


Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Beste allen,
De zekering van de kabel die de constante spanning geeft aan remlicht, handschoenenkastje verlichting en klok begeeft het door kortsluiting. Het rempedaal is er al eens uitgeweest voor werkzaamheden aan een hydrauliek lek dat verholpen is. Na de kortsluiting opnieuw rempedaal uitgebouwd en de schakelaar bekeken en voorzien van nieuwe draden. Vervolgens de draden doorgemeten. De draad van de zekering naar het blok achter het dashboard werkt. De draad vanaf dashboard naar remlicht werkt niet en geeft kortsluiting. Wanneer ik de draad overbrug met een nieuwe draad vanaf dashboard naar remlicht heb ik opnieuw korstluiting. Zou ik dit in het remlicht moeten zoeken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag.
Groet,
Peter
Dat schakel mechanisme op de rem is wat vreemd opgebouwd, had ik zit gezien. Daar zit de plus nogals dicht op de 1 van het pedaal zelf. Dat is een optie!
Gaat ie er uit als je remt, of sowieso, als je aansluit? dan moet je misschien verderop in de draadboom zoeken?
als je een andere plus van de accu trekt en dus met een zekering vanaf je rem pedaal naar achter laat lopen. heb je dan hetzelfde? Of blijft ie dan wel goed?
Ik had oo9it een kapotte sigaretten aansteker, en die zit op diezelfde zekering. Dus ook een half jaar geduurd voordat ik die te pakken had.!
grtz.
.komma
Als de draad van het dashboard naar het achterlicht ergens contact maakt met de massa, dan krijg je opnieuw sluiting als je hier een draad parallel overheen zet, tenzij je de oorspronkelijke draad van het remlicht afhaalt.
Het is niet duidelijk of dat laatste gebeurd is.
Sluit een verse (gezekerde) 12V + om beurten aan op elk van beide remlichten (oorspronkelijke draad even losmaken). Als je dan nog steeds sluiting meet dan is het betreffende remlicht de schuldige. Doen de remlichten het wel, dan zit het probleem in de draad.
Als je een trekhaak hebt, dan zou ik beginnen met de bedrading van de trekhaak na te lopen. Deze is vaak aangekoppeld met snijverbinders en die zijn niet erg degelijk.
Succes !





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Remlicht bedrading aan de achterzijde zit gestekkerd aan de armaturen.
Allebei losmaken en kijken of zekering heel blijft.
Niet OK? Sluiting IN de autobedrading.
Wél OK? Dan achterlichten één voor één aansluiten: dan weet je welk achterlicht sluiting veroorzaakt.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
O ja, je kunt een testlampje over de zekeringhouder zetten: bij sluiting gaat het lampje branden ipv dat je elke keer een zekering opblaast.
Mee eens, maar neem dan wel een zware lamp en geen 5 wattje, want die gaat branden als hij in serie komt met een 21 watt broer of zus.
Hi ,
Sinds kort heb ik ook dat de zekering eruit gaat wanneer ik de rem intrap.
Ik heb cabrio achterlichten met aan elke kant twee 12V 5/21watt rij/remlicht peertjes. Kan het zijn dat dat te veel is voor een 10w zekering?
grt
joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster





























Totaal aantal Berichten: 10627
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik neem aan dat je een 10A zekering bedoelt? Die moet totaal 120W kunnen hebben, dus dat moet oke zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43451
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er hoort minimaal 16 amps in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
idd ik bedoelde A en niet W.
Heb nog es na gecheckt ....er zat een 16A in.
Ik weet niet hoeveel de andere dingen zoals benzine meter, klokje, handschoen kast verlichting enzo verbruiken.
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster





























Totaal aantal Berichten: 10627
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niet de moeite! Hooguit 2A bij elkaar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Alle lampjes er uit draaien en remmen: zekering defect? Sluiting in de auto.
Ik heb idd alle peertjes er uit gedraaid en er vervolgens aan elke kant een 5/21 w peertje in gedaan en de zekering springt er niet meer uit.
Het lijkt er dus op dat er toch te veel stroom gebruikt werd met vier 5/21 w peertjes. ( dus twee aan elke kant)
Zouden vier led lampjes de oplossing kunnen zijn?
Grt
Joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster





























Totaal aantal Berichten: 10627
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
4x21W=84W. !6A met 12V betekent 192W. Ergens klopt er dus iets niet. Probeer de kortsluiting te vinden!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heb je het enkele 5/21w lampje in beide aansluitingen aan elke kant geprobeerd? Anders daar eerst eens mee beginnen. Er zit idd ergens een kortsluiting.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
@Joost: Je hebt dus een goed functionerende remlicht-installatie met één lampje aan elke kant?
Moet gemakkelijk een derde lampje bij kunnen (aanhangertje kan altijd mee), ook een vierde.