1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Aankoop Dsuper
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 30-06-2008

- ID/DS Dsuper
Gepost: 18 maart 2011 06:42 PM

Na 2 jaar DS loos te zijn geweest begint het weer te kriebelen. Na twee jaar lang elke dag even
‘DS’ in te typen op marktplaats kwam ik de volgende DS tegen met een prachtige kleurencombi:

http://link.marktplaats.nl/428407019

Sinds afgelopen november reed ik naast mn oude 3-serie in een oude Fiat 500. Deze is heel leuk als je niet ver weg hoeft en het lekker weer is. Omdat dat laatste al sinds oktober niet meer het geval is en ik steeds vaker naar klanten moet om tuinen in te richten (waar je wel een nette auto voor moet hebben:P) is de knoop weer doorgehakt! Weg met het blue-band bakje en welkom rijdens paleis:) Tevens heb ik ook een auto nodig waar ik volgend jaar elke dag (op LPG) mee naar mn nieuwe studie in Velp kan rijden. (Vanuit Putten een kleine drie kwartier).

Nu heb ik de verkoper opgebeld en deze heeft interesse in de Fiat 500. Hij komt binnenkort dus ook langs met zn DS zodat we beide auto’s kunnen vergelijken. Hij vertelde me dat de rechterdeur onderaan een plek heeft en dat her en der kleine blaasje komen. Chassis is ongelast en hard (volgens de DS garage in Overijssel, hier zijn ook een aantal technische zaken aangepakt. Dit staat allemaal beschreven in de advertentie. Naast de aankooptips en mn ervaring met de vorige DS hoop ik een heel eind te komen. Mocht iemand tijd en zin hebben om (misschien morgenmiddag al) of anders volgende week hoor ik het graag. Een paar ogen met ervaring zien natuurlijk altijd meer!

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 maart 2011 07:53 PM
  [ # 1 ]
DS-lover schreef:

Chassis is ongelast en hard (volgens de DS garage in Overijssel,!

Welke garage is dat? Jaap van den Broek, Dalfsen (vroeger Nieuwleusen)?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 30-06-2008

- ID/DS Dsuper
Gepost: 18 maart 2011 07:59 PM
  [ # 2 ]

Klopt, ik mocht ze wel even bellen van hem.

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 maart 2011 08:02 PM
  [ # 3 ]

Lijkt mij een leuke auto, 2100 en 5 bak bye .
Op de schermen zijn ook wat blaasjes te zien en kijk ook even binnen bij de rechter dorpel.
Daar lijkt het op de foto “rouge corossion”.
Maar de prijs is er ook naar denk ik.

Succes Peter.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 maart 2011 08:07 PM
  [ # 4 ]

Daar hoor ik nogal wisselende verhalen over. De één heel tevreden, de ander rept over een beun-restauratie. Ik heb er zelf geen directe ervaringen mee trouwens.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 maart 2011 11:11 PM
  [ # 5 ]

Zou eens kritisch naar deze auto kijken als ik de topicstarter was:
In de dorpel binnen rechtsvoor zie ik inderdaad serieuze roest, volgens mij?
Bovendien is het een DSuper, geen DSuper5. Een DSuper had een 2 liter motor, geen 2,1 liter. En ook geen 5-bak standaard.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2011 11:55 PM
  [ # 6 ]

Een Dsuper is ook als 2 liter met 5 bak geleverd, je kreeg dan een optionele 5 bak met korte eindoverbrenging. 3000 toeren bij 100 km/h ongeveer.

Op de foto lijkt het heel wat. Ik vrees echter dat ie er in het echt wat minder gaat uitzien. Dan de prijs: 5k voor een auto waar net voor 1000 euro aan verspijkerd is en die helemaal ongelast hard zou zijn? Het klinkt te mooi om waar te zijn… en waarom gaat ie weg?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 30-06-2008

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 maart 2011 01:24 AM
  [ # 7 ]

Ik snap de reacties. Als we de RDW moeten geloven is het een Dsuper5. Origneel zat er geen 5-bak in zei de verkoper… Dus het zal wel een Dsuper zijn met een later ingelepelde 5-bak.

Daarom komt de beste man ook even langs om zn DS te laten zien. Op foto’s lijkt het inderdaad altijd mooi dan in werkelijkheid. We zullen zien;)

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 maart 2011 09:30 AM
  [ # 8 ]

Check dan even welke 5-bak er in zit. De lange of de korte.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 maart 2011 10:16 AM
  [ # 9 ]

En vooral: De 2-liter of de 2100 cc….

Citroen!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 maart 2011 10:25 AM
  [ # 10 ]
DriverD schreef:

In de dorpel binnen rechtsvoor zie ik inderdaad serieuze roest, volgens mij?

Inderdaad. Het roest of beunwerk dat je bij de dorpel ziet, is belangrijker dan de overbrenging van de bak. Het kan een teken zijn voor de rest van de auto.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 30-06-2008

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 maart 2011 02:41 PM
  [ # 11 ]
Brian schreef:

Check dan even welke 5-bak er in zit. De lange of de korte.

Waar kan ik dat aan zien/merken?

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  
 
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 30-06-2008

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 maart 2011 02:42 PM
  [ # 12 ]
Ree schreef:
DriverD schreef:

In de dorpel binnen rechtsvoor zie ik inderdaad serieuze roest, volgens mij?

Inderdaad. Het roest of beunwerk dat je bij de dorpel ziet, is belangrijker dan de overbrenging van de bak. Het kan een teken zijn voor de rest van de auto.

Dat viel mij inderdaad ook op. Kon het niet goed plaatsen. Apart ook dat daar geen bekleding zit.

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  
 
DS-lover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 30-06-2008

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 maart 2011 07:09 PM
  [ # 13 ]

Na een bezoekje aan de beste man vanmiddag hebben we het volgende opgemerkt:


Minpunten:

- De auto is aan de rechterkant slechter dan aan de linkerkant, wat wel meer voorkomt
- De draagbalken zelf zijn goed, beide platen met dat ruitjespapier ervoor zijn doorgerot
- Gaatje in de kofferbakbodem, rest van bodem strak en hard
- Beginnende blaasjes onder rechter koplamp
- Dakrand is ooit dichtgekit over het orginele rubber heen
- C-stijlen lijken goed
- Regengootjes ook beginnende blaasjes
- Binnenkant dorpel wel roestig maar niet doorgerot
- Op de bodem zit van die dikke isolatiebende die erg vochtig was
- Achter het rechter voorwiel zat een slechte plek in de bodem waar je zo een stukje uittrok.
- Rechter achterdeur zit een scheur van de plamuur. Niet een hele dikke laag.

Pluspunten, gelukkig;)

- Start direct en is binnen 5 seconden op hoogte
- Geen op- of aanmerkingen met de laatste APK
- Wanneer je niet aan het stuur zit of remt slaat de pomp om de 15 seconden aan, als je stuurt 4
- Stoelen opnieuw bekleed met orgineel? schuim dus weer mooi bol
- Motor loopt heel erg netjes en is lekker fel
- Gastank van 80 liter (verbruik 1:8/9)
- Deurbakken aan de binnenkant hard en strak
- De algehele staat van het plaatwerk is niet slecht, geen krassen en is ooit zeer strak gespoten
- Versnellingsbak met 5 versnellingen (bij 80 km/u net geen 2000 toeren)
- De bodem leek als ik eronder lag erg strak, geen stukken ingelast en netjes in de tectiel (wat ook een slecht teken kan zijn)
- Wat kleine dingen: koplampen die meedraaien, opstaande deurklinken, geen verknoeid dashbord, hemeltje netjes en algehele staat van intereur prima)


Al met al een auto waar zeker wat plekken aandacht moeten krijgen qua laswerk en plaatwerk maar wel een die echt subliem rijdt.

Proud owner of a 71’ Citroen DS

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 maart 2011 07:54 PM
  [ # 14 ]

Dat lijkt dus op een lange 5-bak.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 19 maart 2011 10:26 PM
  [ # 15 ]

Ik zou het geen pluspunt noemen als de pomp om de 15 seconden aanslaat. 45 seconden lijkt me toch meer redelijk.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook