2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
dagelijks starten ok, week stil staan, slaat niet aan.
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 17 maart 2011 05:12 PM
  [ # 16 ]
Han S schreef:
toniclight schreef:

Flink doorstarten, met mijn Ami heb ik hetzelfde.
Het kan een hele poos duren (minuten), maar uiteindelijk slaat de motor aan.
Oorzaak heeft Derk hierboven al beschreven.

Jeroen

Je weet dat een benzinepomp minder kosten met zich meebrengt dan een startmotor?

Ik heb het altijd beschouwd als een normaal verschijnsel. Maar dat is het dus niet blijkbaar.
Zal dan toch eens de benzinepomp vervangen.

Jeroen

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 18 maart 2011 07:58 PM
  [ # 17 ]

Ik had iets dergelijks. Dacht dat het de accu niet kon zijn. Uiteindelijk toch maar de accu eruit gehaald en laten doormeten. Bleek inderdaad aan de accu te liggen.Laat de accu doormeten. Dan heb je of het probleem gevonden of weer iets uitgesloten. Doormeten kost niets.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 maart 2011 11:19 PM
  [ # 18 ]

Wat ook nog een mogelijkheid is: de benzinepomp. Daarin zitten twee kleine klepjes welke normaal goed afsluiten. Die klepjes zijn belast met een klein veertje en als het membraan heen en weer beweegt gaan ze beurtelings open en dicht, de een aan de zuigzijde en de ander aan de perszijde. Als de motor niet loopt blijft er benzine in het kamertje boven de klep van de perskant staan en als die goed sluit blijft ook de lange benzineleiding naar de tank vol met benzine.

Maar als dat klepje niet goed sluit zou het zomaar kunnen dat de benzineleiding in een aantal dagen langzaam leeg loopt en als je dan de auto start zou hij mogelijk even aanslaan op de benzine die nog in de vlotterkamer aanwezig is, maar dat is snel op met een koude motor en vervolgens moet dan de benzine vanuit de tank opnieuw worden aangezogen.

Ik heb er van de week een nieuwe benzinepomp opgezet en de oude heeft nog een dekseltje aan de bovenkant dat met vijf schroefjes vastzit. Ik heb dat uit elkaar gehaald en het kamertje boven het klepje aan de perskant zat behoorlijk vol met troep. Dat kan ook tussen het rubber klepje en de zitting komen en dan sluit hij niet meer.

Als je de oude benzinepomp hebt kun je dat dekseltje aan de bovenkant verwijderen zonder dat je de pomp van de motor hoeft te halen, wat bepaald geen gezellig klusje is. Je kunt dan kijken of er bagger in de pomp zit en eventueel de boel schoonmaken.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 30 maart 2011 10:57 AM
  [ # 19 ]

ok… de ds starten uiteindelijk wel maar… of we hebben een nieuwe paus of een een lekke koppakking. ik denk het laatste want er komt witte zoete rook uit de uilaat Sad

ik denk dat er langzaam koeklvloestof in de verbrandingkamer sijpelde en aangezien de ds geen waterstof motor heeft…

iemand een idee hoeveel uur een kop demonteren en weer monteren kost?
reviseren laat ik doen; afvlakken nieuwe klepzittingen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 maart 2011 11:07 AM
  [ # 20 ]

Koud komt er altijd witte rook uit de uitlaat! Je motor moet echt goed heet zijn om het te testen….

Kopwisselen kan in een dagje…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 30 maart 2011 11:10 AM
  [ # 21 ]

bij warme motor witte zoete rook, koelvloeistof verdwijnt, onverklaarbare startproblemen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 maart 2011 11:42 AM
  [ # 22 ]

hmmm.. dan ben je aan de beurt..Je kan nog je KVS laten testen op CO2…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook