OK. Maar dan is die 20-er een stuk zuiniger.
Of zit ik er dan naast?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zou je verwachten, maar… nee.
Citroen!
Ik zal morgen nog eens goed kijken want de koop is rond:D:D
Tegen de avond tuf ik richting Deventer met mn Fiat en ruil ik hem om tegen het paleis.
De terugweg is 100x leuker:)
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Erg jammer dat je het roest aan de rechterzijde al op de foto kunt zien, als daar al roest te zien is dan belooft dat weinig goeds voor de longeron zelf, meestal is de buitenplaat het laatste deel van de longeron die eraan gaat zal ik maar zeggen, het feit dat de bekleding in de auto bij de rechter instap dorpel weg is betekend dat daar toch ook wel wat gerommeld is
Een plaatje erin schijten kan elke beun, maar een longeron serieus vervangen is wel een ander kopje koffie en niet echt te betitelen als “wat laswerk”
Sowieso is het een D Super en hoort er een 4 bak in, de 5 bak is er later ingelepeld, ik denk dat je weer teveel naar de glim van de DS kijkt, en je zou toch denken dat je daar al leergeld mee betaald had bij je laatste project
Heb je ook de “oortjes” naast de hoedenplank even verwijderd om te zien of daar al roestkevers hebben genesteld, en tankbodemplaat, achter bumper ophanging (dus achterschermen eraf), driehoekjes in de kofferbak, paddestoelen goed vast (dus even op de bijbehorende krik omhoog/omlaag), dakgoot vooraan, links en rechts achter ?
Hebben de deuren de oude felsnaad nog of zijn de hoeken dicht gekleid, Pallas strippen op een niet Pallas uitvoering beteken helaas al te vaak Paljas uitvoering, doen ze vaak om het plamuurwerk van het slecht laswerk van onderbakken te verdoezelen, wees daar altijd beducht op
Belangrijker zaken bij de aanschaf van een DS dan glimmende gris palladium lak en XVSjes
In elk geval wens ik je succes en hoop ik dat ik er helemaal naast zit, komt overigens niet zo vaak voor al zeg ik het zelf
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
























Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
pieterc schreef:Als je niet eens één op 8-9 haalt zou ik toch eens naar de afstelling kijken. Met stevig doorrijden over 800 km deed ik 1 op 10,4. Ik rij nooit minder dan 1 op 9 en dat is dan in de winter met korte stukken.
ik heb vandaag voor het eerst in 7 jaar weer getankt met mijn dsuper en blijkt dat ie toch 1 op 10 gedaan heeft.
valt toch weer mee. in mijn beleving zoop ie vroeger veel meer.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Toen verdiende je minder.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Over het verbruik, ik ga er vanuit dat hij het verbruik op LPG bedoelt, aangezien het achter ‘gastank 80L’ staat. In dat geval heeft hij niet zoveel te klagen, ik rij tussen de 1:7 en 1:8 met mijn DSuper op gas (2.0 Liter met lange vijfbak), dat is dan wel voornamelijk 120-130 km/u op de snelweg.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
boeman schreef:Over het verbruik, ik ga er vanuit dat hij het verbruik op LPG bedoelt, aangezien het achter ‘gastank 80L’ staat. In dat geval heeft hij niet zoveel te klagen, ik rij tussen de 1:7 en 1:8 met mijn DSuper op gas (2.0 Liter met lange vijfbak), dat is dan wel voornamelijk 120-130 km/u op de snelweg.
Ik bedoelde inderdaad het verbruik op LPG. Heb er inmiddels zo’n 650 km opzitten sinds woensdagavond:D Het is echt ultiem! De reacties zijn erg positief! Vooral wanneer men ziet dat er een 20-jarige achter het stuur zit:P Wat ook genieten is om je DS in de zon (met een sigaartje ) van binnen en buiten schoon te maken en te poetsen:) Heel werk met die lappen plaatwerk maar het resultaat mag er naar eigen zeggen zijn.
Wat is trouwens een goede snelheid voor op de snelweg? Ik heb tot nu rond de 110 aangehouden (2700/2800 toeren). Dit ivm met te heet worden omdat ie op lpg loopt? Of loopt dat wel los? (koeling is nagekeken en is goed open)
Wat betreft het opknappen: ik ga aankomende week bij mn lasser langs om het een en ander door te lopen. Wat ik zat te denken; is het een idee om het onderste stuk van de deuren (dus vanaf de sierstrip) te vervangen door een 2mm plaat? Dan zit er wel wat verschil in maar omdat dat verschil toch achter de strip zit leek het mij wel degelijk. Of zit ik nou te lallen?
Nog een ding: wat een pleurisbende is die zooi onder je vloermatten zeg! Ik had het met het bezichtigen wel al losgetrokken en eronder gekoekeloerd maar tis echt nog steeds vochtige zooi. Dat gaat er dus als eerste uit..
Proud owner of a 71’ Citroen DS














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS-lover schreef:Wat is trouwens een goede snelheid voor op de snelweg? Ik heb tot nu rond de 110 aangehouden (2700/2800 toeren). Dit ivm met te heet worden omdat ie op lpg loopt? Of loopt dat wel los? (koeling is nagekeken en is goed open)..
Als de motor gezond is, de kleppen goed gesteld zijn, het koelsysteem fris is en de hele zaak goed afgesteld staat ( LPG niet de arm!!) kan je rustig 130 km/h aanhouden als kruissnelheid. Vergeet niet dat de ID en DS gemaakt werd in en voor een tijd dat er vrijwel geen snelheidsbeperkingen bestonden. Citroën geeft in haar eigen documentatie aan: Topsnelheid = kruissnelheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Na een poosje stilte in dit draadje weer een up-date. Tussen de datum van aankoop (23 maart) en vandaag zitten inmiddels zo’n 9000 kilometers. De auto heeft tussendoor een kleine beurt gehad, olie vervangen door oldtimerolie, filters en dergelijke zijn ook vervangen omdat ik niet wist wanneer het laaste onderhoud is gepleegd. Naast een keer een losse wartel en vorige week een lekke band (krikstuen houdt zich keurig:P ) gaat het uitstekend en is het dikke pret.
18 juli is het plan om naar het land van herkomst te vertrekken. Na deze twee weken rondtrekken is het plan om de rechterzijkant aan te pakken voor een totaal strak geheel.
Al met al een dijk van een auto die veel positieve reacties oplevert!
Proud owner of a 71’ Citroen DS