























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:Waar het mij om gaat, is dat als ik een antiroest behandeling afspreek, ik verwacht die geheel te krijgen. En niet een halve.
Ben je nu aan het speculeren over je eigen anti-roestbehandeling, of heb je je dame gecontroleerd?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43372
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
par eXeMple! schreef:Robin Visser schreef:Daar is denk ik een nuance op. Als je de holle ruimtes niet eerst helemaal droog en schoon hebt en je gaat toch behandelen, dan kapsel je de roestplekken in en gaat het nog harder. Dan is zonder behandeling laten denk ik beter. Zeg nou zelf, wij beiden zijn van het dagelijks rijden met de CX. Net als bij mij is blijkbaar bij jou ook alleen de bodem en de wielkasten gedaan. En volgens mij valt het bij onze beide auto’s wel mee met de roest.
Mee eens.
Waar het mij om gaat, is dat als ik een antiroest behandeling afspreek, ik verwacht die geheel te krijgen. En niet een halve.
Of ze moeten me vertellen dat bepaalde delen niet zijn behandeld en waarom.
En bij wie is jouw CX behandeld dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De mijne is via Tres Beau behandeld. Met open vizier is verteld, dat het geen dinitrol zou zijn en waarom. Hetzelfde geldt voor wat wel en wat niet. Dus werd het de bodem en de wielkasten. So far, so good.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
waterman schreef:par eXeMple! schreef:Mee eens.
Waar het mij om gaat, is dat als ik een antiroest behandeling afspreek, ik verwacht die geheel te krijgen. En niet een halve.
Of ze moeten me vertellen dat bepaalde delen niet zijn behandeld en waarom.En bij wie is jouw CX behandeld dan?
Gosliga
Ree schreef:
Ben je nu aan het speculeren over je eigen anti-roestbehandeling, of heb je je dame gecontroleerd?
Nee, ik heb het niet zo grondig gecontroleerd zoals de foto’s die eerder getoond werden. Dus deels ben ik aan het speculeren. Ik zie alleen op foto’s van Gosliga werk dat er gaten zijn geboord bij de achterdeuren, kennelijk om achterliggende holtes te behandelen. Die gaten zijn bij mij niet geboord, dus vraag ik mij af of die holtes zijn behandeld. Maar die vraag ga ik wel bij Gosliga voorleggen.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Overigens zitten de gaten niet alleen bij achterdeuren. Ik heb nog wel meer foto’s van onder de motorkap o.a. Ook daar horen gaten geboord te zijn. Ze zitten er in ieder geval wel bij de mijne.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Er zitten toch al gaten in de onderkant van de deur om condens te laten weglopen? Of zijn die te klein?





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hmm, intrigerend. Ik heb volgens mij lang niet zoveel gaten gekregen van Gosliga, zal het eens even nakijken.
@Yke: de gaten zijn gemaakt om holle ruimtes te kunnen volbaggeren met Dinitrol…
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die weer klagen over het zonder overleggen maken van boorgaten op verschillende plekken in de auto. Veel plekken zijn ook te bereiken door iets simpels te demonteren ipv het boren van een gat. Een wijze les is dus dat je hier van te voren afspraken over moet maken
Heel herkenbaar, trouwens, die grote plas met wax op de eerste foto. Typisch Goslage
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
@ fluidfreak: Dat bedoel ik ook van onderaf de dinitrol erin.
Op die foto zijn de oneffenheden ook leker afgevuld met dinitrol zeg!








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
In de deuren zijn inderdaad ook gaten geboord. De luidsprekers doen het overigens nog…….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik had mijn deurpanelen laten zitten. Mijn deuren zijn wel behandeld, maar er zijn geen gaten geboord. De panelen en speakers zijn schoon gebleven.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Je gaat toch geen gaten in je portieren boren voor een antiroestbehandeling,wat een slechte methode.Gewoon je deurpanelen eraf dat is gewoon het beste doet een antiroest centrum dit niet dan gewoon zelf doen.
yep, en om onze fijne serie 1 pinnetjes en panelen te behouden zal ik het zelf even doen van te voren!





























Totaal aantal Berichten: 10482
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een goed dinitrolstation heeft van alle typen een kaart waarop staat aangegeven waar van bestaande gaten gebruik moet worden gemaakt, waar gaten geboord moeten worden en welke gaten achteraf dichtgeplugd moeten worden. Dus als het goed is worden ook alle holle ruimtes behandeld.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dat is precies wat ik van plan ben te gaan vragen. Ik weet dat ze zo’n kaart hebben, die heb ik gezien. Met die kaart in de hand wil ik zien of ze alles gedaan hebben.