Locatie filter Airco Xantia 1.6i Harmonie 1996
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 302
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 03 november 2005 10:57 PM

Sinds kort ben ik in het bezit van een mooie Xantia 1.6 Harmonie uit 1996 op LPG G3. Helaas weet ik niets van de Xantia (alles na BX is onbekend!) en het filter van de airco lijkt verstopt. Waar zit dat ding ergens??? Heb helaas nog geen vraagbaak kunnen vinden, en moet zaterdag een lange rit naar Parijs maken. Toch wel lekker als er wat frisse lucht binnekomt!

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 302
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 03 november 2005 11:04 PM
  [ # 1 ]

Wanneer de schuif ind e stand “buitenlucht” staat, lomt er zeer weinig lucht binnen. Tevens stinkt de lucht, en beslaat alles binnen de kortste tijd. In de stand “interne circulatie” gaat het beter, maar niet optimaal. De airco zelf werkt, te zien aan het terugvallende toerental.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 november 2005 03:34 AM
  [ # 2 ]

Het pollenfilter (interrieur filter) zit onder het dashbord aan de bijrijders kant.
Haal de bekleding daar weg, 3 of 4 schroeven, kan kruiskop of Torx zijn.
Het filter zit met 2 schroeven vast, draai ze los en je trekt zo het filter naar beneden eruit.

Nieuw filter erin schuiven, dat kan ook maar op één manier vanwege de vorm, alles dichtschroeven en klaar ben je Razz
Het filter kost ongeveer 2 tientjes bij de dealer, soms zit er zelf een beschrijving bij hoe je deze kan vervangen.

Ik herken de klachten, het filter in mijn auto was ook erg smering, kijk maar :44
Volgens het boekje moet dat ding om de 10.000k, elke beurt dus vervangen worden.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 04 november 2005 10:43 AM
  [ # 3 ]

Hé Hilko

is that you?

Leuk om jou hiet tegen te komen. Zo lezende in al jou berichten zie ik dat je mijn ex-vriendin ook nog steeds in bezit hebt… Post eens wat foto’s!

Pollenfilter zal je ondertussen wel al gevonden hebben, dus daar begin ik niet meer over, ik hoop alleen dat jouw klachten niet veroorzaakt worden door een lekke kachelradiateur….

Groeten, Martijn de Ruijter

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 302
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 07 november 2005 11:40 AM
  [ # 4 ]

He Martijn!

Zo houden we elkaar mooi op de hoogte! Natuurlijk, jouw ex-vriendin rijdt als de beste….. werkelijk een genot! Blijft het allerhoogst haalbare op Citroen-gebied, als je het mij vraagt. Laatstelijk nog een slagaderlijke bloeding moeten verhelpen (leiding pomp-5e bol), maar verder loopt -ie schitterend. Ik zat net te denken dat ik binnenkort eens een afspraak met je wilde maken, want ze vedient zo langzamerhand een afstelbeurt van koppeling en motor. Dat kun jij wel regelen he?

mbt de Xantia: ik vrees ook voor de kachelradiateur: het pollenfilter helpt wel een beetje, maar bij verwarmen ruikt -ie een beetje naar groentesoep (koelvleoistof). Maar ik verlies geen vloeistof! Heb net 2000 km gedraaid sinds aanschaf, dus dat heb ik mooi bij kunnen houden. Zodra de airco niet meer verwarmd is de stank ook weg.

Ik zal eens wat foto’s opsnorren.

Ciao,
Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook