XM automatische airco / toerenteller / turbodruk / vering
tiv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 21-07-2004

Gepost: 22 juli 2004 12:03 AM

XM 2,1 TD Pullman Break van 8/92 - 200.000km

Mijn XM is uitgerust met een digitale temp. instelling, doch deze werkt niet meer! De volledige bedieningsunit op het dashboard heb ik reeds vervangen door een exemplaar van het autokerkhof, doch blijkbaar helpt dit niet.
Om de temp. toch te kunnen regelen, bedien ik het mengmotortje manueel door middel van een el. ruitschakelaar en een stukje electronica, doch dit is niet comfortabel. Weet iemand waar ik moet gaan zoeken? Mengmotortje werkt normaal! De temperatuursensor in het dak heb ik ook al vervangen…. 

De toerenteller is langzaam aan uitgevallen: begon te “haperen”. Oorzaak? Sensor kapot op vliegwiel???

De turbodrukmeter werkt niet meer…. oorzaak, waar zoeken???

De afstandsbediening van de deuren werkt alleen nog als ik deze vlak bij de ontvanger houd. (er zitten nieuwe batterijen in)... oplossing???

De wagen komt zeer traag naar omhoog zeker bij koud weer (pomp reeds vervangen). Er moet gas gegeven worden voor er beweging in de tent komt….niet gezond met koude motor. Bij stationair draaien kan het wel 5 tot 10 minuten duren voor ie opstijgt….. Bollen, accumulateurs zijn vervangen, nieuwe LHM,  propere filters…. Waar moet ik gaan zoeken?
Het betreft een wagen met hydractieve vering.

Motorvermogen zeer onvoldoende: “trekt” niet zoals een soortgenoot. wat kan ik hieraan doen?

Ondanks bovenstaande “problemen” is dit voor mij een geweldige auto! Ik hoop er nog jaren mee te doen! Wie kan mij helpen???
Veel dank bij voorbaat!!!!!! Laughing

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 22 juli 2004 12:28 AM
  [ # 1 ]

Is misschien een dooddoener, maar het zit ‘m zeer waarschijnlijk in de elektronica van de auto.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 23 juli 2004 12:49 PM
  [ # 2 ]

Wat betreft de hydrauliek: moet de pomp vaak tikken om de boel op druk te houden? Kijk eens op http://www.tramontana.co.hu/citroen/suspens/suspens.html , daar staat een aardige checklist met betrekking tot het hydraulische systeem van citroen. Ik heb dit probleem ook al een tijdje en van alles laten vervangen, en ze zijn er nog niet uit. Ik heb zelf de (voorlopige) conclusie getrokken dat mijn remdrukregelaar wel eens de boosdoener zou kunnen. Zal ‘ie overigens niet minder om remmen hoor, dus geen zorgen wat veiligheid betreft.  Smile

Wat betreft de elektronica die achter het Hydractive-systeem zit kan ik je helaas niet veel wijzer maken… Neutral

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook