3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
lekke nieuwe binnenband op poedercoat velg
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 december 2009 07:07 PM
  [ # 31 ]

@repelsteeltje: Je PB heb ik gelezen en positief ontvangen. very good

Citroen!

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 19 december 2009 08:55 PM
  [ # 32 ]

Gelukkig, eind goed al goed.  love8

Ik heb donderdag de achterband weggebracht om te laten repareren; op basis van duidelijke argumenten gewoon met een nieuwe BINNENBAND.

Nog even gesproken met de bandenmeneer, eentje van de oude stempel. Hij gaf aan dat het hoogst onwaarschijnlijk was dat de buitenband verschoven is, hij heeft de banden bij montage tot 4 bar opgepompt zodat de band zich goed kon zetten.
Verder vertelde hij dat het met een lekke binnenband altijd zo dat is het ventiel scheef zit. Al na twee meter, zodra de druk weg is verschuift deze tov de velg en buitenband.

Vandaag de band opgehaald en…. gewoon een spijker! Sterker nog, ik had met m’n voorband tegen de stoep aan gezeten met de sneeuw, ook achter gelaten om gelijk te balanceren (ze moeten de balanceermachine speciaal ombouwen..) Blijkt deze band ook lek te zijn; een schroef!!
Twee nieuwe banden lek in vier dagen tegen 10 jaar geen lekke banden (en ongeveer 50 000 km per jaar)

Afijn op het verkeerde been gezet, dank voor alle reacties en sorry voor de consternatie Very Happy .. was wel leerzaam!

grt Arjan

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 december 2009 01:07 PM
  [ # 33 ]

Goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 22 februari 2011 11:35 PM
  [ # 34 ]

Ik was nog eens aan het kijken naar tubeless vs tube en liep deze discussie af. Nu wil ik zeker niet in de praktijk onverzekerd rijden, dus als de verzekering zegt tubes dan worden het tubes.

Maar ik dacht, ik kijk ook nog even bij Michelin en wat schrijven die voor mijn DS 21 IE:

Brand : CITROEN
Model : DS 21 IE
Year : 1971

The original tyre sizes are :
Front : 185 HR 15
Rear : 185 HR 15

We suggest the following tyres for your vehicle :
Front : 185 HR 15 XVS-P
Rear : 185 HR 15 XVS-P

The recommended inflation pressures for these tyres are :
Front : 2.0
Rear : 1.8

The recommended tubes for these tyres are : 15F13

Die laatste regel zegt mij toch wel dat Michelin aanraadt om in deze formeel TL (tubeless) band een tube te zetten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 februari 2011 11:59 PM
  [ # 35 ]

Michelin maakte de banden en de velgen voor de Citroën DS. Michelin wist en weet ook, dat de velgen ongeschikt zijn voor tubeless gebruik (want de velgen hebben geen hump).
Ik weet dat er mensen zijn die toch zonder binnenbanden op hun DS-velgen rijden, tegen de adviezen van Michelin en Citroën in. Ik vind dat zeer onverstandig.

Citroen!

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 23 februari 2011 01:50 AM
  [ # 36 ]

Jaren geleden in Frankrijk mijn auto afgekeurd bij de apk, om goede sier te maken had ik in Nederland 4 nieuwe tubelessbanden er op advies van de bandenboer om laten leggen,wist ik veel, kon ik er alsnog binnenbanden inleggen, heb trouwens nooit gemerkt dat ze er in Nederland op letten.

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 28 mei 2011 07:32 PM
  [ # 37 ]
graddus schreef:

En anders net als bij een fietsband een velglint er in… Zal waarschijnlijk niet bestaan, maar misschien dat je met bv een paar rolletjes sporttape een heel eind komt excaim

Ik heb nieuwe banden besteld bij Münchner Oldtimerreifen (goede prijs voor Michelin XVS-P) en die leveren daar standaard velglinten bij. Wel nauwkeurig monteren want die kunnen zelf ook weer tot een lekke band leiden heb ik gemerkt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2011 11:32 AM
  [ # 38 ]

wat betaal je dan voor een XVS?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 30 mei 2011 11:56 AM
  [ # 39 ]

Prima firma, daar in München. Op http://www.oldtimer-reifen.com/ kun je zien wat het allemaal kost. Ik betaalde in juni vorig jaar daar voor 2 stuks XAS’en € 417,10 incl. BTW en bezorgen per post. Ik schrik wel van de slijtage. Nu, na 17.000 kilometer zijn de voorbanden al heel ver weg. Zo snel sleten mijn XVS’en nooit. Ook op goedkope Kumhu’s reed ik makkelijk meer dan 40.000 km. Misschien is het rubber zachter dan vroeger. Ze rijden wel erg fijn, ook afgelopen winter in de sneeuw.

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 31 mei 2011 12:32 AM
  [ # 40 ]
bogaard77 schreef:

wat betaal je dan voor een XVS?

Ik betaalde ongeveer 20 euro voor het versturen van 4 banden. Prijslijst

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 mei 2011 11:04 AM
  [ # 41 ]

XVS nu 251 euro…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 03 juni 2011 10:14 AM
  [ # 42 ]

XAS iets goedkoper, maar naar verwachting niet leverbaar tot medio augustus in verband met nieuwe productiebatch bij Michelin

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 12:27 AM
  [ # 43 ]

mischien een optie om je banden te laten vullen met Stikstof,

loopt lang niet zo snel leeg als “lucht”

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juni 2011 12:55 AM
  [ # 44 ]

Valt ook wel mee, lucht is ook 80% stikstof, en na 1 keer bijvullen zit er al 90-95% stikstof in je band. Stikstof in je band is zoiets als gebakken lucht.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 01:00 AM
  [ # 45 ]

Bandenfabrikant Vredestein. zegt er het volgende over:
Het vullen van banden met stikstof wordt gedaan om een aantal redenen:
# Stikstof diffundeert trager door rubber dan zuurstof (theoretisch een factor 2-3). Met 100 % stikstofvulling wordt dus getracht de banden langer op de gewenste spanning te houden.
# Stikstof is een inert gas en oxideert niet met oxidatiegevoelige materialen (zoals staal).
# Stikstofvulling is een droge vulling (geen waterdamp) wat zowel qua oxidatie als temperatuurbeheersing positief is.
Men moet zich echter realiseren dat lucht al voor 80% uit stikstof bestaat en dat het effect op spanningsverlies in de praktijk klein is. De druktoename als gevolg van optredende temperatuurverschillen is voor beide vullingen gelijk en men hoeft dus de banden gevuld met stikstof in koude toestand niet op een andere spanning te zetten dan de banden gevuld met lucht.
Gebruik van stikstofvulling wordt eigenlijk alleen gedaan bij gebruik in extreme condities (zoals vliegtuig- of racetoepassingen), waar vocht en zuurstof in combinatie met extreme temperaturen ongewenst is, in verband met oxidatie- en degradatieverschijnselen.
Voor personenautobanden is het gebruik van stikstof niet nodig. De kwaliteit en oxidatiebestendigheid van moderne autobanden en velgen is ruim voldoende voor normale luchtvulling. Onafhankelijk van het type vulling is regelmatige controle van de bandenspanning aan te bevelen, zelfs noodzakelijk en ook bij luchtvulling kan en moet zorg gedragen worden voor een droge vulling.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook