1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Naar DS3Spirit met een THP Sport Chic!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 april 2011 10:28 PM

Goed, bij wijze van 1 aprilgrap mezelf vandaag op een DS3 laten trakteren, een heule mooie THP Sport Chic. En om helemaal gek te doen gaan vriendinlief en ik (en dus de DS3) morgen een kijkje nemen op DS3Spirit, het eerste verjaardagsfeestje van DS3Spirit.com in het Franse La Ferté Gaucher.

Rij-ervaringen en impressies worden hier gepost!

In ieder geval vanmiddag een gemoedelijk ritje van Amsterdam naar Eindhoven gemaakt om alvast een beetje te wennen aan de auto voor de grote road-trip morgen. Ging al meteen goed, fijn op de rechterbaan cruisen en me lekker laten bekijken. Zelfs deze wat ingetogen, gedistingeerde uitvoering levert nog heel wat nekkendraaiers op. Eerste indruk: hij is fijn Cool

Plaatjes volgen spoedig Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 01 april 2011 10:33 PM
  [ # 1 ]

Ah, daar is ie dan Smile Gefeliciteerd, we wachten geduldig op de plaatjes…

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 april 2011 10:37 PM
  [ # 2 ]

Leuk Daan! Ik kijk uit naar de repo van je roadtrip. Cool

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 april 2011 10:53 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd! Houd je de Xsara ernaast?

 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 april 2011 11:12 PM
  [ # 4 ]

Mooi, mooi, mooi!
Geniet ervan!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2011 11:15 PM
  [ # 5 ]

Proficiat Daan!

Een erg mooie opvolger van de Xsara?

Ik ben benieuwd naar de foto’s!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 april 2011 11:17 PM
  [ # 6 ]

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 april 2011 11:22 PM
  [ # 7 ]
Profiel  
 
Gepost: 02 april 2011 10:56 AM
  [ # 8 ]

Ziet er goed uit mijnheer de gelegenheidsreporter, goede reis en have fun!!!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 02 april 2011 11:16 AM
  [ # 9 ]

Daan van harte gefeliciteerd met je mooi wagen.

Hopelijk zien we gauw veel foto’s

Geniet er van

Groetjes Harry

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 03 april 2011 10:10 PM
  [ # 10 ]

Ik heb jou en je DS3 in frankrijk gezien, mooi exemplaar!!! jammer voor je dat die zo snel weer terug moet.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 april 2011 11:02 PM
  [ # 11 ]

Inderdaad, ze moet morgenmiddag terug en dat spijt me echt want het is een fantastisch wagentje. Gelukkig mag ik deze wel houden:

Verder vanavond weer thuis gekomen. Morgenvroeg volgt de rest van mijn verhaal met foto’s Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 03 april 2011 11:08 PM
  [ # 12 ]

Waar ben je vandaag dan nog geweest? toch niet bij de DS3 meeting of wel???

ik zie uit naar je foto`s!

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 april 2011 11:12 PM
  [ # 13 ]

Na alle activiteiten op zaterdag hebben we gegeten en overnacht in een hotel vlakbij het circuit. Vandaag zijn we na het ontbijt op ons gemakje naar Reims gereden, en van daaruit via Luxemburg (Diekirch) weer naar huis. Dat was een mooi ritje Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 april 2011 01:49 PM
  [ # 14 ]

Eerste deel van de reportage: De heenreis.

Half vijf ‘s morgens is een tijdstip waarop ik normaal gesproken nog moet gaan slapen, wanneer ik na een avondje biertjes drinken de kroeg/taxi uit rol. Zo niet afgelopen zaterdag, want half vijf stipt draaide ik de sleutel van de DS3 in het contact en kwam het kleine turbomotortje grommend en ploffend tot leven. Alsof ook zij - net zoals ondergetekende - liever een paar uur langer had geslapen.

Tussen het huiswaarts kerend kroegvolk door richting de randweg van Eindhoven gereden en het mechaniek rustig op temperatuur laten komen. De stoelverwarming had daar gelukkig niet zo lang voor nodig, en tegen de tijd dat we de A67 richting België op draaiden gaven alle meters in het dash gunstige waardes aan. De cruise control op een vlotte honderdveertig kilometer per uur geprikt, een mooi tempo om het nachtelijke asfalt te verslinden.

En ja, als je de grens met België dan gepasseerd bent krab je je toch wel even achter de oren. Zo’n DS3 in Sport Chic-uitmonstering heeft namelijk tamelijk stugge demping (qua vering valt het wel mee, waardoor de auto niet meteen stuiterend oncomfortabel is) en in combinatie met lage 205/45R17 Bridgestones is het niet bepaald feestvieren op het versleten betonwegdek van onze zuiderburen. Dit heeft vooral veel herrie en vibraties tot gevolg, daar kan een lange zesde versnelling en uitstekende geluidsisolatie niets aan doen. Positief: geen rammeltje te bekennen en dat is in mijn eigen zeven jaar oude Xsara wel anders Smile

Gelukkig naderen we Antwerpen en gaat de weg over op redelijk mooi gestrekt asfalt. Ondertussen een muziekje opgezet en het hifi-systeem heeft geen enkele moeite om elke vorm van geluid van buitenaf te overstemmen, prima dus. Na Antwerpen volgen we de E17 richting Gent en de tijd gaat snel voorbij als we om elf minuten over zes de grens met Frankrijk passeren en de DS3 in haar thuisland richting de eerste stukken Péage sturen.

Ondanks dat het eerlijk gezegd maar een saai stuk is, vanaf de Franse grens richting Parijs, het magische van een nachtelijke autorit zorgt er voor dat elk oninspirerend stuk weg toch spannend is, en vol van beloftes over de dag en bestemming die er op volgt. En zodra je dan links van je de hemel langzaam ziet oplichten en het dagen begint, is er van die vermoeidheid geen spoor meer te vinden. Het levert zelfs hele mooie plaatjes op Smile

Rond acht uur is het tijd voor de eerste tankstop, we hebben nog één blokje brandstofmeter over en met een strak tijdsschema heb ik geen zin om risico’s te nemen. Gelukkig is het een Total-pompstation, aangezien Citroëns dit prefereren en omdat de DS3 nu al zo goed bevalt trakteer ik haar op Excellium 98. Met één euro en drieenzestig cent per liter een behoorlijke investering overigens. Het verbruik daarentegen is erg netjes, 1 op 14 met een behoorlijk snelwegtempo.

Half negen rijden we de afrit Disneyland Resort voorbij. Voor mij persoonlijk een zeer prettige gedachte. Ondertussen rijden we dus al zo goed als vier uur aan een stuk, maar geen centje pijn. De zitpositie (daarover later uitgebreid verslag) is ook voor het langere snelwegwerk goed geschikt. De stoelen zijn wat hard, maar ondanks dat zodanig in te stellen dat ik geen last van benen en/of rug krijg. En qua bediening is het allemaal erg intuitief. Je gaat er al snel nonchalant van rijden en omdat de DS3 als een huis op de weg ligt kan dat ook eigenlijk best:

Tegen negen uur verlaten we dan de snelweg en pikken de Route Nationale D934 op. De eerste mij tegemoet komende DS3 begroet ik met een knipper, deze wordt met een zwaai beantwoord. Het zal niet de laatste DS3 zijn die ik die zaterdag zal zien. Dat blijkt wel als we om half tien het circuit van La Ferté-Gaucher naderen. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment rijden we in een bont treintje van vijf DS3’s. En bij de entree naar het circuit wordt het alleen maar erger.

Vanwege mijn speciale status als laagvliegende reporter mag ik van Sébastien, mijn contactpersoon binnen Citroën France, langs de rij wachtende auto’s rijden om te parkeren. En ik krijg het mooiste plekje in de prachtige waaier van DS3’s toegewezen Very Happy

Nadat alle auto’s opgesteld stonden werden alle equipes naar binnen gevraagd voor de eerste briefing. Tijd voor mij om wat sfeerplaatjes te schieten. Later vandaag meer verhalen en foto’s over de workshops, en ik kan alvast verklappen dat het er heftig aan toe ging Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 april 2011 01:56 PM
  [ # 15 ]

Leuk verslag en mooie foto’s. Kom maar door met de rest. Wink

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook