



Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
fluidphreak schreef:Ik zou wel voor de originele lunule gaan.
idd, persoonlijk vind ik die klokken echt foeilelijk.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
ik heb eventueel nog een GTI turbo 2 blok op de plank liggen
par eXeMple! schreef:Denk dat het bicolor leer er wel origineel in zat want het hele plaatje klopt: deurpanelen, zwart dashboard, licht tapijt. En als het al een keer geverfd was, dan is het zo te zien aan een nieuw verfbeurtje toe, waarbij de lichte stukken weer wat meer creme kunnen worden aangezet.
Hoewel ik heel erg van de originele lunule hou, staat zo’n Jaeger toch ook wel zeer ‘vet’.
Maar wat zou de eerste roest zijn die zich aandient?
DE auto heeft een tijdje terug in et clubblad gestaan. Daarin is beschreven hoe het zit met het leer en het Jager tableau. Volgens mij was de uitkomst van het verhaal ‘niet origineel’. Wel erg mooi. Ooit van David gehoord dat het uit 77 is, dat bicolor leer.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Beide opties kunnen mij gestolen worden; zowel het klokje als het leer! Kunnen samen met de morettes in Room 101!
Way out in the water, see it swimming.
Arjan Verkade schreef:Iemand zin om een Prestige Turbo in een unieke kleur op te knappen: http://link.marktplaats.nl/423051671
Kost in elk geval niet veel
Ik had de verkoper een mailtje gestuurd over informatie. Dit was het antwoord:
Datum toelating 081087.
Vandaag is de APK-keuring uitgevoerd en de auto is afgekeurd op:
- ABS-lampje blijft branden
- accu stond niet vast
- CO te hoog
- achterbanden uitgedroogd
- fuseekogel rechts (boven)
- ontbreken 2 rubbers montage carosserie op chassisbalken (?)
- handrem rechts moet bijgesteld.
Beide dorpels zijn rot, maar hierop wordt-ie niet afgekeurd.
Maar als dan ook nog de elektronica een zooitje is lijkt het me einde verhaal.
yke schreef:We hadden hier een tijdje geleden toch iemand met een vergelijkbare auto waar hij een vastloper mee had? lijkt me een goede match!
Volgens mij is dat deze CX Prestige en ook deze staat weer te koop.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Arjan Verkade schreef:Iemand zin om een Prestige Turbo in een unieke kleur op te knappen: http://link.marktplaats.nl/423051671
Kost in elk geval niet veel
Dat is snel gegaan!
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Misschien heeft iemand inderdaad twee Cassis Nacré‘s bij elkaar opgeteld…
Dan zou de advertentie van de Prestige ook binnenkort moeten verdwijnen.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hier eentje op marktplaats,
het verhaal meen ik al eens ergens gelzen te hebben, en mij een raadsel waar die 4 electrische ramen zitten ik zie achter toch echt zwengels, en verdere een duits plaatje onder de motor en heeft in Parijs gereden ???? en natuurlijk dia rare achterspoiler die er niet op hoort.
Verder op het eerste gezicht wel een leuk exemplaar, maar een raar verhaal wat volgens mij niet klopt met de auto.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klopt, die is wel eens vaker langs gekomen.
wel gek duits plaatje, eerst in D geweest, en nu op de NL weg ?
jammer van die spoiler. en de c-stijl afdek kap mist.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat duitse plaatje is zeker niet orgineel van de duitse importeur!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zie jij roest…. ? hier en daar wat bruine blaadjes op de lak toch ?? nog van de vorige herfst.
wel die gekke zwitserse pot onder de motor kap ivm emissie perikelen.
iets van recirculatie van dampen / gassen oid…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik dacht dat die Zwitserse Zwevers vaak wel een gedegen technisch onderhoud hadden. Dus misschien is het dan nog aantrekkelijk voor iemand?
Edit: Alhoewel, deze komt dus al niet meer omhoog…
Way out in the water, see it swimming.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja ik zie zeker roest op de motorkap en bij schuifdak, maar die laatste staat ook vermeld
Ik denk dat zowel voor Zwitserse als Duitse auto’s geld dat ze vaak goed onderhouden zijn, al is dat natuurlijk geen garantie.
Voor beide landen geld deze extra zwarte pot onder de motorkap ook, dit is onderdeel van een CX 2500 motor waar ook een kat onder zit.
Mijn origineel Duitse CX heeft dus ook zo’n pot onder de motorkap