1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Brekkie, de witte GSA Break Club
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 februari 2011 03:56 PM

Volgende week ga ik een GSA break bezichtigen. Ik neem aan dat de zwakke punten overeenkomen met die van de sedan-uitvoering maar zijn er ook nog specifieke break-dingen waar ik op moet letten?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 18 februari 2011 04:21 PM
  [ # 1 ]

Leuk! In de Citromobiel 10-jarige jubileum beurs-uitgave van 2004 worden diverse typen aan de tand gevoeld, door de vereniging ook de GS/GSA. Heb je die? Kan ‘m voor je scannen en mailen. Over de Break geen specifieke aandachtspunten in het artikel overigens. Wél talloze nuttige tips en dringende tot zeer dringende adviezen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 februari 2011 06:11 PM
  [ # 2 ]

Nee, alles is hetzelfde als de berline.

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 18 februari 2011 09:47 PM
  [ # 3 ]

De break heeft wel een aantal “eigen” problemen. Hangen eigenlijk allemaal samen met het fenomeen achterklep.
De bevestigingspunten voor de gasveren van de achterklep willen wel eens aan de koetszijde ingescheurd zijn. Let op dit zit soms netjes verpakt achter het geplakte vinyl van de achterstijl/regengoot.
Verder zijn de bovenste linker en rechter hoeken waar het dak overgaat in de achterklepregengootlep ook wel eens ingescheurd.‘t zijn geen grote scheuren, maar toch…  Komt vaak voort uit de krachten die de klepscharnieren voor hun kiezen krijgen en vervolgens scheurvorming van de dakplaat kunnen betekenen. 
Check verder de opgespoten kitlaag van de regengoot, wil ook wel eens los laten en dan heb je roest .... en dus lekkage.

teveel citroenen

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 februari 2011 10:29 PM
  [ # 4 ]

Klopt inderdaad.
Ik bedoelde zelf de zwakke punten en bekende punten van het onderstel.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 februari 2011 03:52 AM
  [ # 5 ]

Bedankt voor de suggesties. Toch nog weer een paar specifieke puntjes om op te letten.
En zo’n artikeltje is altijd leuk om te hebben natuurlijk.

Vrijdag is de bezichtiging. Ik hoop dat ‘ie de moeite van het opknappen waard is. Er ligt wel mos op van anderhalf jaar stilstand maar als je daar doorheen kijkt ziet het er op de foto’s nog best knap uit allemaal.
Bekende problemen zijn lekkage bij de aandrijfassen en een brakke carburateur. Daar red ik me wel mee. En ook nog versleten achterklepgasveren. Hier ga ik even extra scherp naar kijken want er kunnen dus met een reden lekke veren in zijn geplaatst om de geopperde problemen te verstoppen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 19 februari 2011 04:25 PM
  [ # 6 ]

Hoi,

Ik heb een mooie (op de foto) GSA gezien op Marktplaats waarop ik serieus wil bieden. Maar ik ben wat huiverig en zou graag de zwakke punten willen weten.

Spijker5, zou je mij die Citromobiel uitgave kunnen mailen?

Ken iemand de koper? http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/415616899-citroen-gsa-83000-km.html

Richard

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 februari 2011 08:15 PM
  [ # 7 ]

Dit is onverstandig: Je weet niet veel van een GS(A) en gaat meteen bieden?
Advies: Ga je eerst grondig verdiepen in de hele GS(A)-scene en begin dan pas met bieden.

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 februari 2011 08:55 PM
  [ # 8 ]
Rieske schreef:

Hoi,

Ik heb een mooie (op de foto) GSA gezien op Marktplaats waarop ik serieus wil bieden. Maar ik ben wat huiverig en zou graag de zwakke punten willen weten.

Spijker5, zou je mij die Citromobiel uitgave kunnen mailen?

Ken iemand de koper? http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/415616899-citroen-gsa-83000-km.html

Richard

Zo op de foto’s te zien lijkt het me geen gekke GSA.
Maar eerst kijken en liefst met een kenner.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 februari 2011 10:11 PM
  [ # 9 ]

We raken van het topic af - maar inderdaad een mooie auto op de foto’s. Maar waarom fotografeert iemand het interieur door een (natte) ruit heen?

Weer iets meer on topic: de klep van een GSpecial break ooit met enige regelmaat op m’n rug gekregen. Gelukkig heeft zo’n klep ongeveer dezelfde vorm als de gebogen rug van iemand die iets uit de kofferbak pakt Smile Oftewel: die veren houden de klep sowieso maar net omhoog, na verloop van tijd gaan ze achteruit. Die zijn echt niet speciaal vervangen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 20 februari 2011 06:48 PM
  [ # 10 ]

En?

Gekocht?

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 20 februari 2011 06:55 PM
  [ # 11 ]

Hoi,

DriverD dank je voor je reactie.

Ik ben nu wat meer terughoudend geworden. Je hebt gelijk dat ik niets van de auto weet.

Mijn verhaal is denk ik zoals bij vele op dit forum. Ik heb vroeger een GSA en een BX gehad. Vond het heerlijke auto’s maar mijn vrouw vond het helemaal niet. Die vering deinde te veel en ze werd er slaperig in. Weet op dit moment 4 GSA’s te koop en deze was zo mooi dat ik meer met emotie als met verstand aan het denken was.
Ga me eerst wat meer verdiepen in hoe en wat alvorens ik iets koop. Er staat een rode GSA te koop die door andere bekeken zijn en het niets vonden. Dit risico loop ik met de groene dus ook.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 februari 2011 07:09 PM
  [ # 12 ]

Geen dank. Heel verstandig dat je je eerst wat meer verdiept in de materie. De valkuilen van “verliefd” worden op een auto zijn hier op het forum wel bekend…  Smile

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 februari 2011 03:09 AM
  [ # 13 ]
BX19trs schreef:

En?
Gekocht?

Het is nog geen vrijdag, dus nog even geduld. Ik ben zelf ook erg benieuwd. Smile

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 22 februari 2011 02:22 PM
  [ # 14 ]

nachtjes aftellen…....

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 februari 2011 07:10 PM
  [ # 15 ]

Vanmiddag de GSA break bekeken. Hieronder een verslag met wat fotootjes.

Cosmetisch:
Best goed voor een GSA van 30 jaar. Redelijk strak en weinig zichtbare roest. Vrijwel onzichtbaar kleurverschil van de voorspatborden (iets lichter). Het interieur is wat beschimmeld maar voor het grootste deel nog heel. Doorslijtplek op de rugleuning van de bestuurdersstoel en een scheurtje in de achterbank op instaphoogte. Wss is daar eens iets blijven haken ofzo.


Roestplekje aan het dak, vermoedelijk door een imperiaal veroorzaakt. Nog wel hard:


De deuren zijn nog prima te redden. De rechter deur heeft bovenop wel wat lelijke plekken:


Motorisch:
wil alleen lopen als je benzine in de carb. giet. Aanvoer is goed. De motor liep wel meteen op 4 pootjes dus da’s een kwestie van een andere carburateur er op en klaar.
De versnellingsbak lekt olie bij de assen, dus die moet er uit voor nieuwe keerringen.

Hydraulisch:
Komt in elk geval omhoog en er zit nog genoeg veerslag in en voelt soepel. Geen lekkage’s gezien, al twijfel ik aan de druppeltjes die ik op de foto van het achtersub zie… Hoe het met de leidingen gesteld is, dat is een gokje want ik ben niet onder de auto gaan liggen.

Roest:
• Voetenbakken: aan de bijrijderskant begint ‘ie aan de onderkant te rotten maar het is nog niet te zien aan de binnenkant. Aan de bestuurderskant is de voetenbak nog onaangetast.


• Bodemplaat onder de achterbank:
Een rotte plek aan de bestuurderskant maar ook dat is nog niet zichtbaar aan de binnenkant.


• Dorpels: netjes


Een klein plekje bovenop de dorpel. Nog niet doorgerot:


• Wielkasten achter: aan beide kanten veel werk. Bijrijderskant is flink aan de beurt. Als ik door had geduwd zou ik zo naar buiten hebben kunnen kijken. Aan de bestuurderskant zijn roestplekjes zichtbaar aan de binnenkant dus daar zit wss ook werk aan.


• Achtersub: veel (vlieg)roest maar voor zover ik het kon zien/voelen nog niet rot. Daar kom je pas achter als ze op een brug staat.


Kortom, er zit wel aardig wat werk aan deze auto maar volgens mij is ze beslist nog moeite waard. De prijs is er ook naar en de eigenaar kon voor het vervoer zorgen. Ik heb nog niet definitief besloten maar ik neig sterk naar positief.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook