel mooi uit. Het enige wat mij niet helemaal bevalt, is de vermelding “in nieuwstaat, VOOR Z’N LEEFTIJD”. Het is mij al vaker overkomen dat Fransen in advertenties hun waar als nieuw, perfect of zonder gebreken aanprijzen, bij navraag luid roepen dat het echt zo is, maar als dan ter plekke een heel andere staat blijkt, verzuchten: “ja, maar voor z’n leeftijd…”. Perfect is dus niet altijd perfect en nieuw niet altijd nieuw. En foto’s tonen niet altijd alles. Omdat we hier op het forum zo van avontuur houden, zou ik zeggen: als hij je bevalt, spring in de auto en rijd er naartoe!
Hear hear. Mijn break was ook sans choc enzo en ook de foto’s zagen er heel behoorlijk uit, maar eenmaal in Zuid-Frankrijk aangekomen bleken er rondom toch de nodige deukjes aanwezig. Niet erg verder, maar de normen liggen daar wel wat anders dan hier…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
harry45 schreef:Model 1987 kan in 1986 voor 21-11-1986 gemaakt zijn en dan kun je wel vrijstelling vragen met een verklaring van het conservatoire citroen.
Vrijstelling waarvan? Voor de belasting maakt het niet uit wanneer een auto van de band rolde namelijk.