4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Distributie vervangen 23IE
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 april 2011 11:26 PM
  [ # 46 ]

Het langs de motor staan van die gleuf is volkomen onbelangrijk. Het is alleen om de bougie kabels een beetje normaal op de verdeler te krijgen. Heeft niks met de afstelling te maken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gelaleo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 07-01-2011

Gepost: 13 april 2011 10:58 PM
  [ # 47 ]

Mannen, ik zal de achtergrond nog een keer toelichten.

(Bijna) heel deze thread gaat erover hoe je een distributie op tijd zet indien er geen merkteken op het krukastandwiel terug te vinden is. Daarnaast kan je ook nog te maken hebben met een oudere en dus opgerekte ketting. Hierdoor kan je onzeker zijn over een goede afstelling.

Natuurlijk doe je het eerst volgens de (eerder beschreven) officieele instruktie. Bij twijfel kan je kijken of ‘toevallig’ de onstekingsaandrijving correct staat, of dat het mogelijk is om hem correct te monteren, zegmaar als extra bevestiging.

Ik heb het bij twee motoren gecontroleerd en het klopte precies (distributie één tand verkeerd en het lukte niet).

Het is maar een tip, doe ermee wat je wilt. En als je zegt dat het niet klopt, controleer het dan graag, even goede vrienden.

Maarre, heeft iemand nog antwoord op mijn eerdere vraag hoeveel een spanner uit zijn rustpositie mag komen (voordat de ketting vervangen met worden) ? Alvast bedankt !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 april 2011 10:09 AM
  [ # 48 ]

Als je de timing verkeerd hebt staan, staat de nokkenas verkeerd. daardoor de aandrijving van de verdeler en daarmee verschuift de rotor. Nu kan je het verdelerhuis draaien tot de rotor weer bij bougie 1 staat. Klaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 december 2011 10:10 PM
  [ # 49 ]

Ook ik heb zitten tobben met een nokkenastandwiel waat de rode stip slecht te zien was ( maar wel te herkennen dacht ik).
Als 1 op BDP staat, staat het krukas merkteken precies boven op de lineaal. Als ik nu 4 exact op tuimelen heb staan staat het vermoedelijke merkteken op nokkenastandwiel exact op de linelaal onder en het gat in nokkenas precies boven langs de lineaal.
Klopt de redenering dat in BDP van 1 de nokkenas van 4 op tuimelen moet staan?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2011 10:12 PM
  [ # 50 ]

Ja, want 1 staat in het bdp aan het einde van de compressieslag juist op “onsteek” moment.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook