lambdasonde
RR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 07-11-2010

- C3 Exclusive 1.6I 16V IF
Gepost: 12 januari 2011 11:54 AM

Bij onze citroen is al twee keer het motorstoingslampje gaan branden. De eerste keer hebben ze hem gereset. Ze vertelden dat als hij weer ging branden de lambdasondes stuk zijn.
Nu is hij een maand later weer gaan branden. We kunnen dus de conclusie trekke dat de lambdasonde stuk is.
Nu is het prijsverschil tussen origineelcitroën en imitatie enorm groot, namelijk bijna 200 euro.
Volgens Citroen kon imitatie geen kwaad. Heeft iemand daar ervaring mee?

De auto hapert nu meer en slaat ook heel snel af.

Wie kans ons raad geven?

Profiel  
 
b.zandstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-01-2011

Gepost: 12 januari 2011 11:07 PM
  [ # 1 ]

hej.
mij is precies hetzelfde overkomen vandaag.
Ik ben laatst bij de citroen dealer geweest die heeft mijn c3 uitgelezen daar kwam uit dat de bobine en bouchies moesten worden vervangen. dit heb ik laten doen en vervolgens brand het motorisch lampje een week later weer. waarschijnlijk de lambdasonde dus. maar het is geen probleem om een immitatie te gebruiken. alleen het enige verschil is dat je bij de originele vaak een garantie meekrijgt.
dus hierbij het antwoord op jou vraag! maar zelf heb ik ook een vraag weet jij de kosten van een immitatie en waar je die kan bestellen? graag spoedig antwoordt van u te horen. vriendelijke groet bart zandstra.

Profiel  
 
RR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 07-11-2010

- C3 Exclusive 1.6I 16V IF
Gepost: 12 januari 2011 11:22 PM
  [ # 2 ]

Als het goed is levert de citroen dealer zelf ook een immitatie. Deze zijn 150 euro per stuk en zonder stekker. Die moet je dus aan elkaar solderen.
Ik heb hem zelf bij Brezan besteld. Deze zijn wel met stekker. Let wel dat de eerste en tweede lambdasnde verschillend zijn en ook verschillen in prijs. Ik vervang ze allebei. Dit schijnt het beste te zijn.

Ik hoop dat ik je geholpen heb. Heb jij ook het gevoel dat de auto hapert en sneller afslaat?

Profiel  
 
RR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 07-11-2010

- C3 Exclusive 1.6I 16V IF
Gepost: 14 januari 2011 09:14 PM
  [ # 3 ]

Hier nog even een update. De nieuwe imitatie lambdasonde zitten erin. De motor draait nu een stuk rustiger en soepeler. Bij ons is dus het probleem verholpen. We hebben ze er in zitten van het merk NTK.Zagen er precies hetzelfde uit als de lambdasondes die er uit zijn gehaald.

Profiel  
 
b.zandstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-01-2011

Gepost: 16 januari 2011 05:58 PM
  [ # 4 ]

Helemaal goed toch? bij mij bleek het uiteindelijk de lambdasonde niet te zijn. In mijn geval was het de brandsofpomp injectie nummer 2. kosten injectie: 90 euro. kosten arbeid 210 euro. maar gelukkig heb ik tenminste iemand anders kunnen helpen. Razz succes. Gr. Bart

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook