Waardebepaling
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 15 november 2005 06:28 PM

De Visa van mijn schoonvader is afgekeurd.

het is een club, en heeft slechts 66.000 gelopen. De remmen rondom, leidingen enz moeten vervangen of gereviseerd worden. Verder is de wagen best hier en daar niet zo best meer, en eigenlijk het werk en de kosten niet meer waard.

Helaas voor mijn schoonouders, bijstand nivo, betekend dit einde eigen vervoer.

Nu zijn er ongetijfeld mensen die op zoek zijn naar zoiets, al was het maar voor het blokkie. Wat kan en mag ik er dan voor vragen. Als het nou een leuk bedragje is, dan kan er misschien een oud AXje met een jaartje apk voor gevonden worden, je weet immers maar nooit.

Wie o wie weet wat ik er voor zou kunnen vragen??

Greatnix Spookeend

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2005 06:33 PM
  [ # 1 ]

Moeilijk te zeggen helaas, maar ik weet wel een Visa op de sloop. Die is er heen gebracht met APK. Als je interesse hebt, wil ik wel dingen voor je uitzoeken er over.

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=142234#142234

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 15 november 2005 07:00 PM
  [ # 2 ]

tja, kijken mag altijd, maar ik denk dattie ook niet voor nix naar de sloop gegaan is.

De visa van mijn schoonouders heeft nog APK tot 11 Dec. 2005.

Het probleem zijn gewoon de remmen. Uit ervaring met eenzelfde visa, de rem ontluchtingsnippels enz zijn nu gewoon niet meer heel uitelkaar te krijgen. Nu sleutelen aan de remmen, dan gaat er meer aan kapot dan we goed kunnen maken. De garage vertelde ook al dat ze het wel willen doen, maar gezien de staat, er liever niet aan beginnen, om zo onnodige onverwachte kosten voor te blijven.

Het is wel de bedoeling dat als er een andere auto komt, dattie er ook weer een jaar of 2/3 mee voort kan zonder groot onderhoud.

Greatnix Spookeend

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2005 07:04 PM
  [ # 3 ]

Ik snap je niet. Eerst zeg je dat de Visa van je schoonouders afgekeurd is, maar nu heeft hij weer APK tot 11 december.

En die Visa op de sloop lijkt vrij goed. Ja, her en der zit wel een roestplekje, maar het kan erger. Ik heb helaas de onderkant niet kunnen bekijken, dus ik weet ook niet hoe rot het daar is (of niet).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 november 2005 07:07 PM
  [ # 4 ]

Is mij wel duidelijk: zat waarschijnlijk nog apk op tot 11 december.

Vervolgens istie vandeweek naar de keuring geweest en afgekeurd. Met die afkeur is nog niets gebeurd, dus zit er nog steeds apk op tot 11 december.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2005 07:13 PM
  [ # 5 ]

Ah, duidelijk !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 15 november 2005 07:35 PM
  [ # 6 ]

Hier is al vaker wat over te doen geweest. Bij Visa’s moet je elk jaar de remvloeistof verversen. Anders komt er water en lucht in de hoofremcylinder, en daarmee ook in de rest van het systeem. Waarschijnlijk is nu je hoofdremcylinder overleden. Vervangen door een exemplaar van de sloop? dan ook nieuwe remvloeistof erin…

Test

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 november 2005 09:05 PM
  [ # 7 ]

Re: Waardebepaling

Het blijft zonde om een Visa, een zwaar ondergewaardeerde klassieker in spe, de sloop op te rijden.
Als ik het zo lees dan is er eigenlijk alleen normaal onderhoud nodig. En de kosten lijken mij ook wel mee vallen.
Met een andere wagen weet je niet wat je hebt en sta je misschien wel voor veel grotere verrassingen.

Wat voor werk zit er nog meer aan, behalve de punten die je schrijft?

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 15 november 2005 09:30 PM
  [ # 8 ]

nou, het is gewoon allemaal niet veel meer. Deurtjes zijn wat roestig, ramen zakken telkens naar beneden (bekende kwaal) achterste stootpunten in de wilekasten zijn doorgerot, water in de voetebak doordat er ooit een gat is gevuld met purschuim, en dus nu nagenoeg de hele rand onder de voorruit, waterbak, onder dat rooster zeg maar is doorgerot. Motorkap is krom, spatboorden gedeukt, achterklep doorgeroest. Het enige waar gewoon niets op aan te merken is, is het torretje, hoewel er al wel voor de 2e keer een andere computer in zit nu, lang leve de eigen voorraad. Bandjes zijn ook nog redelijk.

het meeste is geen apk, maar de remmen en de ramen zijn wel apk punten. En de bijna doorgeroeste stijl onder de motorkap ook binnen een jaar. Het is dus of nu 500 uit geven aan remmen ed, en dan hopen dat ie volgend jaar weer door de keuring komt. Of nu gewoon voor weinig een vervanger zoeken waar ie weer een jaar of 2/3 mee kan doen.  Hij heeft het niet breed en is niet zo handig. Ik ben op zich wel handig, maar zit nog volop in een verbouwing en op de brug in de garage staat nog een afgekeurde meharie met voorrang (ook al de remmen en het blok is al een paar jaar niet best meer, afgebroken bougie in zuigerkop)

Het is weer lastig, ik ben in zekere zin een visa liefhebber (hoewel dan wel in combi MET een eend, en niet ipv zeg maar, lees hier—> http://home.hetnet.nl/~spookeend/history/main.htm ) maar dit wordt gewoon te duur, zeker omdat het in geval van schoonouders niet te veel mag kosten.

Greatnix Spookeend

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 november 2005 10:03 PM
  [ # 9 ]

OK, een begrijpelijk verhaal. Tja, als tijd, ruimte en geld de obstakels zijn voor een opknap-ronde dan kan het snel ophouden….

Helaas denk ik dat zo’n Visa op de makt niet veel zal opleveren. Ik denk daarbij aan een €100,- ofzo, misschien €150,-?
Daar koop je geen knap AX-je voor.

Succes met je keuzes!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2005 10:07 PM
  [ # 10 ]

Als ik het zo hoor, klinkt die Visa rotter dan die op de sloop ...

Ik wil wel even voor je kijken, vragen of ik foto’s mag maken e.d..

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 15 november 2005 11:05 PM
  [ # 11 ]

Misschien een project vor de forum meeting op de 26e? Een aantal afkeurpunten moeten toch wel te verhelpen zijn zodat de kosten misschien meevallen om nog hem nog een jaar aan het rijden te houden? Ik gooi maar een balletje op hoor…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook