2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
VW Caddy
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 22 juli 2004 03:29 PM
  [ # 16 ]

Er zijn zoveel onderzoeken waaruit blijkt dat de Fransen op de goede weg zijn wat betreft betrouwbaarheid en gemiddeld betrouwbaarder zijn dan de Duitsers! Citroën doet het wat dat betreft erg goed, veel beter dan VW (en vreemdgenoeg ook beter dan Peugeot). De Xantia behoort bijvoorbeeld tot één van de betrouwbaarste in zijn klasse en staat ongeveer gelijk met de Japanse Nissan Primera (Japanners staan nog steeds eenzaam aan kop). De Xantia scoort beduidend beter dan Mercedes C, BMW 3, Audi A4, VW Passat, Peugeot 406, Renault Laguna.

En zelfs de auto met een slechte reputatie: de XM blijkt in de praktijk nauwelijks storingen te vertonen en is gemiddeld gezien betrouwbaarder dan zijn concurrenten!

Er zijn veel onderzoeken waaruit blijkt, dat Duitse merken matig presteren. Ook qua degelijkheid zijn ze voorbijgestreefd.

Dus laat die monteur maar lekker denken… een VW komt gemiddeld vaker bij de garage dan een Citroën en bovendien is onderhoud en reparatie van Citroën beduidend goedkoper!

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 22 juli 2004 04:19 PM
  [ # 17 ]

Leuk antwoord.Vooral als je weet dat de meeste storingen electronisch
zijn, en ze allemaal,uitgezonderd de japanners gebruik maken van Bosch
producten.Volgens mij zijn dit meningen van een journalist en die mag toch zijn eigen mening schrijven,ook al berust het nergens op.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juli 2004 05:17 PM
  [ # 18 ]

Nou dat is dus duidelijk he over het comfort over de VW busjes.
Ik zou zeggen op de brandstapel met al die hokken. Twisted Evil

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 23 juli 2004 02:26 AM
  [ # 19 ]

uit ervaring: de TDI’s in LT’s gaan regelmatig ernstig stuk

(wat wil je ook bij testwerk op een circuit…)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 23 juli 2004 11:24 AM
  [ # 20 ]
XTR schreef:

uit ervaring: de TDI’s in LT’s gaan regelmatig ernstig stuk

(wat wil je ook bij testwerk op een circuit…)

Bekend probleem: vastlopende motor door olieverlies! De carterdop zit onderop en is gemakkelijk te beschadigen als je iets per ongeluk raakt. Ik heb inmiddels twee schadegevallen (als verzekeringsadviseur) meegemaakt (één daarvan was een net nieuwe Audi A4).

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 23 juli 2004 12:16 PM
  [ # 21 ]

Daar heb ik ook enige ervaring mee gehad Mijn laatste jaar bij SEAT ook
VW met de zwaardere motoren het carter eronderuit gereden bij verkeers
drempels,zijn toch echt constuctiefouten,die we bij Citoën bijna niet kennen.Daarom zijn wij ook Citofielen.En volgens mij bestaan er van geen
enkel merk zoveel clubs als van Citroën,Het is en blijft iets aparts.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 juli 2004 10:36 PM
  [ # 22 ]

Hmmm Confused:  Volgens mij heb ik met de voorkant van die Caddy ook een flinke drempel te pakken gehad, kwam een eng geluid onder vandaan Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook