Mijn mening blijft bij maatwerk en geen kant en klaar. Het zit ‘m namelijk ook niet in een stukkie schuim ertussen. Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Ik gun een ieder z’n ding. Mijn restauratieproject krijgt in ieder geval maatwerk. Het kost een paar euro meer maar dan heb je ook wel een top resultaat. En dat is het enige waarvoor ik ga.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Het leder in de Break van CitroClassique is prachtig dik en kan echt tegen een stootje…















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Het kwam stomtoevallig voorbij maar ik heb een echt in prachtige staat kompleet en origineel bruin leder interieur kunnen kopen.. dat vind ik nog altijd het mooist. De bobbels op de zittingen staan mooi bol en het leder is niet uitgedroogd. Enig puntje is dat het uit een 73-er komt en dus donkerder is dan het orgiineel lichtere bruin wat in een 67-er hoort..
En toch…......het ziet er prachtig uit dat mooie leer, duur en rijk gezicht, maar persoonlijk vind ik een stoffen Pallas zetel het lekkerst zitten en als ik een mooi bij voorkeur rood stoffen Pallas interieur kan vinden voor een mooie prijs dan ben ik erg blij. De dame is vert Charmille, dus groen en rood past daar mooi bij.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Enig puntje is dat het uit een 73-er komt en dus donkerder is dan het orgiineel lichtere bruin wat in een 67-er hoort..
En draaiknop stoelen heeft…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ja.. dat is waar, maar het is er eenvoudig in te monteren en het donkerder bruin vind ik stiekem toch wel mooier dan het bijna gele leer met hendels. Maar het ging erom dat het een originele set is in zeldzaam mooie staat. Alleen Schone kan een nieuw maken met een zelfde uitstraling en dat kost een veelvoud..
Robin Visser schreef:Mijn mening blijft bij maatwerk en geen kant en klaar. Het zit ‘m namelijk ook niet in een stukkie schuim ertussen. Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Ik gun een ieder z’n ding. Mijn restauratieproject krijgt in ieder geval maatwerk. Het kost een paar euro meer maar dan heb je ook wel een top resultaat. En dat is het enige waarvoor ik ga.
Het punt is: een hoes is origineel, maatwerk niet. Als je het echt goed wil doen koop je én een goede nieuwe hoes en een nieuw pakket schuimrubber bij Sassen en je vervangt alle stalen veren. Ik heb nog één stoel in de DS met maatwerk. Dat heeft de vorige eigenaar heel wat gekost maar het ziet er slechter uit dan de hoes op de andere voorstoel die perfect is. Natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn maar dat maatwerk per definitie een top resultaat oplevert en een kant en klare hoes niet is onzin.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gerardeux schreef:dat maatwerk per definitie een top resultaat oplevert en een kant en klare hoes niet is onzin.
Eens!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 23-09-2010
- ID/DS DS 21 Pallas
waterman schreef:Dat leer van CitronPieces vind IK niets. Het past wel ok, maar het leer is te dun en van een soort Thais kippenleer kwaliteit.
Ik begrijp dat Waterman een voorliefde heeft voor kippenleer, maar van welk leer zijn originele leren stoelhoezen gemaakt? En worden die nog hetzelfde nagemaakt?
Ik zag onlangs dat Milan zijn ds in tijgerscrotum gaat bekleden (zie foto)
R a p p e l e z - v o u s h i e r , r ê v e z d e d e m a i n , m a i s v i v e z a u j o u r d ’ h u i !














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het leer wat mijns inzien het meeste op het originele spul lijkt is het leer wat o.a. door Rene Schoone wordt gebruikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
DS1967Pallas schreef:waterman schreef:Dat leer van CitronPieces vind IK niets. Het past wel ok, maar het leer is te dun en van een soort Thais kippenleer kwaliteit.
Ik begrijp dat Waterman een voorliefde heeft voor kippenleer, maar van welk leer zijn originele leren stoelhoezen gemaakt? En worden die nog hetzelfde nagemaakt?
Ik zag onlangs dat Milan zijn ds in tijgerscrotum gaat bekleden
(zie foto)
Moet je mijn reactie in mijn topic maar even lezen, dat zijn enkel kussentjes, de voordeuren staan op de voorstoelen momenteel, die kussens houden ze krasvrij, liggen normaal op de bank bij de TV:)
DS1967Pallas schreef:maar van welk leer zijn originele leren stoelhoezen gemaakt?
Varkensleer… Ben benieuwd of alle vervangingen niet gewoon rundleer zijn.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
camemBert schreef:
Die vriend had ook leerstaaltjes met de perfecte kleur maar waar je aan de achterkant kon zien dat het leer niet door-en-door gekleurd is, gewoon standaard lichtgrijs. Dus elke kras is meteen een witte streep. 500 euro per stoel
Correctie: Het is wel door-en-door gekleurd leer en van een dikke kwaliteit! mijn foutje…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Ik zat even de reacties door te lezen en dacht misschien is het ook leuk om te vertellen dat er veel mogelijk is tegenwoordig is met leer.En dat een scheur of uitdroging niet meteen betekent dat het afgeschreven is. En dat je eigenlijk een oude set behoorlijk kan opknappen en er voor zorgen dat het weer zo sterk wordt als een nieuwe maar met de juiste sfeer. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat er wel de nodige tijd mee gemoeit is. Ik ben zojuist 8 dagen bezig geweest met 4 deurpanelen en moet me nu bezig houden met het herstellen van de kleur en scheuren. Waarschijnlijk betekent dit nog 4 dagen. Ach..hopenlijk kan ik er weer jaren van genieten…..
Hier een paar impressies.
http://www.mijnalbum.nl/Album=XED8U66B
http://www.youtube.com/watch?v=nLggHptFT7o&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GaGDsLy_djc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=6aS5ynsNZzc
Het is inderdaad leuk te vertellen. Ik deel je ervaringen niet. Leer dat één keer zijn eigenschappen heeft verloren, is onomkeerbaar van natuurkundige/chemische samenstelling veranderd denk ik. Ik heb het herstellen geprobeerd met de bekleding van mijn SM. Het is niets geworden. Als leer echt is uitgedroogd, neemt het niks meer op. Je denkt dat het goed gaat, je gaat aan de slag en het scheurt onder je vingers vandaan uit. Een scheur is een scheur. Die kun je wegwerken. Daaronder blijft het een scheur. Cracquelé idem. Met foto’s en zo is het terug te vinden in het draadje over mijn groene SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl