21 van de 39
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 januari 2011 12:15 PM
  [ # 301 ]
par eXeMple! schreef:

Waar het mij om gaat, is dat als ik een antiroest behandeling afspreek, ik verwacht die geheel te krijgen. En niet een halve.

Ben je nu aan het speculeren over je eigen anti-roestbehandeling, of heb je je dame gecontroleerd?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43372
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 januari 2011 12:19 PM
  [ # 302 ]
par eXeMple! schreef:
Robin Visser schreef:

Daar is denk ik een nuance op. Als je de holle ruimtes niet eerst helemaal droog en schoon hebt en je gaat toch behandelen, dan kapsel je de roestplekken in en gaat het nog harder. Dan is zonder behandeling laten denk ik beter. Zeg nou zelf, wij beiden zijn van het dagelijks rijden met de CX. Net als bij mij is blijkbaar bij jou ook alleen de bodem en de wielkasten gedaan. En volgens mij valt het bij onze beide auto’s wel mee met de roest.

Mee eens.
Waar het mij om gaat, is dat als ik een antiroest behandeling afspreek, ik verwacht die geheel te krijgen. En niet een halve.
Of ze moeten me vertellen dat bepaalde delen niet zijn behandeld en waarom.

En bij wie is jouw CX behandeld dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 12:34 PM
  [ # 303 ]

De mijne is via Tres Beau behandeld. Met open vizier is verteld, dat het geen dinitrol zou zijn en waarom. Hetzelfde geldt voor wat wel en wat niet. Dus werd het de bodem en de wielkasten. So far, so good.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 januari 2011 02:37 PM
  [ # 304 ]
waterman schreef:
par eXeMple! schreef:

Mee eens.
Waar het mij om gaat, is dat als ik een antiroest behandeling afspreek, ik verwacht die geheel te krijgen. En niet een halve.
Of ze moeten me vertellen dat bepaalde delen niet zijn behandeld en waarom.

En bij wie is jouw CX behandeld dan?

Gosliga

Ree schreef:

Ben je nu aan het speculeren over je eigen anti-roestbehandeling, of heb je je dame gecontroleerd?

Nee, ik heb het niet zo grondig gecontroleerd zoals de foto’s die eerder getoond werden. Dus deels ben ik aan het speculeren. Ik zie alleen op foto’s van Gosliga werk dat er gaten zijn geboord bij de achterdeuren, kennelijk om achterliggende holtes te behandelen. Die gaten zijn bij mij niet geboord, dus vraag ik mij af of die holtes zijn behandeld. Maar die vraag ga ik wel bij Gosliga voorleggen.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 10 januari 2011 02:57 PM
  [ # 305 ]

Overigens zitten de gaten niet alleen bij achterdeuren. Ik heb nog wel meer foto’s van onder de motorkap o.a. Ook daar horen gaten geboord te zijn. Ze zitten er in ieder geval wel bij de mijne.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 10 januari 2011 03:05 PM
  [ # 306 ]

Er zitten toch al gaten in de onderkant van de deur om condens te laten weglopen? Of zijn die te klein?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 10 januari 2011 03:07 PM
  [ # 307 ]

Hmm, intrigerend. Ik heb volgens mij lang niet zoveel gaten gekregen van Gosliga, zal het eens even nakijken.

@Yke: de gaten zijn gemaakt om holle ruimtes te kunnen volbaggeren met Dinitrol…

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 januari 2011 03:09 PM
  [ # 308 ]

Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die weer klagen over het zonder overleggen maken van boorgaten op verschillende plekken in de auto. Veel plekken zijn ook te bereiken door iets simpels te demonteren ipv het boren van een gat. Een wijze les is dus dat je hier van te voren afspraken over moet maken Wink

Heel herkenbaar, trouwens, die grote plas met wax op de eerste foto. Typisch Goslage Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 10 januari 2011 03:10 PM
  [ # 309 ]

@ fluidfreak: Dat bedoel ik ook Smile van onderaf de dinitrol erin.

Op die foto zijn de oneffenheden ook leker afgevuld met dinitrol zeg!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 10 januari 2011 03:24 PM
  [ # 310 ]

In de deuren zijn inderdaad ook gaten geboord. De luidsprekers doen het overigens nog…….

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 januari 2011 03:26 PM
  [ # 311 ]

Ik had mijn deurpanelen laten zitten. Mijn deuren zijn wel behandeld, maar er zijn geen gaten geboord. De panelen en speakers zijn schoon gebleven.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 10 januari 2011 03:51 PM
  [ # 312 ]

Je gaat toch geen gaten in je portieren boren voor een antiroestbehandeling,wat een slechte methode.Gewoon je deurpanelen eraf dat is gewoon het beste doet een antiroest centrum dit niet dan gewoon zelf doen.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 10 januari 2011 04:14 PM
  [ # 313 ]

yep, en om onze fijne serie 1 pinnetjes en panelen te behouden zal ik het zelf even doen van te voren!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10484
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 januari 2011 05:58 PM
  [ # 314 ]

Een goed dinitrolstation heeft van alle typen een kaart waarop staat aangegeven waar van bestaande gaten gebruik moet worden gemaakt, waar gaten geboord moeten worden en welke gaten achteraf dichtgeplugd moeten worden. Dus als het goed is worden ook alle holle ruimtes behandeld.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 januari 2011 08:04 PM
  [ # 315 ]

Dat is precies wat ik van plan ben te gaan vragen. Ik weet dat ze zo’n kaart hebben, die heb ik gezien. Met die kaart in de hand wil ik zien of ze alles gedaan hebben.

Profiel  
 
 
21 van de 39
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook