1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
folder DS4
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 31 januari 2011 03:27 PM

De ” danger-zone ” is aangebroken voor mij! het begint meestal met een foldertje en wat later staat hij op de oprijlaan

wat foto’s voor jullie

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
PetrouschkA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-02-2011

Gepost: 01 februari 2011 05:25 PM
  [ # 1 ]

Dat foldertje ligt ook bij mij reeds op de tafel! Is er al meer bekend over prijzen en het moment dat de DS4 leverbaar/bestelbaar wordt?

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 01 februari 2011 05:34 PM
  [ # 2 ]

Prijzen voor Belgié zijn momenteel niet echt vindbaar op het internet? maar ik neem de gouden middenweg tussen de prijzen van France en Nederland en dan heb je toch al wel een idee! Ook kan je wat richten op de nieuwe C4 prijzen en tel daar gerust 10% to 15% bij voor de DS4 uitvoering

Vandaag ben ik met de nieuwe C4 1.6 e.hdi gaan proefrijden, niet dat ik deze wagen wil maar de DS4 is n.l op hetzelfde onderstel geschroefd en met gelijkaardige krachtbronnen mits mss een beetje softwareaanpssing? maar ik wou hier enkel mee proefrijden om me te overtuigen van welke motor ik dien te bestellen en nu ben ik er helemaal niet meer uit??

Ik reed dus de 110pk versie en ik moet eerlijk toegeven voor wat ik eerder vreesde dat het stop/start systeem me wel beviel, totaal niet storend vond ik en de kracht vond ik ook voldoende in deze 110pk versie. dus we hebben weer stof om over na te denken!!

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
PetrouschkA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-02-2011

Gepost: 02 februari 2011 09:28 AM
  [ # 3 ]

Je geeft aan dat jij je richt op de Nederlandse prijzen, maar in Nederland zijn er nog geen DS4 prijzen gemeld. Helaas. Ook ik ga uit van de C4 prijzen plus 10%, maar ik wil het exact weten!

In mei heb ik en nieuwe auto ‘nodig’ dus ik hoop dat de DS4 dan al leverbaar zal zijn….

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 februari 2011 04:40 PM
  [ # 4 ]

Ik vrees dat je in mei 2011 nog niet met een eigen samengestelde DS4 versie zal kunnen rondrijden? volgens mijn dealer zal er in april 2011 een voorstellingsweekend komen met dan de werkelijke verkoopprijzen en optielijst want deze durft wel eens te verschillen met andere landen.

Wat wel mogelijk zou kunnen zijn ( en daar reken ik op ) is dat je van de dealer een DS4 zou kunnen kopen die toegewezen zijn voor de dealers, komt er dus op neer dat elke dealer ( naargelang zijn omzet en grootte van zijn dealerchip ) een aantal wagens krijgt toegewezen om in de showroom en als testritwagens, dit zijn doorgaans modellen die degelijk met opties zijn uitgerust dus ” be lucky ” en dan rij je natuurlijk wel in mei 2011. Volgens mijn dealer zouden ze er een 20tal in voorstelling krijgen?

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
PetrouschkA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-02-2011

Gepost: 03 februari 2011 08:55 AM
  [ # 5 ]

Dat is een goede tip, ik zal dat hier in Nederland eens nagaan bij de dealer. Die DS4 is natuurlijk wel een stuk mooier/opvallender dan de C4. Als het niet lukt om een DS4 te fixen voor mei kan ik altijd nog voor een dik uitgeruste C4 gaan. Het interieur is behoorlijk hetzelfde.

Profiel  
 
crosserke1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 09-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
Gepost: 10 februari 2011 09:10 PM
  [ # 6 ]

http://www.ds4.citroen.com/be_nl#/stijl/interieurdesign/

C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.

EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 februari 2011 10:28 AM
  [ # 7 ]

Nou hier word ik dus vrolijk van!!

Bekijk even deze link en geniet al van de beelden
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4458480,4598156

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
ed & inge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-02-2011

Gepost: 11 februari 2011 03:12 PM
  [ # 8 ]

je zou toch zeggen….zo te zien is hij in frankrijk al leverbaar….dus haal hem uit frankrijk..?????

groet,ed

ps, mooie tuut

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 februari 2011 04:51 PM
  [ # 9 ]

Het viel mij nu eigenlijk pas op dat de ruiten van de achterportieren blijkbaar niet open kunnen!?
Dat zou ik wel echt een negatief punt vinden. Niet omdat je die nou zo vaak gebruikt, maar het zal ongetwijfeld een negatief publiciteitspunt van de wagen zijn. Beetje vreemd ook wel; wel achterportieren, maar met vaste ruiten….

Die kan dus bij mijn vrouw van de shortlist af, ter vervanging van haar huidige C4. Confused

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 februari 2011 06:23 PM
  [ # 10 ]

Persoonlijk weet ik niet of dat dal al wel of niet een minpunt hoeft te zijn??

Waarom moeten deze ramen open??

- als je kleine kinderen hebt moeten ze vaak op kinderslot
- openzetten tijdens het rijden voor een briesje lijkt me niet relevant daar er een goede airco is
- omdat de achterpassagiers de weg dienen te vragen??
- omdat de achterpassagiers roken en daarom de raam op een kiertje?
- omdat men troep uit het raam kan gooien?
- omdat de hond graag buiten het raam hangt en dan alles onderkwijlt?

Dus zo een minpunt hoeft het nog niet te zijn, de kopers van een DS4 gaan er vanuit dat ze een sportieve ” look ” wagen kopen die wat gelijkt op een coupé en daar kunnen meestal de ramen ook niet van open tenzij naar buiten toe, verder heb je wel een volwaardige 4 deurs dacht ik zo; dus nee voor mij is het gesloten raam geen minpunt maar ook geen meerwaarde.

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 12 februari 2011 10:21 AM
  [ # 11 ]

Maar als je dus wel kleine kinderen hebt (5 en 7) dan willen die ook op z’n tijd het raam open. Airco is leuk, maar vervangt geen zwoele zomeravondbries in je gezicht. Wink


Natuurlijk zal een groot deel van de potentiële klantenkring van een DS4 hier geen probleem mee hebben.
Maar ik denk wel dat het in de media bij autotests en rij-impressies als een negatief punt benadrukt wordt en dat is jammer.

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 12 februari 2011 10:34 AM
  [ # 12 ]

Uiteraard zullen er potentiele kopers zijn die hier een minpunt van maken, maar ik vind dat het de klasse van deze wagen niet overschaduwt. ” its take it or leave it ” maar persoonlijk heb ik meer moeite met de huidige generatie van panoramische daken van de verschillende merken, het lijkt tegenwoordig een extra luxe te zijn wanneer een model een panoramisch dak aanbied maar dat dan niet open kan zoals ondermeer Citroén en Peugeot en noem maar op. Ik vind een panoramisch dak reuze maar het moet dan wel open kunnen! zoals in de renault espace of de lancia delta enz.. en dan heb je geen zo een last van de bries maar wel de zon op je bol

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 februari 2011 10:51 AM
  [ # 13 ]

Maar als je dus wel kleine kinderen hebt (5 en 7) dan willen die ook op z’n tijd het raam open. Airco is leuk, maar vervangt geen zwoele zomeravondbries in je gezicht.

En wat te denken aan ijsjes e.d.door te geven aan de kids achterin. Als je iedere keer die deur daarvoor open moet doen. Ben het helemaal met Sjoerd eens.


Ik heb de folder ook maar eens gehaald. Het is wel een erg mooie auto! De gewone C4 vind ik echt beduidend minder fraai!

Jeroen

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 12 februari 2011 12:32 PM
  [ # 14 ]
toniclight schreef:

Maar als je dus wel kleine kinderen hebt (5 en 7) dan willen die ook op z’n tijd het raam open. Airco is leuk, maar vervangt geen zwoele zomeravondbries in je gezicht.

En wat te denken aan ijsjes e.d.door te geven aan de kids achterin. Als je iedere keer die deur daarvoor open moet doen. Ben het helemaal met Sjoerd eens.

Kijk iedereen behandeld zijn wagen op z’n eigen manier maar ijsjes in de auto of eten in het algemeen is in mijn wagens uit den boze!!

Het enige van wat ik nu zo direct zou kunnen bedenken waarom die raam in de achterdeur wel zou moeten open kunnen is dat er wanneer er iemand ziek/misselijk op de achterbank zit en per aanstonds moet braken ” blurp ” of een grote fluim moet spuwen?

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 16 februari 2011 01:17 PM
  [ # 15 ]

Die folder is leuk voor de heb, maar voor de rest heb je er niet veel aan. Er staat niks nieuws in.

Dat achterraam dat niet open kan is een gevolg van 5 deuren in het 3 deurs ontwerp van de highrider.
De binnenkant lijkt daar ook “last” van te hebben:

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook