Schudden in het stuur
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 24 september 2005 05:48 PM

Een tijdje terug had ik tussen 100 en 120 km per uur trillingen in het stuur. Ik heb de banden opgepompt maar dat hielp niks. Dus toen dacht ik dat ik de wielen maar eens moest uit laten balanceren. Maar nu geeft hij de trillingen ook al bij lage snelheden. Kan dit ook met onbalans te maken hebben of moet ik nu ergens anders aan denken. Momenteel los ik het probleem op door gewoon hard te rijden Wink

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 03 november 2005 11:47 PM
  [ # 1 ]

Ik ben er zelf al achtergekomen. Ik zag ineens dat mijn rechter voorband scheef af was gesleten. Bij de kwik-fit bleek dat de band hoogteslag had gekregen doordat er lucht tussen het karkas en het rubber kwam. Ik heb ook nog eens heel erg geluk gehad want op sommige plekken zat geen rubber meer. De band was gewoon oud, profiel was nog goed genoeg maar dat wil dus niet altijd wat zeggen

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 06 november 2005 01:39 PM
  [ # 2 ]

Verder rijdt hij perfect! Tot nu toe de beste auto die ik heb gehad.
Begint alleen sinds gisteren een lampje te knipperen (peilstokje), Maar het niveau staat precies tussen min en max. Maar verder een superauto. Gezien de afstanden die ik rijd absoluut geen overbodige luxe zo’n Xantia

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 november 2005 02:52 PM
  [ # 3 ]
Ralph schreef:

Begint alleen sinds gisteren een lampje te knipperen (peilstokje), Maar het niveau staat precies tussen min en max. Maar verder een superauto. Gezien de afstanden die ik rijd absoluut geen overbodige luxe zo’n Xantia

Is een Citroen Kwaaltje, niet alleen de Xantia heeft er last van.
Vaak knippert dat ding ook als de auto scheef heeft gestaan, vertrouw er echter niet teveel op, handmatig controleren is verstandig. Ik gooi er altijd een scheutje bij (c.a. ,5L), dan stop dat lampje vanzelf met knipperen Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 november 2005 02:59 PM
  [ # 4 ]

Dat ze bij Citroen niet een keer wakker worden en er iets aan doen Confused Rolling Eyes

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook