



















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ok dan rij ik nog wel eens langs leo…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Computer en LMM lijken me nou niet echt de dagelijkese dingen waar ze op stil vallen, je kunt natuurljk ook een reserve motor achterin leggen.
Ik zelf heb dan geen injectie maar heb wat slang, slangeklemmen, wat oude bougies’s, wat electradraad, tyraps, kroonsteen en nog wat kleine zooi en natuurlijk wat gereedschap om het erin te knutselen verder nog motorolie LHM en koelvloeistof en een poetslap om de handen dan weer enigsinds schoon te krijgen na de operatie in de berm, maar je zult zien wat kapot gaat heb je dan net weer niet bij je, grr
Mark
CX 2000 pallas ‘78




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Bon vandaag voor de eerste maal met florentina gereden, vanaf 3000 tr/min gaat ze echt wel…helemaal anders dan de sm, maar leuk tot en met!!!! Morgen moet ik om 7u aan het keuringsstation zijn. Vandaag de handrem afgeregeld, stekker van de alternator stak niet in; en de luchthoorn gemaakt…
Wat werkt er (nog) niet :
rechterraam gaat niet open
achterraam verwarming doet raar
kilometertellerkabel werkt niet meer
2 ashoezen zijn stuk
kacheltje blijft tikken dus daar is ook iets mee
er zit ook een beetje speling op de rubbers (silent blocks) van het stuurhuis… dus die nemen we ook mee.
nog een klein vraagje, in eerste instantie zal ik moeten sparen voor de dure TRX banden, dus wat stellen jullie voor ik kan enkel 205/60/15 leggen… michelin heeft die enkel in energy savers…. pirelli P6 misschien?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Het is misschien ook een optie, als je dat comfort technisch gezien goed vindt, om op 16” te gaan rijden. Dat dan in de maat 205/55/16, dat wijkt ook zeer weinig af van de TRX’en en is er gelijk een stuk meer keus de banden. Zo kun je nu Michelin Pilot Sport 3 in die maat krijgen.
En achterruitverwarming die kuren heeft klinkt bekend hier, zou de bedrading en schakelaar eerst eens goed nalopen. Mocht het niet daaraan liggen zijn wellicht de verwarmingsstrips op de achterruit gaar.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als je even zoekt op dit forum is er het nodige te vinden over 15 inch Alfa velgen. Wel jammer natuurlijk van de T-TRX-velgen. Ik rij trouwens op 14 inch GTI-lichtmetaal met Michelin Energysavers. Rijdt ook prima, maar GTI-velgen onder een Turbo is wellicht een beetje suf.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wat zegt de Belgische regelgeving wat jij onder je GTi Turbo mag hebben… ?
je mag gewoon overstappen van TRX naar 14” of 15” (niet origineel citroen) ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat weet ik van Belgie? Op dit gebied heel erg weinig. Maar: de TRX was op bijna alle CX-en een optie als alternatief voor 14 inch. Die uitwisseling moet dus altijd kunnen, mits de snelheidscategorie van de band klopt. 15 Inch komt qua maat erg dicht bij de TRX. In alle redelijkheid zou dat - met argument de beperkte verkrijgbaarheid van TRX - als vervanging toegestaan moeten zijn. Toch?






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Die discussie is al heel vaak gevoerd. Er is wel wat mogelijk, maar makkelijk zijn ze daar niet.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik ben in de veronderstelling dat bxsport in Belgie moet rijden, en dat het daar inderdaad wat lastiger is om andere wielen te monteren.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
wel in belgie mag je ik geloof 3 percent afwijken van de banden die de constructeur origineel voorstelt… enkel 205/60/15 mag dus ipv de TRX banden…. ik kijk even na of er nog andeere mogelijkheden zijn…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Op de site van Theo Kerger is een handige tool voor het snel calculeren van de omtrek van verschillende bandenmaten(klik op bandenmaat calculator). Zo heeft 205/55/16 een 0.78% grotere rolomtrek als 205/60/15.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
205/55/16 is in belgië niet toegestaan.
Ik heb zelf (en ik ben zeker niet de enige) al uren bezig geweest naar het zoeken van alternatieven voor de 210/55/390 TRX tot op heden is de enige voor de handliggende maat die toegestaan is in belgië de 205/60/15 91V.
Niet alleen de bandenmaat en snelheidsindex moet kloppen maar ook de laadindex moet voldoende zijn en die combinatie is in 16” blijkbaar een probleem.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
205/55/16 91V is de meest voorkomende 16” maat, dus de laadindex moet het probleem niet zijn. Evenmin de snelheidsindex, want bij de sportievere banden is deze vaak alleen maar hoger. En mocht je heel graag een nog hogere laadindex willen kan dat altijd met een XL band, dan krijg 94V, al wordt de boel dan een stuk oncomfortabeler.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij de 205/55/16 91V is de laadindex geen probleem , maar de maat is spijtig genoeg niet toegestaan in België op de GTi Turbo.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
de laatste tijd heb ik het verschikkelijk druk gehad met werken… volgende week komen er andere banden en velgen op florentina
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!