3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De gele Banaan is niet meer. Wie zoekt nog een Subframe?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 november 2010 04:24 PM
  [ # 31 ]

Ik heb wel een vermoeden. Die lampen horen namelijk niet in jouw auto. Ze zaten alleen in modellen tot 1977. Die hadden een iets andere draadbundel, er zat daar een duplolamp of H4 lamp in waarvan men alleen de dimlichtdraad gebruikte. Het grootlicht werd vervolgens naar de H1 lamp in die onderste schijnwerper gebracht. Dus, die onderste lampen waren grootlichtprojectors. Vandaar dat ze in jouw auto ook niet waren aangesloten.

Bij jouw model hoort er een H4 lampunit in te zitten zonder de extra schijnwerper, af-fabriek. Misschien heeft je wagen ooit schade gehad aan de voorkant die hersteld is met niet originele lampen, want jouw draadboom en bouwjaar is gemaakt voor gebruik van lampen zonder extra verstalers.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 14 februari 2011 11:11 AM
  [ # 32 ]

Omdat een CX berline met grote gastank natuurlijk een veel praktischer vakantieauto is dan een lelijke grijze Astra Stationwagon die,ik durf het bijna niet te zeggen, ook nog in de familie is, moge het duidelijk zijn met welke auto we in April op reis gaan! Natuurlijk met de CX:-)
Bestemming: Grienland, Albanië, Kroatie, en terug via Italië.....

Kortom ik moet wel even zorgen dat ik redelijk zorgeloos op pad kan want mijn wederhelft vind het sowieso al een rare auto om in te rijden. Als die dan ook nog eens met een trillende koppeling en versleten motorsteunen moet wegrijden dan vrees ik dat ik een volgende reis met m’n reet in een Astra moet zitten. Iets wat ik deze ronde pertinent geweigerd heb. Alle praktische argumenten ten spijt. We gaan met de CX!!!

Afgelopen weekend dus motorblok eruit getakeld!

Jammer genoeg was er aan de koppeling niet veel te zien, ik had gehoopt een kapotte veer oid tegen te komen, maar van dit alles was geen sprake. Toch heb ik die koppeling zelf vernield door te lang met een brakke gaskbel door te rijden.

Verder meteen een paar olielekkage’s verhelpen, de koppakking vernieuwen (die zweet een beetje) de aandrijfassen reviseren en zorgen dat alles weer schoon is.

Het enige waar ik op dit moment over twijfel is de staat van het vliegwiel. Ik voel toch wel wat groeven in het aangrijpvlak van de koppeling.

Heeft er toevallig iemand ervaring met het af laten draaien van een vliegwiel van een Douvrin motor? Of weet iemand nog een goed vliegwiel te liggen?

zie plaatjes voor de vorderingen!

Afbeelding Bijlagen
DSC00237.jpgDSC00230.jpgDSC00227.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 februari 2011 11:59 AM
  [ # 33 ]

Goed werk! En succes. Smile  Wat zit die vlampijpkoppeling op een heerlijke plek trouwens bij zo’n Douvrin!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 februari 2011 12:14 PM
  [ # 34 ]

Goed plan!
Als je wederhelft blijft mekkeren over je autokeuze kan je ze gewoon verpatsen in Albanië of daar in de buurt….  Laughing

Citroen!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 februari 2011 01:02 AM
  [ # 35 ]

Ik ga met de Jumpy en caravan heb de boot van 6 April in Ancona en blijf dan 1.5 week in Igoumenitsa.
En een CX valt daar wel op.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 februari 2011 10:22 AM
  [ # 36 ]
Visa GTI 115 schreef:

Ik ga met de Jumpy en caravan heb de boot van 6 April in Ancona en blijf dan 1.5 week in Igoumenitsa.
En een CX valt daar wel op.

Wie weet komen we elkaar dan nog wel tegen, want rond die tijd hoop ik ook ergens met de CX door het griekse land te zweven. Kan niet missen als je een wat geel uitgevallen beige nevada ziet!!

Kleine update:

Gister nog even de spruitstukken losgenomen. Dit was geen overbodige luxe, er was 1 tapeind afgebroken, en 1 moer was losgelopen. Gevolg: gare uitlaatspruitstukpakkingen. Wel apart, had eigenlijk nog niets gehoord, terwijl ze toch overduidelijk lek waren….....

Ik vind wel dat de inlaatkleppen vrij veel aanslag hebben, op zich kan dit geen kwaad, maar haal ze er wellicht toch even uit om ze netjes schoon te maken.

Eerst maar eens de kop eraf halen…...

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 februari 2011 12:31 PM
  [ # 37 ]

Ik lees dat je nog een hoop moet sleutelen maar dat zal zeker lukken.Succes.
Ik zal de achterbanden wat meer lucht geven en de tank vullen.
Ik zal uitkijken naar de CX ik blijf drie maanden in dat land.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 16 februari 2011 11:10 AM
  [ # 38 ]

Kleine update maar weer!
Gisteren de kop eraf gehaald, dit ging voorspoedig. Toch wel blij dat ik de kop gedemonteerd heb. Pakking was niet helemaal fris meer en er leken wel wat sporen van olielekkage in het koelwatercircuit te zijn. Tevens lag er best wel wat rommel rondom de cilinderbussen.

Een dezer dagen de boel maar eens goed schoonmaken en opmeten.

Nog wel een vreemde ontdekking gedaan op het gebied van koppakkingen. Ik heb er 2 liggen, allebei van een 829 motor. De ene is een Meillor, de ander een Federal Mogul…...
Echter die van het merk Meillor heeft wel bijzonder kleine gaatjes van de dieper gelegen waterkanalen in de kop.

Mij lijkt dit niet echt bevorderlijk voor de doorstroom van het koelwater door de kop. Voor zover ik kan beoordelen is dus de Federal Mogul pakking een stuk beter…...
Is er toevallig iemand hier die dit kan bevestigen?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 21 februari 2011 02:42 PM
  [ # 39 ]

Weer even een update!

Afgelopen weekend weer flink aan de slag geweest: Motorblok inwendig zo goed mogelijk schoongemaakt.
Kop schoongemaakt en opgemeten. De cilinderkop is niet krom, niet beschadigd, dus hoeft niet gevlakt te worden. Wel was er een probleem met één uitlaatklep die niet helemaal afsloot. Klep eruit gehaald, de zetel opnieuw ingeslepen en de geleider voorzien van een nieuwe klepseal. Alle andere kleppen sloten wel goed af, dus geen noodzaak om deze ook eruit te halen. Motor liep voor deze operatie dan ook perfect. Een paar tapeindjes vervangen en ook de vlakken waar de spruitstukken op komen schoongemaakt.


Nog wel de nokkenaskeerring achter het nokkenaslager vervangen, want daar kon je nu goed bij. Het lager was nog perfect.

Inmiddels zit de kop weer op het blok, met een frisse koppakking (gekozen voor de Federal Mogul pakking)

Ook het carter gedemonteerd. 4 jaar geleden heb ik hier de pakking ook van vervangen, maar die kurkpakkingen blijven lekken. Nu zat er in het set een ander soort pakking bij, die ik met speciale vloeibaar pakking heb ingesmeerd en gemonteerd. Ik hoop dus nu wel van de lekkage af te zijn.Eigenlijk kan het nu niet meer lekken!

Hetzelfde gedaan met het oliefilterhuis. De O-ring in het pakkingset was ook niet dik genoeg naar mijn smaak, dus ook hier dat pakkingmiddel erop.

Komende week gaan de spruitstukken er weer op, loop ik alle andere keerringen even na, en hoop ik dat ik een oplossing kan vinden voor het vliegwiel. Dan kan de koppeling erop en kunnen de bak en motor weer samengebouwd worden!

Inmiddels heb ik ook m’n onderdelen voor de aandrijfassen binnen, dus ik kan ook aan de slag om te zorgen dat er weer mooie spelingsvrije aandrijfassen onder zitten.

Het is alles bij elkaar best een flinke operatie, maar zoals altijd bij een CX, bij twijel gewoon vervangen omdat je juist nu overal bij kunt.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 26 februari 2011 04:38 PM
  [ # 40 ]

Update!

De motor hangt er weer in, en het afbouwen kan beginnen.
Het vliegwiel nog vervangen en met dank aan garage Bonhof aan een bijzonder mooi vliegwiel kunnen komen.

Alles is lekker schoon, voorzien van nieuwe motorsteunen, en meteen een nieuwe startmotor erop gezet.

Natuurlijk brak er nog een tapeind af van het onderte gedeelte van het spruitstuk toen ik de pakking wilde vervangen, en moest het weer uitgeboord worden.

Meteen de distributie vervangen, en het oliepompkeeringetje vervangen, wat weer lekte.

komende week niet zo heel veel tijd, maar ik hoop dat ik dinsdag de motor weer loopt….

Voor meer beeld een fotootje van de frisse koppeling erbij gedaan!

Afbeelding Bijlagen
DSC00249.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 maart 2011 10:24 PM
  [ # 41 ]

Goed bezig! Jammer van dat y-stuk van het uitlaatspruitstuk… Hoe doe je dat met je plaatjes, als thumbnail? Ik heb nog een paar foto’s van de koploze motor…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 maart 2011 10:30 PM
  [ # 42 ]

Die bouten valt wel mee bij mij braken 3 van die krengen en eentje in de kop zelf, dus dan is 1 best wel een goede score,

die plaatjes kun he toevoegen onderaan door bijlagen… aan te klikken en als je er meer als 1 wil ff tussendoor “preview post” mag wel max 500Kb zijn en ik meen max 640x480 dpi

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 maart 2011 11:44 PM
  [ # 43 ]

Wat foto’s van de kop. Thx Mark!

Afbeelding Bijlagen
kop1.jpgkop2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 maart 2011 12:55 AM
  [ # 44 ]

Kop = blok?

Citroen!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 maart 2011 04:10 PM
  [ # 45 ]

Thanx Franq voor de pica’s Smile

Het zijn inderdaad fotootjes van het blok! Klein detail, maar toch.

Inmiddels is alles weer ingebouwd, zit de olie er weer in evenals de koelvloeistof.

Het is nu een kwestie van de assen reviseren en monteren, ophanging vastzetten motorkap er weer op, nog wat ditjes en datjes, en als alles weer werkt de kop natrekken.

Nu nog wat nieuwe bolletje scoren, veelcilinder achter vervangen en eens een stukkie gaan proefdraaien!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook