1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Help, Wie heeft er een pakking voor mij?
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

- ID/DS Dsuper
Gepost: 18 februari 2011 09:50 PM

Hallo mede DS-ers,

Breaking news!!!!
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van n Dsuper!!!!
Na bijna 17 jaar lief en leed met m’n zwarte eendje gedeeld, nu de grote stap gemaakt; ‘t was even slikken en best wel moeilijk, maar trots als n pauw vandaag de eerste kilometers gemaakt met m’n Godin. Wauw, wat rijdt dat super. en wat n bekijks. maar wat is ze breed en lang, dat is wel ff heel erg wennen.
Ik was al een tijdje aan t rondkijken, proefrijden, heel veel ellende gezien, heel wat kilometers gemaakt, maar toch hier in de buurt van Vlaardingen geslaagd; n bordeaux-rode Beauty met “Prins-Bernhard” grijs dak. Na 40 jaar is t originele Dsuper wel een beetje aangevuld met wat luxe, zoals links n stoelverhoger, andere kapjes op de C-stijl, dikke hemelbekleding (spiksplinter nieuw). Misschien niet allemaal origineel maar who cares, toen ik 40 werd was ik ook al grijs (dus ook niet origineel meer).
Helaas door de extase van vandaag nog geen foto’s gemaakt, die komen binnenkort.
Morgen gaan zij en ik wat uitgebreider kennis maken ... ‘n ritje open neer naar Friesland ...

groet, Paul

Profiel  

capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 406

Gepost: 18 februari 2011 09:59 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je dame!
en veel zweefkm’s gewenst.

Nieuwsgierig naar je foto’s &
Maak ook gelijk een foto van je grijns! Smile
(ik ken dat gevoel Smile )

grt Arjan

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  

Gepost: 18 februari 2011 10:00 PM
  [ # 2 ]

Welkom hier en meteen de grote hamvraag… Heb je je eendje nu ook weg gedaan?

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 februari 2011 11:16 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd met je aankoop, misschien zie ik je wel eens voorbij zweven.
Vlaardingen is vlakbij het westland.
Veel plezier morgen met rijden.

Peter.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10599

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 februari 2011 11:18 PM
  [ # 4 ]

Gefeliciteerd en welkom!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 18 februari 2011 11:50 PM
  [ # 5 ]

Dank voor het welkom.
Die grijns gaat van oor tot oor, da’s te breed voor n foto ...  LOL

Tja, dat over mn eendje dat je nou even niet moeten zeggen, diep in m’n hard wil ik d’r niet kwijt.
Er zijn al velen geweest die me voor gek verklaren, maar 3 auto’s en n motor is toch iets teveel van t goede. Ze heeft tijdelijk nog even onderdak, van de week hoor ik of n collega haar voortaan gaat vertroetelen, anders weet ik nog wel iemand die n zwartje eendje zoekt ...
Als ze weggaat dan zekers naar iemand met n garage ...
Maarre, nu we t er toch over hebben ... is hier iemand die haar onderdak wil verschaffen?

grt, Paul

Profiel  

Gepost: 19 februari 2011 12:07 AM
  [ # 6 ]

Willen wel, maar kunnen helaas niet. Laat ik mezelf maar niets wijsmaken Very Happy

Profiel  

gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 833

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 19 februari 2011 10:02 AM
  [ # 7 ]

Welkom op dit forum en veel rijplezier gewenst.

Snoek is toch heel wat anders dan een Eend. Maar met een open dakje, zon op jouw hoofd, rustige landwegen lijkt me een eend niet verkeerd:) Helaas heb ik geen grote garage.

Mare, eerst foto’s, dan lullen we verder Smile

Edit: van de Eend EN de Snoek natuurlijk

Profiel  

van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 september 2011 12:21 AM
  [ # 8 ]

Met schaamrood op de kaken dit draadje maar ‘ns afstoffen en n trap geven ... veel te lang niet bijgewerkt.

Na heel veel klussen, smeer, vuil, schrammen, bulten, veel $#$%#!!!!, enz. staat de dame na n opknapbeurt weer in volle glorie klaar om te zweven.
Tja, wat is er zoal gebeurd de laatste tijd?

Nou, daar gaat ie:
De eend is toch verkocht en wel op dezelfde dag dat de Dsuper de garage in bezit nam.
Slangen van koeling, LPG en carterventilatie vervangen en nu netjes zoveel mogelijk langs schutbord ipv over het blok heen.
Brokkelende kabel dynamo/accu naar kabelboom vervangen.
Nieuwe dynamo,  radiateur,  treiterslang, rubbers schakelstang, waterpomp en pomphuis, v-snaren.
Ventilator koeling schoongekrabt.
Temperatuurmeter, voeler en bedrading ingebouwd.
Schakelaar claxons en richtingaanwijzer vervangen.
Dimlichten via relais geschakeld.
Vintage radio gescoord.
Stoel en deurbekleding, dashboard en rest van interieur geschrobd en ontdaan van jaaaaaaaaaren vuil.
Radiateur van verwarming ontkalkt.
Revisie kop met nieuwe uitlaatkleppen.
123 erin, gradenboog, nieuwe bougies en kabels en n bougiekabelkam geplaatst
Stofhoes links aandrijfas vervangen.
Luchtfilter uitgekookt.
Voorstoelen voorzien van hoogteverstelling.
Klokken in dashboard schoon, lampjes en kleurplaatjes vervangen.
Aanslagrubbertjes benzineklep vervangen.
Lampje waarschuwingsschakelaar weer werkend.
Afvoerslangetje kofferbakslot (=nauwelijks/geen water meer in kofferbak).
Richtingaanwijzers achter voorzien van reflectie (= veel meer lichtopbrengst).
Doorgang tussen koffer en achterbankleuning met plaat afgedicht.
Alles wat ik m’n handen had of bij kon kreeg ontdaan van vet, tectyl, vuil (blok, bak, koeltunnels, slangen, enz. (= liters Dusty en veel emmers sop)).
Dagenlang last van m’n rug na t klussen.
Ken al bijna de paginanummers van het WPH uit m’n hoofd.
Maar het resultaat mag er zijn, veel geleerd hoe alles in elkaar steekt en ‘n steeds meer ‘t gevoel dat we maatjes zijn geworden.  love1

Maarre ... zoals t de meeste van ons betreft, je blijft n lijstje houden van nog te doen klussen:
Oude benzineslangen vervangen.
Carburateur schoonmaken.
Aanslagrubbers voor+achter vervangen.
Dimstand binnenspiegel gangbaar maken.
Plastic randje rond buitenspiegels vervangen.
Fittingdeel op dimlichtreflector links vastmaken.
Luchthoorn werkend krijgen/vervangen.
Aansteker kortsluitingvrij maken/vervangen.
Lampje achter asbak vervangen.
Cd-speler en boxen onzichtbaar inbouwen.
Linker achterscherm vrij maken van bumper
Onderkant dakrand boven zijramen bijwerken.
Binnenkant dashbordkastje en lampje maken.
Lampunit kofferbak vervangen
Achterlicht unit schoonmaken
Ruitenwissermotor schoonmaken
Nog meer schrobben, krabben, ontvetten, poetsen, boenen, schuren en spuitje verf confused
Nog veel leren en ontdekken totdat ik geen WPH en onderdelenboek meer nodig heb.
enz.
enz.
maw. komende winter hoef ik me niet te vervelen

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 september 2011 08:42 AM
  [ # 9 ]

Randje rond buitenspiegels kun je in de eendenwereld zoeken!

knuffel

Profiel  

furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2142

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 september 2011 09:24 AM
  [ # 10 ]
van-eend-naar-snoek schreef:

Brokkelende kabel dynamo/accu naar kabelboom vervangen.

Hoe is de rest van de bedrading? Bij mijn DSuper was dezelfde draad ook slecht. Ik dacht een klein stuk te vervangen. Na een betere inspectie en uitpakken van een stuk kabelboom bleek dat het daar ook niet best gesteld was met de dradenboel. Brokkelig kunststof mantel en groen geoixideerde draden.
Verder uitpakken dus dacht ik. Tot ik op het schutbord zat en de boel daar nog steeds erg slecht was. Ik heb uiteindelijk de hele kabelboom vervangen (de zwarte draden, de groene waren allemaal nog prima). Er is een tijdje in de produktie bekabeling gebruikt die de tand des tijds niet doorstaat. Mogelijk is dit bij de jouwe ook het geval.

Check het goed, in een gunstig geval zorgen die slechte draden voor electrische storingen, in het ongunstigste geval voor sluiting, brand en het einde van je dame!!

Profiel  

van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 september 2011 11:39 AM
  [ # 11 ]

Het plastic randje rond de buitenspiegel is wel te vervangen, maar dat is een hels werk, ik heb dat al ‘ns gedaan bij de 2cv. Dat is eigenlijk meer een kwestie van heb je de tijd en moed om daar veel tijd aan te besteden of dat je er nieuwe spiegels op schroeft.

De brokkelige kabel in de kabelboom was bij mijn DS alleen de voedingskabel (= constant 12 volt, hoezo vragen om kortsluiting), die van dynamo naar accu via het schutbord loopt. Op zich niet veel werk maar bij schutbord zitten de aansluitingen voor de rest van de auto op de kabel vast. Die moet je dus op de nieuwe kabel vastzetten en daar zit juist het meeste werk in omdat er weinig ruimte is; alles zit daar in de weg: rechterveerbol, slang naar kachel, zekeringkastje, overige stroomkabels, bobine, motorkapscharnier, enz. Maar als t af is en weer netjes ingetaped dan mag je jezelf weer een schouderklopje geven en weer n klus van je lijstje schrappen.

Profiel  

MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454

Gepost: 17 september 2011 08:52 AM
  [ # 12 ]

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst! Kleur en uitvoering kan ik alleen maar erg smaakvol noemen Wink Hoe staat het nu met de rode godin?

Profiel  

van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 17 september 2011 12:33 PM
  [ # 13 ]

Ja, bordeaux (ac421) is n mooie retro kleur, die zie niet veel.
En de Dsupers zijn en blijven de leukste DIY objecten, zit weinig op wat stuk kan gaan en afgesteld moet worden. Als ik wel ns in het vooronder kijk van n IE met BVH, dan zinkt mij de moed in mn schoenen om lekker zelf te gaan klussen, maar moet toegeven dat het schakelen met n BVH wel suuuuuper is.

Madame , ze is nog steeds naamloos, staat klaar voor morgen. Vandaag de CDspeler en boxen inbouwen en als het meezit de onderzijde van de voorruit op wat kleine plekken afkitten en dan maar duimen dat we t morgen n beetje droog kunnen houden .....

Heb ook n nieuw punt voor mijn nog-te-doen-lijstje: de drukregelaar schakelt van tijd tot tijd snel (2-3 sec.), terwijl ze normaal rond de 13 sec. zit. Gebeurd meestal na stuuruitslag en verkeersdrempels. Misschien maar ‘ns beginnen met ander hoofdbol, deze zit er al jaren onder.

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 september 2011 02:59 PM
  [ # 14 ]

De luchthoorn is vaak heel makkelijk te repareren, zelf heb ik in de toeter wat kruipolie gedaan en een dagje omhoog gezet daarna gebeurde er weinig, totdat plotseling twee weken later de luchthoorn begon te werken. Vertelde dat afgelopen weekend aan iemand tijdens het CX uitje in Parijs en toe hoorde ik van een mede forumer een betere tip, gooi er coca cola in, alles gaat lekker los zitten en het ding werkt weer!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 april 2012 07:56 PM
  [ # 15 ]

Ik ben lekker op weg om madam oliedruppelvrij te maken, dus van de week 2 lekzakken vervangen en nu bezig om olielekkage bij benzinepomp te verhelpen.
Er blijken dus 2 soorten pakkingen tussen te zitten, 1 tussen pomp en het tussenstuk en 1 tussen het tussenstuk en het blok.
De pakking tussen pomp en tussenstuk heb ik (2 stuks) maar de pakking aan de blokzijde niet, deze heeft andere vorm. Helaas de foute mee genomen bij de clubwinkel vorige week (GRRRR).
Wie o wie in de omgeving van Rotterdam heeft de pakking tussen blok en tussenstuk liggen of n stukje pakkingpapier zodat ik deze zelf kan maken????
Anders ga ik vandaag heeeeeeeeel veel melk drinken en maak dan uit het pak wel eentje ..... (tijdelijke oplossing uiteraard)

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook